2026-01-19, 08:28
Medlem
wwrs avatar
Skärp er nu! Detta är seriöst och det verkar som om Trump skall försöka glänsa som Gazas välgörare.

(FB) "Fredsrådet": Betala USA 10 miljarder kronor, så anfaller USA kanske inte ert land

Trådstarten missade lite eftersom tidningarnas TDS och fake news inte har några gränser
Citera
2026-01-19, 08:47
Medlem
Svavelbryggas avatar
Då kan ju Danmark gå med så kan vi sluta diskutera eventuella krig om Grönland.
Citera
2026-01-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Då kan ju Danmark gå med så kan vi sluta diskutera eventuella krig om Grönland.
Tills morotsmannen flyttar målstolpen ännu en gång.
Citera
2026-01-19, 10:04
Medlem
doncroces avatar
Helt påhittad och felaktig trådstart, hur nerknarkade är svenskarna egentligen?

Första stycket på Wikipedia gör ju klart att det här handlar om Gaza.

Citat:
The board is mandated to support the administration, reconstruction and economic recovery of the Gaza Strip in the aftermath of the Gaza War.
The board is expected to have approximately 10 Arab and international leaders on it

https://en.wikipedia.org/wiki/Board_of_Peace
Citera
2026-01-19, 10:08
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Helt påhittad och felaktig trådstart, hur nerknarkade är svenskarna egentligen?

Första stycket på Wikipedia gör ju klart att det här handlar om Gaza.

https://en.wikipedia.org/wiki/Board_of_Peace
Jag har redan påpekat det. Men flera stora internationella media körde fake news om Trump och berättade inte att pengarna skall till Gaza.

Inte bara svenska media mörkade detta.

(FB) "Fredsrådet": Betala USA 10 miljarder kronor, så anfaller USA kanske inte ert land
Citera
2026-01-19, 10:13
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har redan påpekat det. Men flera stora internationella media körde fake news om Trump och berättade inte att pengarna skall till Gaza.

Inte bara svenska media mörkade detta.

Du kanske kan testa att läsa artikeln du länkar till själv, mer än rubriken, det framgår nämligen att det handlar om Gaza.

Men jag antar du inte läste längre än rubriken innan du kom till slutsaten att det här är ett försök av Trump att konkurrera ut NATO?
Senast redigerad av doncroce 2026-01-19 kl. 10:15.
Citera
2026-01-19, 10:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Du kanske kan testa att läsa artikeln du länkar till själv, mer än rubriken, det framgår nämligen att det handlar om Gaza.

Men jag antar du inte läste längre än rubriken innan du kom med slutsaten att det här är ett försök av Trump att konkurrera ut NATO?
Du är bara ett troll som försöker skapa konflikter mellan skribenter. Gaza kommer i sjätte stycket i artikeln jag citerade. Sedan kommer många inlägg i denna tråd som inte heller säger något om Gaza. Men sedan letar jag en gång till och lägger in det om Gaza i tråden och kompletterar trådstarten.

Jag sökte även flera andra internationella media när jag startade tråden. Men Gaza nämndes inte på något framträdande sätt. Det presenterades som en allmän organisation. Detta är fake news. Söker man nu ser det något bättre ut.

Men nu kommer du med samma sak och försöker skapa konflikt. Lägg ned!
Senast redigerad av wwr 2026-01-19 kl. 10:30.
Citera
2026-01-19, 10:30
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du är bara ett troll som försöker skapa konflikter mellan skribenter. Gaza kommer i sjätte stycket i artikeln jag citerade. Sedan kommer många inlägg i denna tråd som inte heller säger något om Gaza. Men sedan letar jag en gång till och lägger in det i tråden och kompletterar trådstarten.

Men nu kommer du med samma sak och försöker skapa konflikt. Lägg ned!

Du drar alltså igång ännu en i mängden av troll/hittepå trådar om Trump och den är så dålig att det bara tar 10 sekunder med en sökmotor för att förstå att påståenden att det handlar om utpressarverksamhet eller en ny NATO är ren trollning/hittepå från dig.

Men när jag påpekar det är jag trollet?
Vi säger väl så.

PS. Ingen tvingar dig att starta undermåliga trådar här om du nu inte klarar kritik för det.
Senast redigerad av doncroce 2026-01-19 kl. 10:56.
Citera
2026-01-19, 10:43
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Men jag antar du inte läste längre än rubriken innan du kom till slutsaten att det här är ett försök av Trump att konkurrera ut NATO?
Visst är det Gaza det handlar om, inget annat.
wwr är nog inte så smart, snällt sagt.

Putin!, är inbjuden till detta " fredsråd"
Citera
2026-01-19, 10:48
Medlem
wwrs avatar
Detta är ett bra exempel på hur pressen och Flashbacktrollen sprider fake news. Trump kritiserade fake news och pressen under sin första period som president. Men nu har han helt spårat ur.

Artikeln i trådstarten börjar så här

Citat:
Trump Seeks $1B From Nations for Board of Peace Permanent Membership—Report

The Trump administration is reportedly asking countries that want a permanent spot on President Donald Trump's new "Board of Peace" to contribute at least $1 billion, according to Bloomberg on Saturday who obtained a draft charter for the proposed international organization.
https://www.newsweek.com/trump-seeks-1b-from-nations-for-board-of-peace-permanent-membership-report-11377686

Men detta är egentligen pengar som skall gå till att återuppbygga Gaza.

Det står om Gaza först i sjätte stycket av artikeln. Den som bara läser de första styckena får helt fel intryck av vad organisationen skall göra.

När tråden startades googlade jag även flera andra artiklar och läste dem översiktligt. Det stod inte vart pengarna skulle gå. Någon skrev t.o.m. att ändamålet inte var bestämt. Googlar man nu ser det bättre ut.

Därför påstår trollen att den som bara läst de första styckena av artikeln inte gjort tillräckligt. Men det är fel. Det skall räcka. Självklart är det bättre att läsa hela artikeln men det skall inte behövas. Jag kollade flera andra stora media och ingen hade med Gaza i rubrik eller inledning.

Detta är ett bra exempel på fake news. - Det som Trump tidigare talade om och bl.a. därför blev hatad av pressen och nu alltså motarbetas. Men nu har han helt spårat ur, fast nu är kritiken inte lika hård som när han med rätta kritiserade pressen 😁
Senast redigerad av wwr 2026-01-19 kl. 10:58.
Citera
2026-01-19, 10:58
Medlem
Anktalares avatar
Går ju såklart inte lita på Trump. Kommer bara vara skurkstater som kommer vilja gå med i hans lilla råd. Ingen vill ha med honom att göra och de skurkstater som är hans vänner skrattar bakom ryggen på den nyttiga idiot han är.
Citera
2026-01-19, 11:08
Medlem
Putin inbjuden till Trumps "Fredsråd". Vilket gäng...

Citat:
Rysslands president Vladimir Putin har erbjudits en plats i det fredsråd som enligt USA:s Donald Trump ska styra Gaza efter kriget.

Uppgifterna om inviten kommer från Kremls talesperson Dimitrij Peskov. Han säger till journalister i Moskva att Ryssland nu försöker "klargöra" med Washington DC vad som gäller kring inbjudan.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kreml-putin-inbjuden-till-trumps-fredsr%C3%A5d/ar-AA1UuviX?ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=696e0120634e4a 13bf530d04bb04f9dd&ei=16

Frågan är om Israel eller Hamas är så förtjusta i detta "Fredsråd"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in