2026-01-19, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det skrivs saker som ingen kan veta förutom vissa.
Det upphörde när C åkte in varken han eller Jonna har fått något mer hot.
Det kan inte du veta eftersom du inte har sett polisens bevis. Jocke är en stor glappkäft och en ännu större lögnare. Förstår du ironin i det hela? Det går inte att veta ifall det hänt eftersom Jocke ljuger för ofta och om det hänt är det förmodligen en av hans ”dramamarionetter” som gjort det för hans skull. Ni är många som ljugit om riktigt grova saker för att rädda Jockes rykte. 111-111 försökte rädda Jockes ansikte vad gäller hoten mot Anjos barn. När dom mest inbitna fansen började tro att Jocke ljugit ihop det hela borgade hen för klippers existens och ”hade sett” det klippet men kunde inte återge vad Chrippa hotat med (men han mordhotade minsann tre barn).

Nån vet om vad som hände på mötet och Jocke har som vanligt skickat runt på Messenger, WhatsApp, Instagram, discord och telegram till dom han vet kommer ta infon vidare för att trakassera Chrippa på olika sätt.

Det är så många att han visst tycker det blir pinsamt att erkänna det för polisen och få dom att hamna överst på listan över misstänkta. Du är en av många som visste om vittnesmålet från Joakim. Du ”visste om” dom påstådda hoten innan Jocke fått ut med det, du visste att han begärt kontaktförbud för just dom hoten och du visste innan det var offentligt att Jocke fått igenom det.

Varför skulle inte du kunna hjälpa Jocke att rigga hot som fokusförflyttar från all dålig pr till att ”Jocke är ett offer”? Jag tror att du skulle kunna göra det, du ljuger å Jockes vägnar nästan varje dag utan att skämmas för att Jocke vill det.

Hur vet du att Jocke ens har vittnat? Det kan vara så att han hittat på det. Som han gjorde med våldtäktsryktet, stämplingarna och mordhoten.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-19 kl. 03:02.
Citera
2026-01-19, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det står på Yahoo Finance att Danjal eller nån av dom andra ledarna för projektet, har sagt till Yahoo Finance att det var framgångsrikt som projekt... och att tre omgångar av försäljning gjordes... 50 miljoner kronor per omgång, och totalt 150 miljoner kronor har Jockiboi trollat bort.

Efter försäljningen av mynten så skulle dom jobba vidare med influencio, men dom blev knäpptysta istället, och höll tummarna för att ingen märkte att ett bedrägeri på 150 miljoner kronor begicks.

Att köpa influencio blev en andel av ägande i hela projektet.

Om inte SVT och Temusekten var så odugliga så kanske vi hade fått veta exakt hur smart eller korkat influencio var.

Jag vill höra en intervju med nån som köpte influencio tokens , eftersom det intresserar mig... att få veta hur proffsen lurar till sig 150 miljoner kronor utan att få kritik för det... och hur makten som Jockiboi har, gjorde att han slapp granskningar och kritik för projektet.
Bolaget bytte väl ägare till en målvakt och bolaget tömdes på pengar strax tror jag. Nu var det länge sedan jag rotade i det men i börssatsningen Jocke och Jonna och Danjal deltog i gick det till så och nära 50 miljoner trollades bort. När pengarna försvunnit blev det ett abrupt ägarbyte till en mysko typ i förorten och det gick inte att härleda vem som lagt vantarna på dessa 50 miljoner. Pengarna skulle gå mellan två olika företag Jocke och Jonna och Danjal var styrelse och ägare i. Det gällde ett köp av aktier. Efter dagen för köpet och transaktionen av aktierna var företaget med 50 miljoner tömt på pengar, men hade fått aktier, företaget som sålt aktierna tar aldrig upp dessa 50 miljoner i kommande bokslut (för det räkenskapsåret transaktionen skedde) och ej heller åren därpå.
Citera
2026-01-19, 03:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Bolaget bytte väl ägare till en målvakt och bolaget tömdes på pengar strax tror jag. Nu var det länge sedan jag rotade i det men i börssatsningen Jocke och Jonna och Danjal deltog i gick det till så och nära 50 miljoner trollades bort. När pengarna försvunnit blev det ett abrupt ägarbyte till en mysko typ i förorten och det gick inte att härleda vem som lagt vantarna på dessa 50 miljoner. Pengarna skulle gå mellan två olika företag Jocke och Jonna och Danjal var styrelse och ägare i. Det gällde ett köp av aktier. Efter dagen för köpet och transaktionen av aktierna var företaget med 50 miljoner tömt på pengar, men hade fått aktier, företaget som sålt aktierna tar aldrig upp dessa 50 miljoner i kommande bokslut (för det räkenskapsåret transaktionen skedde) och ej heller åren därpå.

Ja just det. Dom skulle in på aktiemarknaden var planen. Jockiboi skulle bli ännu mer lyckad. Dom fick miljoner i form av aktier, för att bli styrelsen i företaget, och ta beslut om att blåsa alla aktieägare på alla deras aktiers värde, genom att plundra företagets lokaler och ändra branschkod till influencer marknadsföring med Jockiboi som allsmäktig diktator och chef.
Det var då Danjal dömdes för marknadsmanipulation, och så tog aktiemarknaden alla pengar genom att frysa aktierna och typ spärra företaget.
Danjal och Jockiboi fick säkert kryptovinsterns, medans aktiemarknaden slukade allt värde i de frysta aktierna.

Ganska anmärkningsvärt när så stora summor kan trollas bort.

Att SVT inte granskar detta, och istället fokuserade på drevet som är täckmanteln för kryptobedrägeriet.... det tyder på att åven SVT är för rädd för att granska så pass mäktiga människor som kan trolla bort miljoner på internet framför alla människors ögon, utan att en polisutredning och mediagranskning görs.

Jockiboi visade att hela svenska samhället var villiga att vända andra kinden till när några buntar på 50 miljoner kronor trollades bort av både Jockiboi och aktiemarknaden som fick lov att frysa miljonerna innan Jockiboi lyckades byta dom mot pengar.
Citera
2026-01-19, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Svårt att säga. Jag betar mig igenom journalsamlingen igen just nu, för typ 10e gången. Alltså videon "Varje sida räknas".

Har inte räknat sidantalet än, tänkte göra det sist. Det är en del textstycken som bara presenteras utan fysisk kontext med. Kan försöka räkna ihop senare, för det tar ett tag att göra det. Men eh .. bästa gissning: 50-70 sidor totalt kanske, om man ser alla blad som att dom har text bara på 1 sida.

Varje sida räknas-videon innehåller dock inga handlingar från domstolar. Det är enbart journaler ifrån socialtjänsten och barn & ungdomspsykiatrin i olika orter.

Även jag har gjort samma sak som du nämnde ovan. Jag tittade på högen papper som Bodin sitter vid i dokumentären. Man har ju förstås inte en susning om det var de faktiska papperena. Kan lika gärna bara vara nåt ditlagt för filmande, demonstrativt.
Men utgående från att det skulle vara alla papper, så uppskattade jag högen till 30 cm hög, bara A4. Jag frågade AI hur många blad det skulle motsvara och den kom fram till ca 3500 blad.
Bodin själv säger bara "ett mycket omfattande aktmaterial".

Första dagen Jocke presenterar papperena, soc-journalerna, 23 oktober 2016, så säger han att det är 1300 sidor. Utöver dessa så hämtade han ut sina journaler från BUP hösten 2024. Dom verkar vara betydligt färre i antal, dömandes från videon.
Sen växer och krymper total-antalet sidor med flera tusen, beroende på vilken video man tittar på. Jocke säger olika hela tiden (som han gör med nästan allt). Jag har hört honom säga som mest 6000 sidor och som minst "några hundra".

Kan det inte bara vara en hög med papper som de lagt fram för att visualisera "rejält mycket papper", alltså inte de faktiska handlingarna utan bara papper.
Citera
2026-01-19, 07:29
Medlem
KungPungPats avatar
George Carlin snackar om att skapa en bubbla/sekt när man är en liberal, som Jockiboi:.. och blir attackerad personligen av alla som yttrar kritik mot den liberala ideologin som är samma sak som Jockibois personlighet, han är ett med ideologin.
https://x.com/RealSpitfire/status/2012961325211668874?s=20
Citera
2026-01-19, 08:15
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ja just det. Dom skulle in på aktiemarknaden var planen. Jockiboi skulle bli ännu mer lyckad. Dom fick miljoner i form av aktier, för att bli styrelsen i företaget, och ta beslut om att blåsa alla aktieägare på alla deras aktiers värde, genom att plundra företagets lokaler och ändra branschkod till influencer marknadsföring med Jockiboi som allsmäktig diktator och chef.
Det var då Danjal dömdes för marknadsmanipulation, och så tog aktiemarknaden alla pengar genom att frysa aktierna och typ spärra företaget.
Danjal och Jockiboi fick säkert kryptovinsterns, medans aktiemarknaden slukade allt värde i de frysta aktierna.

Ganska anmärkningsvärt när så stora summor kan trollas bort.

Att SVT inte granskar detta, och istället fokuserade på drevet som är täckmanteln för kryptobedrägeriet.... det tyder på att åven SVT är för rädd för att granska så pass mäktiga människor som kan trolla bort miljoner på internet framför alla människors ögon, utan att en polisutredning och mediagranskning görs.

Jockiboi visade att hela svenska samhället var villiga att vända andra kinden till när några buntar på 50 miljoner kronor trollades bort av både Jockiboi och aktiemarknaden som fick lov att frysa miljonerna innan Jockiboi lyckades byta dom mot pengar.
Lägg där till slantarna folk investerade i Rökarn och webb-satsningen vad den nu hette.
Så fort frågor om det kommer försvinner de.
Man får inte ens erbjuda aktier i ett privat bolag till försäljning mot allmänheten, det borde åklagare kika på och följa upp hur de slantarna flaxade runt.
Citera
2026-01-19, 08:18
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
George Carlin snackar om att skapa en bubbla/sekt när man är en liberal, som Jockiboi:.. och blir attackerad personligen av alla som yttrar kritik mot den liberala ideologin som är samma sak som Jockibois personlighet, han är ett med ideologin.
https://x.com/RealSpitfire/status/2012961325211668874?s=20

Funderar på ”grandios personlighetsstörning”.
Citera
2026-01-19, 08:35
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Lägg där till slantarna folk investerade i Rökarn och webb-satsningen vad den nu hette.
Så fort frågor om det kommer försvinner de.
Man får inte ens erbjuda aktier i ett privat bolag till försäljning mot allmänheten, det borde åklagare kika på och följa upp hur de slantarna flaxade runt.

Dessa makthavare har gått för långt!

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Funderar på ”grandios personlighetsstörning”.

Dom lever i Jockes hyperverklighet, och håller upp den.

Han har blivit avslöjad som fejk så många ggr, men man får en shoutout om man låtsas att Jockiboi är äkta.
Citera
2026-01-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Om du vill föra fram det är chrippa som hotat Joakim, så lägg fram korten för detta. Vad har du hört, ifrån vem, och när, i vilka former osv. Utomstående källor är grymma pluspoäng.

Har du inga trovärdiga belägg för det, så lägg ner teoretiserandet. Folk som Jocke får både hot, hat och beröm och uppmuntran hela tiden.

Men sluta trippa som en mus runt het gröt. För fram hela bilden av vad du vill föra fram, inklusive alla detaljer, istället för att smyg-tveka som du gör. Jag har själv lagt fram tydliga spekulationer som jag fått tänka om angående. Det är inte farligt.

Det är väldigt lägligt att hoten upphör när han åker in men visst det kan vara någon annan som gör det för hans räkning eller för att jävlas men nu verkar ju polisen vara på god väg att lösa det hela.
Jag tänker inte lägga upp dom meddelandena.
Citera
2026-01-19, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det kan inte du veta eftersom du inte har sett polisens bevis. Jocke är en stor glappkäft och en ännu större lögnare. Förstår du ironin i det hela? Det går inte att veta ifall det hänt eftersom Jocke ljuger för ofta och om det hänt är det förmodligen en av hans ”dramamarionetter” som gjort det för hans skull. Ni är många som ljugit om riktigt grova saker för att rädda Jockes rykte. 111-111 försökte rädda Jockes ansikte vad gäller hoten mot Anjos barn. När dom mest inbitna fansen började tro att Jocke ljugit ihop det hela borgade hen för klippers existens och ”hade sett” det klippet men kunde inte återge vad Chrippa hotat med (men han mordhotade minsann tre barn).

Nån vet om vad som hände på mötet och Jocke har som vanligt skickat runt på Messenger, WhatsApp, Instagram, discord och telegram till dom han vet kommer ta infon vidare för att trakassera Chrippa på olika sätt.

Det är så många att han visst tycker det blir pinsamt att erkänna det för polisen och få dom att hamna överst på listan över misstänkta. Du är en av många som visste om vittnesmålet från Joakim. Du ”visste om” dom påstådda hoten innan Jocke fått ut med det, du visste att han begärt kontaktförbud för just dom hoten och du visste innan det var offentligt att Jocke fått igenom det.

Varför skulle inte du kunna hjälpa Jocke att rigga hot som fokusförflyttar från all dålig pr till att ”Jocke är ett offer”? Jag tror att du skulle kunna göra det, du ljuger å Jockes vägnar nästan varje dag utan att skämmas för att Jocke vill det.

Hur vet du att Jocke ens har vittnat? Det kan vara så att han hittat på det. Som han gjorde med våldtäktsryktet, stämplingarna och mordhoten.

Åh herregud Pallal sök hjälp eller så kan du ju bidra med lite bevis på att Jocke har startat alla dessa saker som du påstår och då menar jag inte dina egna tidslinjer utan rejäl fakta.
Citera
2026-01-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Ska bli kul att se vart det leder. Och som du säger, visst är det ett märkligt sammanträffande.

Ja det blir ju märkligt men skönt för J & J att dom slipper dessa hot och bra jobbat av polisen, hoppas Instagram hör av sig snart också.
Citera
2026-01-19, 09:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja det blir ju märkligt men skönt för J & J att dom slipper dessa hot och bra jobbat av polisen, hoppas Instagram hör av sig snart också.

Det börjar bli patetiskt med ditt nötande om IP-adresser och spårningar. Du har väl kört det här skitsnacket av och till hur länge som helst nu - och ännu har Jockeponken inte lyckats hänga ut någon på såna uppgifter eller det blivit något som lett till något rättsligt.
Börjar bli rätt segt att behöva möta dina mantran hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in