2026-01-18, 21:22
Medlem
Jag har läst om kvinnor som födde svarta barn under 50/60/70 talets USA, dom fick utstå mycket från samhället både från vita och svarta samhällen. Dom var inte välkomna nånstans. Men likt förbannat så hatade dom sina barn och uttryckte rasism mot dom. Extremt vanligt att den svarta pappan lämnade dom också. Så det kanske är något som påverkar därifrån.
För något halv år sen så såg jag en film från Youtube. Där var en aggressiv rasistisk svart pappa som attackerade sina vita barn, ja dom var mer vita än svarta även om man såg tydligt att dom var mixade. Uttryckte rasism mot dom och deras vita mor. 4 barn, 3 pojkar och tjej, alla var typ gymnasieålder skulle jag tippa.
Han skrämde dom till en början och skulle slå dom men dom slog ned han.

Vad jag inte fattar är om man ogillar någons hudfärg så mycket så varför skaffar man barn eller ligger med någon med annan hudfärg?

Varför tror ni det är så?
Citera
2026-01-18, 21:30
Avstängd
Kan du länka det du har läst?
Citera
2026-01-18, 21:46
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför tror ni det är så?
Man är fördomsfull mot grupper, inte mot individer (som man lärt känna).

"Utvisa alla jävla blattar! Men inte Hakmed, för han är schysst!"

Till och med i Nazityskland så kunde judiska individer få dispens, och samma rättigheter som ariska tyskar, om det ansågs befogat.

Det fanns högt uppsatta nazister, som Erhard Milch, som var halvjude, men ändå räknades som arisk tysk pga dispens från staten.

Milch var generalfältmarskalk och generalinspektör för tyska flygvapnet under hela kriget.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-01-18 kl. 21:49.
Citera
2026-01-18, 22:17
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Man är fördomsfull mot grupper, inte mot individer (som man lärt känna).

"Utvisa alla jävla blattar! Men inte Hakmed, för han är schysst!"

Till och med i Nazityskland så kunde judiska individer få dispens, och samma rättigheter som ariska tyskar, om det ansågs befogat.

Det fanns högt uppsatta nazister, som Erhard Milch, som var halvjude, men ändå räknades som arisk tysk pga dispens från staten.

Milch var generalfältmarskalk och generalinspektör för tyska flygvapnet under hela kriget.
Du har tittat för mycket på Schindler’s List. Man kan inte vara halvjude, antingen är man jude eller så är man icke jude.
Citera
2026-01-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Kan du länka det du har läst?

Önska jag kunde det det finns för många mixade att läsa om. Jag trodde först det var Halle Berry jag hade läst om men hennes mamma var schysst. Pappan försvann tidigt och samhället från båda svarta och vita uttryckte hat mot henne som mixad.
Citera
2026-01-18, 22:31
Avslutad
MIn son är ginger. Hans morsa vit.

De är svenskar. Jag är det inte.

Det som sägs tidigare i tråden är Nurnberglagarna. https://www.jewishvirtuallibrary.org/background-and-overview-of-the-nuremberg-laws hur man klassificerades finns på den sidan.

Sen fanns Ehrenarier, det kunde vara vem som helst som tyskarna gillade, även judar.

Japaner, turkar och kroater osv var hedersarier. Kineser var det till de joinade de allierade då de plötsligt inte var det mer.

Så jag är Mischling, dock arier och hedersarier så hade inte haft problem i Hitlertyskland.

Nej men jag ser väl ner på svenskar egentligen, jag tycker det är lite äckligt att han är vit ginger och inte som jag.

Jag är vacker. Han är ginger. Nej men det är en skum känsla.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-18 kl. 22:34.
Citera
2026-01-18, 22:33
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Du har tittat för mycket på Schindler’s List. Man kan inte vara halvjude, antingen är man jude eller så är man icke jude.

För judar – ja.
Men inte för nazister.
För nazisterna handlade det inte om religion, utan om ras. Man kunde vara katolik eller protestant, men om man hade judiska föräldrar var man jude.
Så blev en katolsk nunna dödad i Auschwitz, för att hennes föräldrar var judar.

För dem var någon med en judisk förälder en halvjude (Halbjude). De blev visserligen inte utrotade som de riktiga judarna (Volljuden), men hade mycket få rättigheter.
För Milch och ett par andra gjordes undantag.
Efter kriget dömdes Milch till livstids fängelse, men benådades 1954.
Han dog 1972.
Citera
2026-01-18, 22:33
Medlem
Jag är nog lite rasist även om jag inte enbart hatar någons hudfärg, det mesta jag hatar är deras beteende.
Rasister är oftast män som hatar andra utländska män och jag vet flera rasister som skulle knulla snygga svarta tjejer.
Konstigt dock att hata sina egna barn oavsett hudfärg
Citera
2026-01-18, 22:39
Avslutad
Vita ungar är inte lika söta som tjingtjonare och svartingar. Det är klart man blir besviken om ungen är vit.
Citera
2026-01-18, 22:44
Medlem
Kan ju också vara så att man är ok med vissa raser men inte andra, har tex själv alltid haft ett gott öga till asiater
Citera
2026-01-18, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jodosatte
Kan ju också vara så att man är ok med vissa raser men inte andra, har tex själv alltid haft ett gott öga till asiater

Ja alltså jag har barn med en vit så det är inte så att jag inte tycker om vita.

Men de har väldigt stora näsor och jättestora ögon som om de ska börja grina hela tiden.

Det hade varit bättre om han var vacker som jag.
Citera
2026-01-18, 23:05
Medlem
Nattvarelsers avatar
Naturligtvis är jag rasistisk. Och jag står för det.
Om jag hade en dotter skulle jag vara emot att hon gifte sig med en muslim eller en rom.
Men inte på grund av ras, utan på grund av mentaliteten.

Jag känner några ”antirasister” som är mycket noga med att deras barn går i skolor där det finns väldigt få eller inga muslimer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in