2026-01-18, 12:27
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Suck, vilken tur han har. Sverige råkar få totalt överlägsna skidor i det enda lopp han kör. 20 sekunder för Häggas räcker givetvis ingenstans normalt.
Citera
2026-01-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Rent generellt fattar jag att Calle inte har på ett Os att göra. Jag hoppas Sok tar sitt förnuft till fånga och lämnar turisten hemma. Ingen bör åka med som inte kvalificerat sig över tid och i konkurrens med ALLA närvarande. Alternativt kan en oerfaren junior med framtiden för sig skickas.
Calle är 25 sek efter en potentiell medaljkandidat i ett b-betonat startfält. Calle har inget på ett Os att göra och jag kan garantera 100% att han inte kommer vara i närheten av en individuell medalj om han ändå lurar sig dit.
Vad är det mer ,generellt som du anser att vi som inte är förblindade av Calleclownen behöver förstå?
Nyenget och Niskanen skulle vara bland favoriterna på tio klassiskt oavsett vilka som var med. Så Calles lopp var ett stort steg framåt hur man än ser på saken.
Citera
2026-01-18, 12:47
Medlem
Calle räddas av att svenska herrlaget är helt under isen just nu, men som läget är nu så är det ju inget snack om att Calle ska ha en plats till OS. 24s efter Nyenget på 10km med individuell start är ett starkt lopp oavsett vilka som saknas, Även om alla hade varit med så är ju Nyenget och Niskanen med i toppen.

I en stafett över 7.5km är ju det här ett lopp som indikerar att Calle kan bita sig fast i ryggen på dom en hel sträcka.

Sen är det ju beklämmande att ett enskilt lopp på 6e plats när alla ej är med ska räcka för OS, men som läget är nu är det givet för mig. Dessutom tycker jag han nu står före Truls och Berglund i kön för en stafettsträcka.
Citera
2026-01-18, 12:59
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Så. Jäkla. Underbart.
Calle reser sig på nio och fixar OS-biljett.

Väl där blir allt som vanligt
”Känner ingen ork ”
Citera
2026-01-18, 13:07
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbywee
Nu har du allt fastnat.. Ring stödpersonen.

Jobbigt att sakna kunskap men ändå slänga sig med åsikter? Haha
Citera
2026-01-18, 13:23
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Men du, återigen, vilken junior är det du tänker på???
Mogren tyckte att det var bättre att lämna platsen tom. Ett bättre alternativ än att skicka nån som siktar in sig på fria måltider.
Citera
2026-01-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Men du, återigen, vilken junior är det du tänker på???

Det spelar ingen roll. En junior som kan lära sig hur det är på ett stort mästerskap. Skidförbundet har i många intervjuer sagt hur viktigt det är att få erfarenhet och skickar ut åkare som får berätta hur bra det var att de fick åka på ett OS när de var unga och att de hjälpte dem i senare mästerskap.
Halvfarsson har noll att hämta i ett OS. Han orkar ju inte ens vifta flaggan…
Citera
2026-01-18, 14:15
Medlem
Jag tycker egentligen Jens Burman också ska till OS men han har ju själv sagt att han inte ska åka.
Citera
2026-01-18, 14:22
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Suck, vilken tur han har. Sverige råkar få totalt överlägsna skidor i det enda lopp han kör. 20 sekunder för Häggas räcker givetvis ingenstans normalt.
Helt klart supermaterial idag. Han ska inte till OS och skämma ut oss ännu mer.
Citera
2026-01-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Helt klart supermaterial idag. Han ska inte till OS och skämma ut oss ännu mer.

"Calle Halfvarsson bryter sprintkvalet på upploppet: "Känner inte igen kroppen""
Citera
2026-01-18, 15:33
Medlem
Jag ser egentligen ingen nackdel med att skicka calle till OS.
Ja, det finns åkare som varit bättre denna säsong och kanske kan ta en 20-30:e plats på OS, men är det nåt att vara stolt över?
Som jag ser det är det lika illa att bli på plats 25 som det är att bli på plats 75.
Alltså, om en svensk blir 35:a tycker vi ju det är pissdåligt då med, just där gör det ingen skillnad om nån jävla gustav berglund blir 25:a eller om calle tar platsen och blir 75:a.

Jag tror att calle på en bra dag och bra skidor kan slå de flesta svenska herrarna och här borde man gå på erfarenhet snarare än prestation.
Citera
2026-01-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
SOK kräver topp 12 och rent objektivt så har han varit det. Du sa att det saknades 25 åkare men för all del, nämn de åkare som skulle peta Calle från en topp 12 idag.

Det får du leta upp själv om du inte har koll på den internationella längdeliten. Ja de sänkte kraven för några år sedan men knappast till fördel för svenska herråkare i längd. Calle kommer dock inte vara i närjäheten på sällskapsresan till Milano. Fortsätt kämpa för Calles rätt att få åka på betald semester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in