2026-01-18, 16:45
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Naturligtvis står det Jocke fritt att anmäla men man undrar ju hur shady hans advokat Safaryan egentligen är?

Safaryan vet ju att SVT och BGB inte brutit mot någon tystnadsplikt/sekretess.

Han vet också hur starkt källskydd vi har så anmälan kommer inte att tvinga fram vem/vilka som lämnat ut dessa journaler.

Safaryan tjänar stora pengar på att göra ingenting i stort sett.

Jacke fick med sig max 150 sidor som Jocke tyckte att han skulle läsa. De journaler som BGB fått är på 6000 sidor.

Och då undrar man var BGB fått dom sidorna ifrån....
Citera
2026-01-18, 16:48
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag frågade dig ifall du vill se varför alla är övertygade om att Jocke har fejkat stämplingen själv. Vill du inte veta för att du är rädd för att få reda på sanningen?

Vill du veta varför alla tror att Jocke ligger bakom stämplingen mot honom och Anjo själv?

Ett tips är att börja fråga Jocke om klippet han hade på stämplingen innan, den han ljög om fanns på video.

Så du har själv frågat Jocke och pratat med honom?
Citera
2026-01-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Och då undrar man var BGB fått dom sidorna ifrån....

Det kan vi undra hur mycket vi vill eftersom källskyddet är bland det starkaste skyddet vi har i Sverige.
Citera
2026-01-18, 17:06
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vad är det senaste om Böliboy? Har han suttit och lipat i några tv-soffor på slutet?

Jag saknar Olof K, han kunde verkligen reta gallfeber på råttpojken, hoppas han kommer ut snart.

Freee Olof
Går ju att locka fram en rösthälsning, kanske förgyller jockes dag 😁
Citera
2026-01-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Går ju att locka fram en rösthälsning, kanske förgyller jockes dag 😁

Hahaha

Då skulle Jocke skita knäck och ringa till polisen.
Citera
2026-01-18, 17:13
Medlem
Citat:
Det är inte 6000 sidor med i Varje sida räknas.
Jocke har sagt soc + BUP papperen är olika antal, många gånger. 6000 är det högsta jag hört honom säga. "Flera hundra" är det minsta jag hört honom säga. Han säger alltid fler när han till "ta i" och understryka vilken betydelse det har, och han säger alltid färre när han vill minska betydelsen av något som står där i handlingarna.

Och ja, "Varje sida räknas" är en lustig titel att sätta, eftersom den redovisar gissningsvis några dussin sidor.

Hur många sidor material Bodin fick in har jag aldrig hört honom säga. Han sa bara "Mycket omfattande material".
Citat:
Ja, varför?

Om det är Jocke själv så vore det dumt att fortsätta hota eftersom det är Chrippa han vill sätta dit.

Om det är någon sjuk följare som hotat som dessutom använt Chrippas namn så är det naturligt att sluta när Chrippa är häktad.

Och om det är Chrippa så vore det omöjligt att fortsätta hota när han är häktad.

Att det upphört betyder mao ingenting.
Jag frågade mutemute123 i princip samma fråga förut idag. Har inte fått svar än
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 17:23.
Citera
2026-01-18, 17:23
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Naturligtvis står det Jocke fritt att anmäla men man undrar ju hur shady hans advokat Safaryan egentligen är?

Han vet också hur starkt källskydd vi har så anmälan kommer inte att tvinga fram vem/vilka som lämnat ut dessa journaler.

Jacke fick med sig max 150 sidor som Jocke tyckte att han skulle läsa. De journaler som BGB fått är på 6000 sidor.

Advokaten? Skiter väl i advokaten! Återigen; hur har Jocke försökt få ner dokumentären med hot och vad har han hotat med?
Citera
2026-01-18, 17:34
Medlem
Citat:
Advokaten? Skiter väl i advokaten! Återigen; hur har Jocke försökt få ner dokumentären med hot och vad har han hotat med?
Nåt fel på Google, eller?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/43jMrR/joakim-lundells-krav-pa-svt-ta-ner-dokumentaren
https://www.svt.se/kultur/joakim-lundells-krav-mot-svt-efter-dokumentaren-ta-bort-inom-24-timmar
https://nyheter24.se/noje/kultur/1443167-raderar-svt-joakim-lundell-dokumentaren-nu-svarar-de
https://www.unt.se/kultur/artikel/joakim-lundell-kraver-bort-svt-serien-hatet/r14d9e1r

Och du själv var i tråden och gjorde flera inlägg precis tidpunkt och dagar som tråden högljutt uppmärksammade detta. Fel på både Google och minnet, börjar närma sig Jockiboi-klass.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 17:41.
Citera
2026-01-18, 17:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jocke har pengar och får betala advokaten ur egen ficka .. det kan väl vara en drivkraft så god som någon. Han (advokaten) är ju dessutom delägare i Henning Sjöströms advokatbyrå .. det vare en gammal goding som precis som Jocke gjorde sig ett namn på att skriva en bok med svartmålning av folk i hembyn Burträsk - och Hedersamt utesluten ur advokatsamfundet under fem år för att ha missbrukat sin ställning ...

Man kan säga att det finns traditioner där av att "gå sin egen väg" s a s.
Citera
2026-01-18, 17:37
Medlem
Citat:

Missade du att Jocke genom sin advokat Safaryan begärde att dokumentären skulle ner inom 24h efter att den släpptes?

Det hotades med rättsliga åtgärder för förtal annars.

Kanske är bättre att du frågar den som skrev om det eftersom jag kan ha missat något.
Citera
2026-01-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Jocke har sagt soc + BUP papperen är olika antal, många gånger. 6000 är det högsta jag hört honom säga. "Flera hundra" är det minsta jag hört honom säga. Han säger alltid fler när han till "ta i" och understryka vilken betydelse det har, och han säger alltid färre när han vill minska betydelsen av något som står där i handlingarna.

Och ja, "Varje sida räknas" är en lustig titel att sätta, eftersom den redovisar gissningsvis några dussin sidor.

Hur många sidor material Bodin fick in har jag aldrig hört honom säga. Han sa bara "Mycket omfattande material".

Jag frågade mutemute123 i princip samma fråga förut idag. Har inte fått svar än

Det är mycket man inte får svar på av de som hintar om att de har insyn.
Citera
2026-01-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jocke har pengar och får betala advokaten ur egen ficka .. det kan väl vara en drivkraft så god som någon. Han (advokaten) är ju dessutom delägare i Henning Sjöströms advokatbyrå .. det vare en gammal goding som precis som Jocke gjorde sig ett namn på att skriva en bok med svartmålning av folk i hembyn Burträsk - och Hedersamt utesluten ur advokatsamfundet under fem år för att ha missbrukat sin ställning ...

Man kan säga att det finns traditioner där av att "gå sin egen väg" s a s.

Även Jocke är duktig på att missbruka sin ställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in