2026-01-17, 19:33
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Skratta på du. Bara losers tror han anställdes för att inte behållas hela säsongen.
Vem anställer en tränare för att inte behålla honom hela säsongen? Det är väl ganska uppenbart att det är tanken med de flesta rekryteringar.
Citera
2026-01-17, 20:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Och där krossade vi allt motstånd i den inte dyngviktiga försäsongströje-Allsvenskan också:
https://degerforsif.se/forsasongstrojan-2026/

Herregud vilken dominans vi står för just nu. Får väl passa på att njuta så länge det går, inte alltid sånt håller i sig.
Faktiskt riktigt snygga på planen också. Vad är storyn bakom ränderna?
Blir så mycket snyggare när man kör sponsorerna i matchande färger.
Citera
2026-01-17, 22:04
Medlem
skogsburkans avatar
Ellos säljer målvakten Simon Eriksson till Racing Santader.
Citera
2026-01-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

90 år sedan lokalkonkurrenten Jannelunds SK (som spelade i randigt) gick upp i Degerfors IF. Deras logga är i nacken på tröjan också.
Degerfors spelade faktiskt även i blåvittrandigt från allra första början.
Citera
2026-01-18, 01:33
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Team valde att chansa med ett större lag, så den jämförelsen haltar.
Bättre att jämföra med Alioum till IFK, Mendes till Gnaget, Laturnus till ÖIS, Raffert till DIF, Ekdal till Dif osv.

Adindus succé är långt i från given och hålla på honom för hoppas han kan att ersätta Madjed i sommar känns vanskligt om du frågar mig. Vet inte om du missat snacket men Berglund och Hjelmberg är alltid förberedda med listor på spelare att gå för för alla olika scenarier, så vi är nog inte barskrapade när Madjed eller någon annan lämnar.

Då finns det flera andra ur förra årets HTFF jag vill hålla hårdare i.
Sirius är väl ett större lag än HTFF?
Citera
2026-01-18, 03:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Sirius är väl ett större lag än HTFF?
Självklart. Men Adindu var klar i HTFF och tänkt att få chansen med Hammarby i år.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-18 kl. 03:48.
Citera
2026-01-18, 11:54
Medlem
Tonyos avatar
Förra veckan sa Lahdo att han vill spela i Hammarby och att det var upp till agenterna att hitta en lösning. Den här veckan har rykten om Como börjat dyka upp.

Placerat av agent för att sätta press på Hjelmberg eller stämmer det? Svårt att avgöra. Lahdo har kontrakt till sommaren 2027 om jag inte minns fel så om han inte vill skriva på nytt är det nog bättre att släppa redan nu. Jag hoppas på förlängning och succé så kan han gå nästa vinter eller sommar för nytt transferrekord.
Citera
2026-01-18, 12:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Förra veckan sa Lahdo att han vill spela i Hammarby och att det var upp till agenterna att hitta en lösning. Den här veckan har rykten om Como börjat dyka upp.

Placerat av agent för att sätta press på Hjelmberg eller stämmer det? Svårt att avgöra. Lahdo har kontrakt till sommaren 2027 om jag inte minns fel så om han inte vill skriva på nytt är det nog bättre att släppa redan nu. Jag hoppas på förlängning och succé så kan han gå nästa vinter eller sommar för nytt transferrekord.
Hjelmberg sade i fredags typ att han inte öppnar mailet om det inte är tal om siffror över 100M.
Vore synd då jag tror det finns goda chanser för nya rekordsummor om han förlänger.
Citera
2026-01-18, 12:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Måste (helt oväntat) säga att jag gillar Mjällbys i år.
https://www.facebook.com/photo?fbid=1461109256025095&set=pcb.14611094293584 11
Designade av.... Klass 1 på Havelidens skola i Hällevik.
Citera
2026-01-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Kommer inte ihåg om det är Como, Genoa eller vilken italiensk klubb, som lånar in MÅNGA med köpoption, men sedan SKIPPAR nästan alla! Det är inte ett så bra alternativ att komma till en sådan klubb...
Citera
2026-01-18, 13:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Kommer inte ihåg om det är Como, Genoa eller vilken italiensk klubb, som lånar in MÅNGA med köpoption, men sedan SKIPPAR nästan alla! Det är inte ett så bra alternativ att komma till en sådan klubb...
Genoa. Como har väl rätt bra track record på unga spelare? Rika ägare också.
Citera
2026-01-18, 17:31
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Självklart. Men Adindu var klar i HTFF och tänkt att få chansen med Hammarby i år.
Skojade lite. Jag är inte insatt men vilka spelare som gått genom HTFF till A-laget har gjort det bättre i Ettan än Adindu med 14+5? Fattar att Hammarby utvecklas men känns ju inte som att han är en av spelarna som inte hängt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in