Citat:
Ursprungligen postat av
Sosse2002
Jag ser ett totalt bristande föräldraskap. Noll omsorg för sina barn att inte ens vara med i a-kassan. Tror ni att de borstar tänderna på alla ungar morgon och kväll? Eller har tid ens att läsa läxor och skjutsa till fotbollsträning?
Ge stöd och råd och vägleda hur man ska planera sitt liv?
Tanten lägger tiden på att fixa naglarna till artikeln och vad han gör som håller på att förlora huset och skaffar ett 8-barn vid nästan 60 års ålder… En byggare som skiter i en fuktskada i sitt eget hus. Man måste ta konsekvenserna av sina handlingar och jag tror att barnen har det bättre i andra hem.
Om staten skulle omhänderta alla barn till föräldrar som faller in under beskrivningen ovanför så skulle antalet placerade barn öka med 5-20 gånger.
Är det verkligen "Noll omsorg för sina barn" att inte ens vara med i a-kassan?
Vi vet inte något om hur familjen har det - det enda vi vet är varför barnen hotas med omhändertagning - för att föräldrarna ha hamnat en ekonomiskt dåligt sits och banken tar deras hus och säljer det. Kommunen kan inte erbjuda ett boende till hela familjen.
Som jag skrivit innan i tråden - hade familjen bott i hyresrätt så hade detta aldrig hänt.