Citat:
Ursprungligen postat av
snajjels
Inte för att jag gillar Jureskog men känner mig tvungen att försvara honom nu ändå.
Han är ju fri att tycka att upplägget var bajs.
Tror nog att deltagarna var beredd på fysisk aktivitet men om han tyckte det sög väl på plats så måste han få tycka det.
Klart Jureskog får tycka som han vill men han har gjort bort sig själv totalt, skämt ut sig och varit respektlös samt fullständigt missförstått deras filosofi.
- Säger själv att han inte hade en aning om vad han gav sig in på, verkade tro sig åka på nån retreat för att sitta och mysa med en psykolog med yllevantar. Det är ett Shaolin-tempel för helvete, med världsledande experter inom martial arts. Respektlöst mot värdar att inte kolla upp vad man ger sig in på när man har såna förbehåll.
- Gråter över "pennalism", som han respektlöst kallar det trots samtalet med Shi Heng Yi tidigare, vilket visar vilken fullkomlig idiot han är och inte alls förstår deras metoder.
- Arrogant som fan och skryter om sitt fantastiska liv, men blir ledsen över att mästrarna inte kysser hans röv för att han är så framgångsrik. Han vill bara lära sig "sortera sitt huvud" och ifrågasätter deras filosofi, som han helt missförstår, genom att gång på gång blåsa upp sitt ego. Han får inget gehör och det bryter ner hans sköra självkänsla så han går till offensiv.
Faktum är att nästan ingen i gruppen verkar riktigt greppa och förstå vad de gör där, utan lär sig lite bitvis vad mästrarna menar när poängen slår i ansiktet på dem. Filip är väl närmast att förstå deras metoder och filosofi, när han talade om att de måste sluta behandla Jureskog som ett barn och poängen är att kunna vara obekväm. Skrattretande att de ens föreslog att anpassa vistelsen efter Jureskogs behov och önskemål.
SVT har gjort ett otroligt dåligt jobb att välja ut deltagare här, förstår speciellt inte hur de tänkte när de valde ut en halvt invalid Jureskog, en gammal trött Mjällby och ADHD-Filip till ett så utmanande program. Väldigt sorgligt då jag ändå älskar konceptet måste jag säga, men den förstörs av gruppen. Hoppas verkligen de visar en snabb utvecklingskurva med tanke på att de bara är där i 12 dagar, så programmet blir mer harmonisk att titta på.