2026-01-17, 23:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queen70
Helt förståeligt att du som 18 åring kan attraheras av en 33 årig man. Men som någon sa, en normal 33 åring blir inte intresserad av någon som är 18. Nästan ett barn. Även om du inte fattar det nu som 18 åring så kommer du att förstå när du blir äldre att det ÄR något fel på denna karl om intresset är ömsesidigt. Spring!

Varenda 33-årig man som är normal blir intresserade och attraherade av 18-åriga tjejer. Det har jag sett allt för många gånger för att inse att den 33-åriga man som inte blir det är den som är onormal.
Citera
2026-01-18, 00:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Om det tar slut (vilket det nästan garanterat gör efter några veckor), så är det du som kommer få ta skiten. En ung tjej som börjar på en arbetsplats, och som börjar stöta på äldre killar, upplevs som någon som vill klättra i karriären och gå före i kön. Det kommer snackas, och du kommer bli impopulär.
Det spelar ingen roll att du tänker att det är "ni" som blivit kära. De andra på din arbetsplats ser det som att du försöker komma upp dig.
Citera
2026-01-18, 11:19
Medlem
Mitt råd är att kämpa emot lockelsen ett år eller två. Kanske har den då lagt sig. Är er connection fortfarande lika stark då så kanske det är värt att försöka.
Det är inte en ohanterlig åldersskillnad i sig, inte om du vore äldre. Men du är så ung att du kommer genomgå stora förändringar innan du befäster dig som individ.
Citera
2026-01-18, 11:26
Medlem
Dubbelpost
Citera
2026-01-18, 11:27
Medlem
Sannolikheten att det håller på sikt är väl inte så stor kanske när ni är i helt olika faser, men det är väl ingen anledning att avstå. Är han bara en bra kille vänjer sig nog omgivningen också. Ni verkar ju framförallt vara bra vänner så det kan ni kanske fortsätta vara även om det tar slut. Annars kommer du säkert byta både jobb och pojkvän senare.
Citera
2026-01-18, 11:51
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legflavour
Men vi är så kära och jag kan verkligen se en framtid med honom framför mig.

Man kan alltid se framför sig en framtid när man är nykär. Så beslut som ihopflytt och sånt väntar man ju med tills ens normala hjärna är på plats igen dvs minst ett halvår men förmodligen närmare ett år. Men fine kör, skadar väl inte även om det från hans sida är lite ofräscht. Du är ung och oerfaren så du är ursäktad. Men obs om ni är nära kollegor och du planerar jobba där ett tag så nej i så fall för man ska inte skita där man äter.
Senast redigerad av Dishy 2026-01-18 kl. 11:54.
Citera
2026-01-18, 11:54
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Varenda 33-årig man som är normal blir intresserade och attraherade av 18-åriga tjejer. Det har jag sett allt för många gånger för att inse att den 33-åriga man som inte blir det är den som är onormal.

Beror på vad man menar med intresserad. De flesta 30+ män vill säkert ligga med 18-åringar men de är nog inte lika intresserade av att presentera henne som en seriös flickvän inför vänner och familj.
Citera
2026-01-18, 12:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Beror på vad man menar med intresserad. De flesta 30+ män vill säkert ligga med 18-åringar men de är nog inte lika intresserade av att presentera henne som en seriös flickvän inför vänner och familj.

Visst, det är nog ett säkrare kort att satsa på en tjej som är 25+ än en tjej som är 18 då en yngre tjej förmodligen mer sällan är redo för längre commitment. Men det finns definitivt tjejer som är 18 år som är redo för det och vill ha det.

Om två personer då träffar varandra och de för tillfället känner förälskelse och att de vill satsa på varandra så finns det väl (som i detta fallet) inget att anmärka på det?
Citera
2026-01-18, 12:38
Medlem
Citat:
Visst, det är nog ett säkrare kort att satsa på en tjej som är 25+ än en tjej som är 18 då en yngre tjej förmodligen mer sällan är redo för längre commitment. Men det finns definitivt tjejer som är 18 år som är redo för det och vill ha det.

Om två personer då träffar varandra och de för tillfället känner förälskelse och att de vill satsa på varandra så finns det väl (som i detta fallet) inget att anmärka på det?
Nu var det inte mig du svarade, men visst finns det de som hittar rätt person tidigt, men då är de nog ungefär jämnåriga. Att bilda familj med den åldersskillnaden innan han är lite för gammal har nog ingen bra prognos.

För 18-åriga tjejer är det nog mest spännande med äldre killar just då. Något seriöst kommer senare med någon mer jämnårig.
Citera
2026-01-18, 12:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Nu var det inte mig du svarade, men visst finns det de som hittar rätt person tidigt, men då är de nog ungefär jämnåriga. Att bilda familj med den åldersskillnaden innan han är lite för gammal har nog ingen bra prognos.

För 18-åriga tjejer är det nog mest spännande med äldre killar just då. Något seriöst kommer senare med någon mer jämnårig.

Jag skulle nog säga att en 10-15 årig åldersskillnad är ännu mer vanlig i senare år. En kvinna som är 40 hakar nog mer gärna ihop med en man på 55 än en man på 40.

Märkligt att det är så många som har svårt att acceptera det här med naturlig åldersskillnad. Vad beror det på egentligen?
Citera
2026-01-18, 13:01
Medlem
angelamerkels avatar
Det finns inget rätt och fel någon annan kan säga till er. Tycker ni om varandra så va med varandra och skit I vad alla andra säger. Livet är för kort för att låta resten av världen moralisera så pass att det begränsar vad DU vill. Ålder är bara en siffra. Enligt lag är ni båda vuxna, vad är problemet?
Citera
2026-01-18, 13:06
Medlem
Citat:
Jag skulle nog säga att en 10-15 årig åldersskillnad är ännu mer vanlig i senare år. En kvinna som är 40 hakar nog mer gärna ihop med en man på 55 än en man på 40.

Märkligt att det är så många som har svårt att acceptera det här med naturlig åldersskillnad. Vad beror det på egentligen?
Nej det är inget onaturligt, man kan bli kär i en person oavsett ålder självklart, men sannolikheten att det håller på sikt när tjejen bara är 18 är nog inte så stor. Inte bland svenskar i alla fall.

Tycker absolut inte de ska avstå för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in