Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Det är precis tvärtom med min mognad.
Jag har inte avfärdat något kritiskt tänkande som trams. Det är bara tramsigt påhitt från dig. Det har inte varit något seriöst kritiskt tänkande i den här tråden som jag svarat på.
Jag har inte heller förnekat några risker. Det hittar du på. Du låter som en pastor som är bitter i livet.
Det du gör nu är inte att bemöta sakfrågan, utan att omdefiniera ditt eget inlägg i efterhand.
Du avfärdade invändningar genom att kalla dem “trams”, använde “ni lever bara en gång” som huvudargument och berörde inte risk- eller ansvarsfördelning överhuvudtaget.
Det är inte kritiskt tänkande - det är förenkling.
Dina personangrepp (“pastor”, “bitter”) ändrar inte innehållet i det du faktiskt skrev. De bekräftar snarare att du saknar svar på sakfrågan om risk-, makt- och ansvarsfördelning.
Om du menar att det saknas seriöst kritiskt tänkande i tråden, är det fritt fram att bemöta sakfrågan:
Hur fördelas risk, makt och ansvar i en relation mellan en 18-åring och en 33-åring – och vem bär konsekvenserna om relationen blir skev?
Att svara på det vore ett exempel på kritiskt tänkande. Att undvika det och gå på person är det inte.