Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Så sant!
De som kritiserar Jocke menar att de kritiserar honom som vuxen.
Det är inte sant. De kritiserar hans trauma som han fick som barn och hans rätt att få berätta sin historia.
De menar att han ska sluta spela offer och ta sig i kragen. Jag menar att dessa människor har inte förmågan att sätta sig in i någon annans situation dvs saknar sympati och för all del även empati.
Det finns så många människor han hjälper bara genom att berätta. Jag vet det. Jag tror inte utan vet.
För dessa personer som nu vågar berätta, vågar känna, släppa skam och hemligheter ÄR det viktigt att någon berättar sin historia för att våga berätta sin egen.
Hur ska man kunna berätta sin historia utan att nämna den eller dom som utsatte barnet för det?
Jag vill också tillägga att den stora massan visste inte att Jockes mamma heter Annika eller hur hon såg ut.
Det hjälpte Bosse till med genom att låta henne synas i dokumentären.
Först och främst vill jag be dig visa upp filmen du hävdar att du sett av mordhoten mot Anjos barn. För du ljög väl inte för att skydda Joakim?
Dra inte upp dom lögner Jocke dragit och saker som aldrig hänt som försvar till Joakim. Hans tramuman är påhittade och kan bara användas mot Joakim, ingen annan. Joakim har regisserat en historia för att han har ett behov av att hämnas för att han blev placerad av psykvården för att han bedömdes farlig. Det finns bevis för att han vill hämnas på sin familj i hans soc-papper, han sa det redan som barn.
Varför tycker du att Jocke har ”rätt” att berätta lögner för att hämnas på sin familj? Varför skriver du att han har rätt att berätta sin historia när hans historia bevisligen är fiktion? Det hjälper ingen förutom honom själv. Det stjälper alla riktiga offer.
Återigen jämför du Jocke med riktiga offer. Barn och vuxna som känt igen sig i Jockes berättelser och velat berätta om sina övergrepp (utan bevis) kommer inte våga berätta nu.
Vad finns det att ha sympati för? Ett barn som psykiatrin placerade utanför hemmet för att han försökte döda sina syskon, misshandlade barn och vuxna och hotade sin familj till livet och som i vuxen ålder kalkylerat försöker manipulera en miljon personer att inget av det hänt, men att Annika (som är helt oskyldig till hans problematik) varit ett monster?
Den stora massan visste mycket väl vad både Jockes mamma och hans styvfar heter, deras namn har nämnts på både Jockes, Anjos och Rasks kanaler sammanlagt ett hundratal gånger.
Lämna BGB utanför din ljugarspree.
Nåväl, ladda upp bevisfilmen du vittnat om nu.