2026-01-18, 00:49
Avstängd
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofpool
De anklagelserna luftade han INNAN clownen låstes in.

Har du aldrig tidigare hört talas om barn som våldtagits och misshandlats som inte föränn långt senare i livet börjar få minnesbilder? Jocke är inte ensam om detta.
Går säkert att googla.

Övergrepp som inte finns i några journaler och som ingen vågat prata om. Så något mirakel behöver inte skett.

Jockes berättelse känns igen av andra som utsatts. De som verkar lysa med sin frånvaro här.

Man kan tycka vad man vill om honom men att håna någon för sin egen okunskap om hur dessa barn faktiskt kan hamna i stor kris senare i livet och genom att leva i sin utsatthet dragit på sig trauma som i sin tur kan te sig som otaligt många olika diagnoserna.

De som sitter här utan den kunskapen och dömer är samma som skrämmer utsatta till tystnad . Tragiskt!
Han är, vilket ni vill eller inte, ett typiskt exempel på ett barn som upplevt trauma.

Så Jocke mindes plötsligt en hel drös av våldsamma skräckfilms-händelser, exakt lagom till att han skulle skriva sin självbiografi och behövde byta image från "mannen som runkar i sin egen avföring" till "missförstått offer" När detta pågick var Jocke äldre än vad Linnea är idag, ändå har fanskapet kallat henne "omogen".

Som barn var Jockiboi en skitunge som sket på sig, vrålade i timmar och puttade folk nerför trappor som hobby. Den lille fan kunde tydligen ha utbrott som varade i timmar! Det huvudsakliga skälet till att Jocke placerades bort var att föräldrarna fruktade för livet på hans små bodybuilder-byggda småbröder, Chrippa och Jacke.

Det finns så mycket som inte stämmer i Jockes berättelser. De ändras konstant. Ena dagen var fosterföräldrarna sadistiska russin som plågade stackars Jockiboi, men när Jocke behöver dem som alibi, är de plötsligt jättesnälla pensionärer. Magiskt hur Jockes minnen fungerar när han behöver dem.
Citera
2026-01-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Så Jocke mindes plötsligt en hel drös av våldsamma skräckfilms-händelser, exakt lagom till att han skulle skriva sin självbiografi och behövde byta image från "mannen som runkar i sin egen avföring" till "missförstått offer" När detta pågick var Jocke äldre än vad Linnea är idag, ändå har fanskapet kallat henne "omogen".

Som barn var Jockiboi en skitunge som sket på sig, vrålade i timmar och puttade folk nerför trappor som hobby. Den lille fan kunde tydligen ha utbrott som varade i timmar! Det huvudsakliga skälet till att Jocke placerades bort var att föräldrarna fruktade för livet på hans små bodybuilder-byggda småbröder, Chrippa och Jacke.

Det finns så mycket som inte stämmer i Jockes berättelser. De ändras konstant. Ena dagen var fosterföräldrarna sadistiska russin som plågade stackars Jockiboi, men när Jocke behöver dem som alibi, är de plötsligt jättesnälla pensionärer. Magiskt hur Jockes minnen fungerar när han behöver dem.
Du menar att oberoende av allt så fick han alla dessa problem som barn? Det låter otroligt hemskt faktiskt. Trygga barn i trygga hem brukar ju inte alls uppföra sig så. Han kanske är ett mirakel ändå...
Citera
2026-01-18, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Så sant!

De som kritiserar Jocke menar att de kritiserar honom som vuxen.
Det är inte sant. De kritiserar hans trauma som han fick som barn och hans rätt att få berätta sin historia.
De menar att han ska sluta spela offer och ta sig i kragen. Jag menar att dessa människor har inte förmågan att sätta sig in i någon annans situation dvs saknar sympati och för all del även empati.

Det finns så många människor han hjälper bara genom att berätta. Jag vet det. Jag tror inte utan vet.

För dessa personer som nu vågar berätta, vågar känna, släppa skam och hemligheter ÄR det viktigt att någon berättar sin historia för att våga berätta sin egen.
Hur ska man kunna berätta sin historia utan att nämna den eller dom som utsatte barnet för det?

Jag vill också tillägga att den stora massan visste inte att Jockes mamma heter Annika eller hur hon såg ut.
Det hjälpte Bosse till med genom att låta henne synas i dokumentären.
Precis så känner jag med.
Han har gjort något riktigt bra för många som inte har en röst eller vågar använda den!
Citera
2026-01-18, 01:55
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Enligt andra i tråden så har han det.
Jamen då är väl problemet löst? Om Chrippa bröt mot kontaktförbudet som Jocke påstår finns, Jocke anmälde det till polisen, problemet löst. Varför bölar då Jocke om det på instagram?
Citera
2026-01-18, 02:03
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
De anklagelserna luftade han INNAN clownen låstes in.

Har du aldrig tidigare hört talas om barn som våldtagits och misshandlats som inte föränn långt senare i livet börjar få minnesbilder? Jocke är inte ensam om detta.
Går säkert att googla.

Övergrepp som inte finns i några journaler och som ingen vågat prata om. Så något mirakel behöver inte skett.

Jockes berättelse känns igen av andra som utsatts. De som verkar lysa med sin frånvaro här.

Man kan tycka vad man vill om honom men att håna någon för sin egen okunskap om hur dessa barn faktiskt kan hamna i stor kris senare i livet och genom att leva i sin utsatthet dragit på sig trauma som i sin tur kan te sig som otaligt många olika diagnoserna.

De som sitter här utan den kunskapen och dömer är samma som skrämmer utsatta till tystnad . Tragiskt!
Han är, vilket ni vill eller inte, ett typiskt exempel på ett barn som upplevt trauma.
Delvis går inte offer runt och LJUGER om att de har bevis de inte har.
Jocke har sagt att allt står i hans papper, att han har bevis, så att hans familj inte kan påstå att han ljuger. Det är nu bevisat att Jocke ljög om dessa bevis.

Och gällande bortträngda minnen som du pratar om
"Det finns inte vetenskapligt stöd för att traumatiska minnen kan trängas bort och plötsligt dyka upp senare i livet.

Tvärtom visar omfattande forskning att hemska upplevelser är något man har lätt för att minnas.

– Världens främsta minnesforskare – både i USA och i Europa – ser med skepsis på fenomenet ”bortträngda minnen”, säger Pär Anders Granhag, professor i psykologi."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/professorn-saknas-vetenskapligt-stod-for-borttrangda-minnen

Det verkar snarare vara du som har okunskap i ämnet.
Citera
2026-01-18, 02:05
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Du menar att oberoende av allt så fick han alla dessa problem som barn? Det låter otroligt hemskt faktiskt. Trygga barn i trygga hem brukar ju inte alls uppföra sig så. Han kanske är ett mirakel ändå...
Menar du att Jocke inte var trygg efter 6 år i ett bra familjehem? Eftersom Jocke fortsatte bete sig illa, och t.o.m blev värre.
Citera
2026-01-18, 02:11
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Precis så känner jag med.
Han har gjort något riktigt bra för många som inte har en röst eller vågar använda den!
Jocke gjorde ingenting bra.
Snarare så gjorde han offer ej otjänst.
Det är som när tjejer ljuger om våldtäkt, det gör att riktiga offer ifrågasätts och inte blir trodda.
Jocke ljög om sin barndom (varför skulle han annars ljuga om att han hade bevis,), och det gör att andra offer som i vuxen ålder berättar om sin barndoms trauma riskerar att bli ifrågasatta och misstrodda.
De offer som får lida nu är pga Jocke.
Citera
2026-01-18, 02:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jamen då är väl problemet löst? Om Chrippa bröt mot kontaktförbudet som Jocke påstår finns, Jocke anmälde det till polisen, problemet löst. Varför bölar då Jocke om det på instagram?

Hur ska jag veta det? Låt han gråta.
Dom gråter allihopa.
Citera
2026-01-18, 02:16
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Hur ska jag veta det? Låt han gråta.
Dom gråter allihopa.
Jocke är patetiskt som manipulerar sina följare.
Citera
2026-01-18, 02:22
Avstängd
Citat:
Jocke är patetiskt som manipulerar sina följare.

Det gör dom alla, vissa är möjligen lite värre medans andra av dom bara är jobbigare.
Citera
2026-01-18, 02:22
Medlem
Citat:
Delvis går inte offer runt och LJUGER om att de har bevis de inte har.
Jocke har sagt att allt står i hans papper, att han har bevis, så att hans familj inte kan påstå att han ljuger. Det är nu bevisat att Jocke ljög om dessa bevis.

Och gällande bortträngda minnen som du pratar om
"Det finns inte vetenskapligt stöd för att traumatiska minnen kan trängas bort och plötsligt dyka upp senare i livet.

Tvärtom visar omfattande forskning att hemska upplevelser är något man har lätt för att minnas.

– Världens främsta minnesforskare – både i USA och i Europa – ser med skepsis på fenomenet ”bortträngda minnen”, säger Pär Anders Granhag, professor i psykologi."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/professorn-saknas-vetenskapligt-stod-for-borttrangda-minnen

Det verkar snarare vara du som har okunskap i ämnet.

Citat:
Menar du att Jocke inte var trygg efter 6 år i ett bra familjehem? Eftersom Jocke fortsatte bete sig illa, och t.o.m blev värre.
Du har bestämt dig för vad du ska tro så även om du fick bevis så skulle du säga emot dem.

Jag har nog med erfarenhet från arbete med utsatta.
Din fråga sätter pekpinne på din erfarenhet i frågeställningen.

Forskning visar olika beroende vad man vill se många gånger.
Min övertygelse är annan än din och så får det vara.
Jag hoppas att din omgivning klarar sig från svårigheter som skulle ge dem din attityd i ansiktet fast jag tror inte du är så dum egentligen, bara ogillar Jocke.
God natt!
Citera
2026-01-18, 02:23
Medlem
Citat:
Jocke gjorde ingenting bra.
Snarare så gjorde han offer ej otjänst.
Det är som när tjejer ljuger om våldtäkt, det gör att riktiga offer ifrågasätts och inte blir trodda.
Jocke ljög om sin barndom (varför skulle han annars ljuga om att han hade bevis,), och det gör att andra offer som i vuxen ålder berättar om sin barndoms trauma riskerar att bli ifrågasatta och misstrodda.
De offer som får lida nu är pga Jocke.
För att skriva så så har du noll koll.
Jag omger mig med folk som fallit offer dagligen och har aldrig hört något sådant komma från dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in