2026-01-17, 23:49
Medlem
KillPus avatar
Sen upptäcker TACO-idioten att det börjar saknas varor fr EU i pissUSlandet. Eller blir superdyra. Och tullarna försvinner igen! Hur efterblivna är egentligen anhängarna av den orange clownen?
Citera
2026-01-17, 23:50
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Det ser inte ljust ut direkt.

Men det finns en lösning: Sverige slutar backa danskarnas orimliga krav på territorium som inte borde tillhöra dem.

När blev du landsförrädare? Röstar du på Sverigedemokraterna också? Vars partihora till ledare vill ha Trumps stöd.
Citera
2026-01-17, 23:55
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Nja, att tima dipparna efter Trumps uttalanden om diverse konstigheter har visat sig väldigt lönsamt de senaste åren.

Men att sälja på ett av alla kontroversiella uttalanden bör man inte. Så ja, sitt still i båten, och köp mer.
Instämmer. I det här läget är det bara att sitt still i båten och fortsätta månadsspara. Förhoppningsvis kan man slänga in lite extra vid en dipp.
Citera
2026-01-18, 00:01
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Det ser inte ljust ut direkt.

Men det finns en lösning: Sverige slutar backa danskarnas orimliga krav på territorium som inte borde tillhöra dem.

Inte konstigt Sverige är i förrall när vi har svenskar med den inställningen.
Citera
2026-01-18, 00:15
Medlem
Förhoppningsvis leder detta till att EU på sikt öppnar upp för mer handel med Kina.
Citera
2026-01-18, 00:17
Medlem
Citat:
Nja, att tima dipparna efter Trumps uttalanden om diverse konstigheter har visat sig väldigt lönsamt de senaste åren.

Men att sälja på ett av alla kontroversiella uttalanden bör man inte. Så ja, sitt still i båten, och köp mer.

Speciellt den gången Trump gick ut och skrev "BUY NOW" förra året. Det visade sig att det verkligen var den absoluta botten då
Citera
2026-01-18, 00:25
Medlem
Citat:

Sitta still i båt som läcker ska man aldrig göra. Det är det sämsta råd som finns.
Men om jag hade en verksamhet som erbjöd fonder som underpresterar mot index och som genererar intäkter i form av avgifter. Ja då kanske jag skulle varit ett sånt stort ego att jag rekommenderat att sitta still i båten och fortsätta mata in pengar.
Fast nu har jag ingen sån verksamhet och egoist är jag inte heller.
Citera
2026-01-18, 00:34
Medlem
Bojkotta så mycket amerikanska varor ni kan nu. Är inte på donken, köp inte pepsi, coca cola och annat skit från usa.
Citera
2026-01-18, 00:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Sen upptäcker TACO-idioten att det börjar saknas varor fr EU i pissUSlandet. Eller blir superdyra. Och tullarna försvinner igen! Hur efterblivna är egentligen anhängarna av den orange clownen?

Det blir ett ramaskri när Ozempic-leveranserna sinar. Då hänger den orange fasan löst ...
Citera
2026-01-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Vilket skitsnack

Jag tror inte du förstår hur illa detta faktiskt är.

Statsminster Bulf har skickat hela två officerare för att försvara Grönland. Och i utbyte mot det får vi tullar på 10 %

Vad tror Bulf att dessa två officerare ska göra? Hoppas ärligt USA dödar dem så Bulf får stå till svars sen.
Citera
2026-01-18, 01:17
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Sluta betala mer kortbetalning och betala endast med kontanter.

Det vore bra, men jag ser det inte hända. Svårt att återgå till kontanteran.
Citera
2026-01-18, 01:25
Medlem
Citat:
Jag tror inte du förstår hur illa detta faktiskt är.

Statsminster Bulf har skickat hela två officerare för att försvara Grönland. Och i utbyte mot det får vi tullar på 10 %

Vad tror Bulf att dessa två officerare ska göra? Hoppas ärligt USA dödar dem så Bulf får stå till svars sen.

Du tror seriöst att Europa skickar lite trupper dit för att ge USA en "brutal" fight om Trump bestämmer sig för en väpnad konflikt?
Notera, Nederländerna skickade en soldat.

Nej man gör givetvis det för att markera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in