Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Det är ok. Dom företag som handlar med USA får hitta andra marknader. Man ska inte göra affärer med dom där nollorna.
Ja.Det byggs handelsavtal, söks nya handelspartner.
De borde fan isolera Trump helt.
Kina surfar på Trumps utspel och framställer sig som rena smekmånaden.
Haha!
Trump är så berusad av sitt storhetsvansinne att han ränner despoternas ärende.
Alaska borde oroa Trump. Inte Grönland.
om Trump är orolig för Ryssland i Arktis, bör han fokusera på vad Ryssland gör ihop med Kina utanför Alaska.
Eller att Putin kopierar Trump och börjar resonera likadant om Svalbard, perfekt för kolahalvön geopolitiskt.
Är ryska fartyg runt Grönland? Nej.
De seglar i Barents hav runt Svalbard och längs den norska kusten.
Om det är Kina som håller honom vaken om natten, borde fokus ligga på Alaska och vad Kina i allt högre grad gör där.
Ihop med Ryssland.