Lite besviken, jag hade trott på högre tariff än 10%
Trump inför tioprocentiga tullar mot Sverige
USA:s president Donald Trump inför tullar på tio procent mot flera EU-länder, inklusive Sverige på grund av Grönlandsfrågan. Det skriver han på Truth Social.
Tullarna ska gälla från den 1 februari.
President Trump uppger på lördagen att bland annat Sverige ska debiteras med en tull på tio procent på alla varor som skickas till USA.
De andra länderna som åläggs tullar är Danmark, Norge, Finland, Frankrike, Tyskland, Storbritannien och Nederländerna.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-infor-tioprocentiga-tullar-mot-sverige