2025-11-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Konsums vaniljpraliner (eller hette de kanske "vaniljtoppar"?) som man kunde köpa i höga, smala "stående" kartonger (alltså som en kartong med ströbröd eller potatismjöl exempelvis), har jag inte sett på länge nu när jag tänker efter. Måste titta efter dem när jag har ett ärende till COOP. Kommer ihåg att jag älskade dem som barn.

Cloettas romerska bågar med apelsinsmak finns väl inte /heller/ kvar?

cloettas romerska bågar (mjölkchoklad apelsin) finns i utvalda butiker men endast som lösviktsgodis - det är inte alla butiker som har den i sortimentet dock så du får leta. Och dessutom har större snålbutiker (en ICA jag känner till) tagit bort all sorts choklad på lösvikt. som plopp, center, marabou mjölkchoklad, snickers, kexchoklad osv. För att det är mycket billigare kilopris och de har blivit instruerade av cloetta och maraboau att inte sälja som lösvikt längre.

på torebrings.se kan du köpa en hel låda romerska bågar. 1,8kg. men till ett riktigt rövarpris.

även aroma / dals säljer nån. där får du mer vikt för pengarna.
https://www.torebrings.se/produkt/apelsinklyftor-choco-losvikt-dals-aroma/10076294
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-11-20 kl. 22:49.
Citera
2026-01-03, 22:30
Medlem
TriggerDisciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Konsums vaniljpraliner (eller hette de kanske "vaniljtoppar"?) som man kunde köpa i höga, smala "stående" kartonger (alltså som en kartong med ströbröd eller potatismjöl exempelvis), har jag inte sett på länge nu när jag tänker efter. Måste titta efter dem när jag har ett ärende till COOP. Kommer ihåg att jag älskade dem som barn.

Cloettas romerska bågar med apelsinsmak finns väl inte /heller/ kvar?

Ja, Vaniljtoppar och Punchpraliner, båda i kartong från Nordchoklad, var en helgfavorit. Men det är nog trettio år sedan jag senast såg dem i butik.
Citera
2026-01-04, 01:41
Medlem
pieces avatar
Snusmojönger, var fan god de vägen och var får man tag på dem?
Citera
2026-01-17, 17:55
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piece
Snusmojönger, var fan god de vägen och var får man tag på dem?
Är rätt säker på att jag sett dem i (väldig) välsorterade godisbutiker! Alltså de som skyltar med att de har typ 600 sorter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in