2026-01-17, 04:59
Medlem
PastorLULs avatar
Carlsson borta ca 3-5 veckor.
https://x.com/AnaheimDucks/status/2012355395847864731
Citera
2026-01-17, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorLUL

Jävligt surt. Just Carlsson också. Det börjar se riktigt mörkt ut.
Citera
2026-01-17, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorLUL

Vilken komedi.

Nu jublar Kanada och usa åtminstone.

Ska man se de ur en snäv vinkel så är Sveriges första match om drygt 3 och en halv vecka. Leo är fortfarande bara 21 och bör ha gott läkekött. I de bästa världar vore de det optimala med den nytillkomna skadan som håller han borta från betydligt värre skador. Men man kan absolut inte räkna med någonting. Jag räknar inte med någon medalj detta OS med de nuvarande beskeden på alla nyckelspelare.
Citera
2026-01-17, 08:05
Medlem
Landeskog är ju fortfarande osäker men tror att han kommer komma till spel. Han har visat att han också kan komma tillbaka från skada och vara king direkt.

Jag tror att det är kört med Leo. Och hur många spelare kan Tre Kronor ha som kommer in i turneringen i dålig form? Nä, tror vi gör bäst i att stryka Leo redan nu.

Förslag på kedjor:

Kempe - Eriksson Ek - Raymond
Bratt - Zibanejad - Nylander
Forsberg - E. Pettersson - Lindholm
Landeskog - Wennberg - Holmberg
Citera
2026-01-17, 08:19
Medlem
m4tt145s avatar
Leo har varit totalt iskall det sista, kan det ha berott på detta? Det hade känts värre om han fortfarande var glödhet.

Broberg gjorde comeback vilket var bra, JEE och Brodin var väl day-to-day så de bör väl spela.

Utan Nylander, Leo och Landeskog:

Bratt - Zibanejad - Forsberg
Kempe - EP40 - Raymond
Eklund - JEE - Rakell
Backlund - Wennberg - Lindholm
Holmström, Holmberg
Citera
2026-01-17, 08:32
Medlem
Det var kört redan innan. Skulle vara glada med ett brons. Nu efter skadorna ska vi vara nöjda om vi tar oss till kvarten.

Carlsson och brodin är ju sjukt jävla skadebenägna. Nylander har ju oftast klarat sig men nä. Sen landeskog, komedi.

Laget utan alla skadade spelare

Johansson - Zibanejad - Kempe
Bratt - Pettersson - Forsberg
Eklund - Wennberg - Heineman
Rakell - Backlund - Zetterlund
Lindholm

Forsling - Dahlin
Ekman-larsson - Andersson
Edvinsson - Ekholm
Broberg

Nu när jag tänker på det gillar jag det här laget

Carlsson iskall, Hedman och Karlsson där för gamla meriter. Nylander är oförutsägbar
Senast redigerad av lawless19 2026-01-17 kl. 08:53.
Citera
2026-01-17, 08:33
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Tre Kronor gjorde tre mål, men visst är det så att Tre Kronor borde ha vunnit komfortabelt.
Där ser man! Jag vill minnas vi förlorade med 2-1
Citera
2026-01-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Det var kört redan innan. Skulle vara glada med ett brons. Nu efter skadorna ska vi vara nöjda om vi tar oss till kvarten.

Carlsson och brodin är ju sjukt jävla skadebenägna. Nylander har ju oftast klarat sig men nä. Sen landeskog, komedi.

Lindholm

Forsling - Dahlin
Edvinsson - Ekholm
Broberg

Carlsson iskall, Hedman och Karlsson där för gamla meriter. Nylander är oförutsägbar

Brodin verkar ju ha nån kroniskt skada?
Han har behövt vila periodvis flera år nu och det förefaller oftast att vara för samma åkomma.
Citera
2026-01-17, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Brodin verkar ju ha nån kroniskt skada?
Han har behövt vila periodvis flera år nu och det förefaller oftast att vara för samma åkomma.

Lite foppa-syndrom. Brodin dominerar när han väl spelar, men spelar typ hälften av matcherna...
Citera
2026-01-17, 11:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19

Lindholm

Forsling - Dahlin
Edvinsson - Ekholm
Broberg

Bra att tänka positivt i detta läge. Vi får väl se vilka som definitivt är borta från OS och vilka som ersätter. Får man in hårt jobbande, fanatiskt motiverade och formstarka spelare behöver det inte vara en stor katastrof trots skadelistan.

Skadade i nuläget:

Citera
2026-01-17, 14:36
Medlem
thesyss avatar
Om Eriksson Ek eller Leo Carlsson missar så hoppas jag man tar in Mikael Backlund istället då han är i grymt bra form. Det lutar nog mer och mer åt att man kommer testa Zibanejad som förstacenter i det här läget.
Citera
2026-01-17, 15:36
Medlem
Kanske till och med en Holmström istället för Eklund. Vilken fantastiskt skridskostark och smart spelare. Användbar i 5v5 och 4v5. Man kan hoppas, I den dystra situation. Något positivt är att nya förmågor går komma fram istället för att köra på gamla spelare som aldrig vunnit nåt internationellt ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in