2026-01-16, 17:29
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Mam pratar om spelarens offside om de spelar på motsvarande sida.

Han skrev andra sidan av isen, beskrivningen han citerade menade att det var en defensivt skicklig 2vägsspelare, som motbevisar honom.

Så nej andra sidan av isen är inte självklart att man fattar att en vänsterytter spelar högerytter vilket jag misstolkade. Då skriver man väl förfan Lw eller Rw

"Both Sides av the ice" båda ändarna av isen, planen. Alltså bra bakåt och framåt vad fan är det som är svårt att begripa. Backlund och Eriksson-Ek.

Men skit i det nu.

Han prata om Nylander och Raymond kan spela på bägge sidorna. Vet inte om du är full eller bara trollar. Du vet i vart fall inte vad du käbblar om.
Citera
2026-01-16, 19:44
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nej, det var jobbigt mot Vitryssland istället
Det var inte jobbigt alls. Det var problemet.
Ett helt ytterlag gled runt och lekte isprinsessor.
Mitt i det har vitryssland extrem tur och vår duktiga stackas Salo utan försvar och extrem otur.
Fuck alla som skyllde förlusten på honom.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2026-01-16 kl. 20:15.
Citera
2026-01-16, 20:03
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Mitt i det har vitryssland extrem tur och vår duktiga stackas Salo utan försvar extrem otur.
Givetvis är det Salos fel att utespelarna endast mäktade med 1 mål mot Vitryssland
Citera
2026-01-16, 20:17
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Givetvis är det Salos fel att utespelarna endast mäktade med 1 mål mot Vitryssland
Exakt.
Och hans "nick" görs på löpande band idag. Hinner man inte få upp plocken är det så man gör.
Citera
2026-01-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Satt och fila lite på hur ett ev B-lag för Tre Kronor skulle kunna se ut i OS. Alltså spelare som lämnats utanför Sveriges befintliga OS-lag.

Tycker ändå det blev ett intressant lag, framför allt så är ju backsidan ändå ganska vass, Sverige kan ju faktiskt fylla en ytterligare OS-trupp med bara NHL spelare medans Finland med nöd och näppe kan fylla 1 trupp , dock så tog jag med en spelare från SHL.

Målvakter

Hildeby, Ersson, Forsberg,

Backar

Pettersson - Klingberg
Edvinsson - Sandin-Pellikka
Lindholm - Larsson
Ekholm - Andrae

Forwards

Eklund - Johansson - Burakovsky
Heineman - Backlund - Holmström
Arvidsson - Lindberg - Karlsson
Olofsson - Östlund - Zetterlund

Berggren/ Stenlund

Hur tror ni detta lag skulle stå sig mot nationer som Finland, Schweiz, Tjeckien, Slovakien, Tyskland?

Snart är detta verkligheten. 👎
Citera
2026-01-16, 20:44
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Snart är detta verkligheten. 👎

Bara målisarna från Minnesota som ska åka på någon skada...
Citera
2026-01-16, 20:55
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
stäng igen käften din. förslagsvis logga av för alltid.

Du verkar alltså frågat nån chat gpt eller liknande, vilket får dig att framstå som inte bara okunnig i frågan, utan även rätt omdömmeslös.
En snabb googling hade hjälpt dig från att stå fast vid din felaktiga uppfattning såhär.

Citat:
In ice hockey, a two-way forward is a forward who handles the defensive aspects of the game as well as the offensive aspects.
https://en.wikipedia.org/wiki/Two-way_forward

Har alltså inget med LW/RW att göra.
Citera
2026-01-16, 21:59
Bannlyst
Halva laget borta i skador, blir som bäst en fjärde plats
Citera
2026-01-16, 23:44
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082

Jag tror de flesta är tillbaka innan det är dags. På sin höjd missar Hedman (vilket jag tror kan vara bra. Det pratas alltid om hans ledaregenskaper och rutin men tycker inte han lämnat ett särskilt stort avtryck i Tre Kronor under sin karriär…). Ser gärna att Edvinsson tar hans plats.

Landeskog är däremot ett större frågetecken om han hinner tillbaka, där kan vi prata om en spelare som kan påverka en grupp vilket jag tror kan behövas med svenska spelare
Citera
2026-01-16, 23:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Mitt i det har vitryssland extrem tur och vår duktiga stackas Salo utan försvar och extrem otur.

Tre Kronor genomstabila. Ett riktigt mäktigt lag. Var helt överlägsna alla de mötte. Minns inte alla detaljer i matchen men var aldrig nervöst, tills...

Citat:
Exakt.
Och hans "nick" görs på löpande band idag. Hinner man inte få upp plocken är det så man gör.

Det var ingen nick. Han stod och sov eller tänkte på annat. Han var inte närvarande i alla fall. Hade väl inte haft särskilt mycket att göra under matchen och Tre Kronor "hade ju redan vunnit". Pucken på axeln väckte honom, så uppfattade jag det. Jag var så jäääävla besviken när de åkte ut. Det sagt, att skylla förlusten på honom var vidrigt. Tidningarna skrev att de svek sitt land. Även om AI säger att det inte finns några kända löpsedlar med landsförrädare så är jag rätt säker på att det fanns. Salo förtjänade INTE det han utsattes för, inte alls! Vi får minnas hans insatser i Tre Kronor för den osannolika räddningen i OS 94 istället. Bäst när det gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082

Vilka är borträknade?
Citera
2026-01-17, 00:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tre Kronor genomstabila. Ett riktigt mäktigt lag. Var helt överlägsna alla de mötte. Minns inte alla detaljer i matchen men var aldrig nervöst, tills...

Det var ingen nick. Han stod och sov eller tänkte på annat. Han var inte närvarande i alla fall. Hade väl inte haft särskilt mycket att göra under matchen och Tre Kronor "hade ju redan vunnit". Pucken på axeln väckte honom, så uppfattade jag det. Jag var så jäääävla besviken när de åkte ut. Det sagt, att skylla förlusten på honom var vidrigt. Tidningarna skrev att de svek sitt land. Även om AI säger att det inte finns några kända löpsedlar med landsförrädare så är jag rätt säker på att det fanns. Salo förtjänade INTE det han utsattes för, inte alls! Vi får minnas hans insatser i Tre Kronor för den osannolika räddningen i OS 94 istället. Bäst när det gäller.

På pappret ett mycket starkt lag. Men titta på klippen. Var är forechecken? Vitryssen skjuter långt innan vår blå. Salo ser inte ut att vara 100 med men han försöker med plocken men inser att han kommer inte hinna/nå och hoppar/"nickar" då.
Puckjäveln hade 99 av 100 ggr hamnat utanför ramarna.
Förlusten var våra utespelares fel. Salo hade haft bättre backup från våra J15.
Våra utespelare var helt väck den matchen. De skulle gjort 6 mål och skyddat Salo.

Hatar än idag vår pisspress som då beskyllde honom som någon jävla syndabock.
De bröt sönder honom.

Läser du här Tommy så var och är du grym❤
Citera
2026-01-17, 01:39
Medlem
Citat:

Tre Kronor gjorde tre mål, men visst är det så att Tre Kronor borde ha vunnit komfortabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in