Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Tre Kronor genomstabila. Ett riktigt mäktigt lag. Var helt överlägsna alla de mötte. Minns inte alla detaljer i matchen men var aldrig nervöst, tills...
Det var ingen nick. Han stod och sov eller tänkte på annat. Han var inte närvarande i alla fall. Hade väl inte haft särskilt mycket att göra under matchen och Tre Kronor "hade ju redan vunnit". Pucken på axeln väckte honom, så uppfattade jag det. Jag var så jäääävla besviken när de åkte ut. Det sagt, att skylla förlusten på honom var vidrigt. Tidningarna skrev att de svek sitt land. Även om AI säger att det inte finns några kända löpsedlar med landsförrädare så är jag rätt säker på att det fanns. Salo förtjänade INTE det han utsattes för, inte alls! Vi får minnas hans insatser i Tre Kronor för den osannolika räddningen i OS 94 istället. Bäst när det gäller.
På pappret ett mycket starkt lag. Men titta på klippen. Var är forechecken? Vitryssen skjuter långt innan vår blå. Salo ser inte ut att vara 100 med men han försöker med plocken men inser att han kommer inte hinna/nå och hoppar/"nickar" då.
Puckjäveln hade 99 av 100 ggr hamnat utanför ramarna.
Förlusten var våra utespelares fel. Salo hade haft bättre backup från våra J15.
Våra utespelare var helt väck den matchen. De skulle gjort 6 mål och skyddat Salo.
Hatar än idag vår pisspress som då beskyllde honom som någon jävla syndabock.
De bröt sönder honom.
Läser du här Tommy så var och är du grym❤