Satt i Ystad häkte när de öppnade under ett halvår. Och även jag utan dåligt psykiskt mående kunde ganska lätt klura ut hur man hänger sig.(Man har absolut inget att göra så man tillslut börjar kolla efter allt möjligt)
Ovanför celldörren kunde man dra av en bit metall med en jävla vilja. Så tar man sitt lakan/handuk och gör en snara och då når du inte golvet.
Även över hyllmöblerna kan man ta ihop två handdukar (man får två handdukar i Ystad per vecka. Även ett extra lakan man kan säkerligen få ihop till en snara)
Och dra runt sen sätta stolen så den kilar fast mellan möbeln och skrivbordet. Som sitter som berget.
Och då va jag i ett läge att jag bara hade tråkigt som gjorde att man va nyfiken.
Kan tänka mig någon som verkligen vill dö att det finns så många fler sätt.
Ystad häkte är ju modulhus och efter dagspersonalen går hem vid om jag minns rätt 17.15?! Så kollade natt personalen ALDRIG in i cellen som de gör på andra stället minst 1 gång.
Dock fanns där OBS ganska många om jag minns rätt. Så med tanke på att hans advokat visste så visste garanterat kriminalvården. Och de håller koll. Många tror man får nått fint piller att sova på om man uppger att man mår dåligt. Man hamnar i en cell med kamera alt fönster där de har sekund bevakning. Mindre kul när det enda man vill göra är att runka