Citat:
Ursprungligen postat av
KoktIkeaKorv
En tanke som slog mig… hur nära bor Jocke och Chrippa varandra? Km, timmar?
I vevan kring Chrippas tingsrättsförhandling gjorde Jocke sig ett offer tidigt, flera dagar innan sitt (Jockes) vittnesmål. Om jag inte minns fel så gick Anjo live vid 22-tiden för att prata om ”Sibylla-bråket” och Jocke ringde in för att böla ut (som vanligt men utan att vilja va med i dramat osv osv). Jocke skyllde på att han kunde vara med så sent (trots image av småbarnsfar) på att ”han skulle göra fillers” eller nått sånt. 22.30/23 en tisdagskväll…?
Jag tänker att Jocki är desperat nog att göra allt för att se bra ut, och främsta metoden har historiskt varit att sätta dit eller anklaga sin egen familj, eller nu främst: sätta sin egen bror i klistret. Med allt Jockis tjat om hot som han underförstått menar ska vara från hans bror… är det möjligt att Jocki om nätterna åker till sin lillebrors parkering, med en annan mobil än sin egen skickar “natt-mottagna-hoten” mot sig själv, för att hoten i närmare undersökning ska finnas vid samma mast Chrippas mobil kopplar sin mobil till?
Ja, jag tror Jocki kan vara såhär galen.
Jocke bor i östra utkanten av Norrköping, och jag
tror Chrippa på sista tiden bott i Linköping. Om det stämmer så är det 4-4,5 mil mellan dom, 35-40 min körväg enkel resa. Jakob bor i Motala.
Tror Jockes förmåga att genomföra sina normala uttänkta attentat är mindre nu än förut. Med 3 små barn och film/video-projekt i rullning så har man inte många fria minuter till övers på dygnet, och inte mycket ork eller mental fokus för annat heller.
Jocke är typen som kan ha ett väldigt driv om han fokuserat in sig på något väldigt specifikt, eller så har han ingen energi eller driv alls. Hans nyttjande av proxies och leja ut olika saker till hängivna fans eller närstående bekanta är isf större nu än förut. Jocke kör modern bil också, rätt dyr (lite ovanlig), som kopplar upp sig via GPS och andra tjänster, plus att han måste fixa falsk plåt isf för att inte fångas på kamera m.m.
Men att han skulle göra såna grejor, och än mer avancerade saker, absolut, det har han gjort massor av gånger förut. Han hamnade hos polisen för att ha gjort liknande saker redan 2004.