2026-01-16, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Och vinnaren är (såvida dom nominerats) alldeles säkert: Jocke och Jonna ab eller Anjo productions ab.

GRÄVANDE JOURNALISTER

NU ÄR DET DAGS ATT NOMINERA TILL ÅRETS RULLGARDIN FÖR 2025!

Vet du någon som har gjort bort sig och förtjänar att vinna FGJ:s antipris Årets Rullgardin för 2025?

Det kan vara en organisation, ett företag eller en myndighet. Den eller de vi söker har under året 2025 på ett dokumenterat sätt försökt dölja fakta, ljugit, slingrat sig eller i någon mening utövat påtryckningar för att försvåra för journalistiken.
Nu är det dags att nominera till Årets rullgardin för 2025!

https://www.fgj.se/nyheter/namnlos-1

Nominerar Anjo
Citera
2026-01-16, 21:17
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det tror inte jag heller på.
Bra att du kan ironisera över Jockes trams.

Ingen ironi. Men det visar sig nog lite längre fram.
Citera
2026-01-16, 21:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Ingen ironi. Men det visar sig nog lite längre fram.
Ja det visar sig väl, men tills jag ser något annat så tror jag det är med "hoten" som med stämplingen och de påstådda hoten mot Anjo .. kreationer av Jockes fantasi.
Citera
2026-01-16, 21:49
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det visar sig väl, men tills jag ser något annat så tror jag det är med "hoten" som med stämplingen och de påstådda hoten mot Anjo .. kreationer av Jockes fantasi.

Det tror inte jag.
Citera
2026-01-16, 22:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Det tror inte jag.
Nej, och vi får helt enkelt tro olika tills det visar sig vad som är sant och inte.
Det är ju inte mer med det tänker jag.
Citera
2026-01-17, 02:01
Medlem
En tanke som slog mig… hur nära bor Jocke och Chrippa varandra? Km, timmar?

I vevan kring Chrippas tingsrättsförhandling gjorde Jocke sig ett offer tidigt, flera dagar innan sitt (Jockes) vittnesmål. Om jag inte minns fel så gick Anjo live vid 22-tiden för att prata om ”Sibylla-bråket” och Jocke ringde in för att böla ut (som vanligt men utan att vilja va med i dramat osv osv). Jocke skyllde på att han kunde vara med så sent (trots image av småbarnsfar) på att ”han skulle göra fillers” eller nått sånt. 22.30/23 en tisdagskväll…?

Jag tänker att Jocki är desperat nog att göra allt för att se bra ut, och främsta metoden har historiskt varit att sätta dit eller anklaga sin egen familj, eller nu främst: sätta sin egen bror i klistret. Med allt Jockis tjat om hot som han underförstått menar ska vara från hans bror… är det möjligt att Jocki om nätterna åker till sin lillebrors parkering, med en annan mobil än sin egen skickar “natt-mottagna-hoten” mot sig själv, för att hoten i närmare undersökning ska finnas vid samma mast Chrippas mobil kopplar sin mobil till?

Ja, jag tror Jocki kan vara såhär galen.
Citera
2026-01-17, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoktIkeaKorv
En tanke som slog mig… hur nära bor Jocke och Chrippa varandra? Km, timmar?

I vevan kring Chrippas tingsrättsförhandling gjorde Jocke sig ett offer tidigt, flera dagar innan sitt (Jockes) vittnesmål. Om jag inte minns fel så gick Anjo live vid 22-tiden för att prata om ”Sibylla-bråket” och Jocke ringde in för att böla ut (som vanligt men utan att vilja va med i dramat osv osv). Jocke skyllde på att han kunde vara med så sent (trots image av småbarnsfar) på att ”han skulle göra fillers” eller nått sånt. 22.30/23 en tisdagskväll…?

Jag tänker att Jocki är desperat nog att göra allt för att se bra ut, och främsta metoden har historiskt varit att sätta dit eller anklaga sin egen familj, eller nu främst: sätta sin egen bror i klistret. Med allt Jockis tjat om hot som han underförstått menar ska vara från hans bror… är det möjligt att Jocki om nätterna åker till sin lillebrors parkering, med en annan mobil än sin egen skickar “natt-mottagna-hoten” mot sig själv, för att hoten i närmare undersökning ska finnas vid samma mast Chrippas mobil kopplar sin mobil till?

Ja, jag tror Jocki kan vara såhär galen.
Jocke bor i östra utkanten av Norrköping, och jag tror Chrippa på sista tiden bott i Linköping. Om det stämmer så är det 4-4,5 mil mellan dom, 35-40 min körväg enkel resa. Jakob bor i Motala.

Tror Jockes förmåga att genomföra sina normala uttänkta attentat är mindre nu än förut. Med 3 små barn och film/video-projekt i rullning så har man inte många fria minuter till övers på dygnet, och inte mycket ork eller mental fokus för annat heller.

Jocke är typen som kan ha ett väldigt driv om han fokuserat in sig på något väldigt specifikt, eller så har han ingen energi eller driv alls. Hans nyttjande av proxies och leja ut olika saker till hängivna fans eller närstående bekanta är isf större nu än förut. Jocke kör modern bil också, rätt dyr (lite ovanlig), som kopplar upp sig via GPS och andra tjänster, plus att han måste fixa falsk plåt isf för att inte fångas på kamera m.m.

Men att han skulle göra såna grejor, och än mer avancerade saker, absolut, det har han gjort massor av gånger förut. Han hamnade hos polisen för att ha gjort liknande saker redan 2004.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-17 kl. 09:04.
Citera
2026-01-17, 09:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Jocke kör modern bil också, rätt dyr (lite ovanlig), som kopplar upp sig via GPS och andra tjänster, plus att han måste fixa falsk plåt isf för att inte fånga på kameras m.m.

Jag tror du överskattar hur smart Jocke är här. Han kanske skulle kunna tänka långt nog att inte skicka meddelanden från sin egen telefon/nära sin bostad, men inte mycket annat. Människor som Jocke har svårt att mentalisera att andra människor har ett inre liv med egna tankar, så när människor inte säger mot dom öppet så tror de att människor köper allt dom säger. Det är därför Joakim också blir helt rosenrasande och lackar ur när människor säger mot honom eftersom det krossar hela hans världsbild som han byggt upp.

Om Joakim har hållit på med fuffens innan så kommer han inte sluta med det förrän han faktiskt åker fast. Han klarar inte av att ha förutseende att andra kanske börjar se genom det förrän dom börjar påpeka det öppet.
Citera
2026-01-17, 09:05
Avslutad
Humor på hög nivå när Jockiboi bölar om att Chrippa och Linnea vill hålla sig relevanta. Han vill vara ensam om att vara den mest relevanta personen ever. Pratar om att hålla sin familjekanal "ren" men ljuger, förtalar och hatar vilt i både podd och på Insta
Jocke måste inse att "hans familj" aldrig mer vill veta av honom, och det är hans eget fel
Citera
2026-01-17, 10:34
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Humor på hög nivå när Jockiboi bölar om att Chrippa och Linnea vill hålla sig relevanta. Han vill vara ensam om att vara den mest relevanta personen ever. Pratar om att hålla sin familjekanal "ren" men ljuger, förtalar och hatar vilt i både podd och på Insta
Jocke måste inse att "hans familj" aldrig mer vill veta av honom, och det är hans eget fel
Skulle skämmas så mycket om familjen klippt kontakten med mig, det är ju därför han håller på att attackera sin familj hela tiden, för att kunna copea.

Men innerst inne vet Jockeboy att det är han det är fel på.
Citera
2026-01-17, 10:45
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Men innerst inne vet Jockeboy att det är han det är fel på.

Huvudet på spiken, första tricket i boken för just detta är att projicera, de tre H;na - hat - harm - hämd.
Jockepojken spelar efter alla mönster som finns men han fattar det inte ens själv.

All energi han lägger på detdär kunde han lägga på nya videos, familjen eller utveckla annat han håller på med istället. Jäklar vad saker skulle kunna lyfta då än att sitta o försöka försvara saker på instagram där folk som bestämmer hur hans framtid blir inte ens tittar 🤣
Citera
2026-01-17, 13:15
Medlem
cerns avatar
Joakim Lundell anmäler SVT till Justitiekanslern

Källa utan betalvägg: https://www.svt.se/kultur/joakim-lundell-anmaler-svt-till-justitiekanslern

Quote:

Citat:
oakim Lundell har anmält SVT-dokumentären ”Hatet” till JK för brott mot tystnadsplikten.
Justitiekanslern Thomas Bull bekräftar i ett mejl till Kulturnyheterna att en förundersökning har inletts med anledning av Lundells anmälan.
I ett mejl till Kulturnyheterna bekräftar justitiekanslern Thomas Bull att en förundersökning avseende brott mot tystnadsplikt har inletts, med anledning av Joakim Lundells anmälan.
Exakt vilka handlingar det rör sig om kan Thomas Bull inte gå in på i nuläget.

Vad menar han med att brott mot tystnadsplikten? Bo-Göran har ju anammat tystnadsplikten med råge utan att röja hans källor osv..

Varför kan de inte ens prata om vilka handlingar det gäller? Hur långt kan Jockyboi gå med detta egentligen? Känns ju doomed to fail eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in