Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag känner många kvinnor inklusive mig själv som släpper allvarliga bråk och konflikter efter att ha pratat igenom dem ordentligt med motparten. Hamnar man i låsta positioner får man ta en paus och mötas och prata igenom vid senare tillfälle då båda hunnit lugna ner sig och hunnit tänka igenom saken. Många män behöver kanske köra ett pass på gymmet eller annan fysisk aktivitet innan de kan ha det samtalet vilket är helt ok.
Men min upplevelse är snarare att många män inte klarar att hantera konflikter och bråk på ett moget och vuxet sätt utan försöker tiga ihjäl problemet och sen ska allt vara som vanligt igen och att kvinnor om och om igen behöver vara den "stora" personen i det hela och visa förståelse och förlåtelse till förbannelse. Ett beteende som jag kallar för "konflikträdsla" snarare än att män skulle vara speciellt mer lösningsorienterade än kvinnor.
Fast det där är förmodligen bara rent påhitt. Man brukar umgås med folk som är ungefär som en själv och du är ju känd på det här forumet som en bråkstake. Inte ens när man har PM:at dig och bett dig sluta med dina personangrepp så har du slutat. Istället har du fortsatt att kallat mig för autistisk och att jag inte är neurotypisk, helt utan grund. Så vi vet att du har väldigt svårt för att lösa saker på ett vuxet sätt och gå vidare. Jag har ju t o m tidigare frågat dig om du har velat ventilera din ilska på telefon för jag har känt att du har haft någon konstig personlig vendetta mot mig men det har du sagt nej till.
Tycker du att detta är ett tecken på din mognad och förmåga att lösa konflikter på ett bra sätt? Nej, det är det inte. Det tyder på kraftig omognad och jag skulle inte bli förvånad om du har en kognitiv funktionsnedsättning.
Så nej du, dina anekdoter har låg trovärdighet och är förmodligen påhittade. Jag tror inte kvinnor som är mogna hade stått ut med dig särskilt länge.
Så skillnaden här är att TS verkar tala utifrån egna, genuina erfarenheter. Men du blir så emotionellt provocerad av trådstarten så du hittar på en massa anekdoter för att försöka försvara kvinnor

. Det är så det verkar. Hur kan man vara så pass bräcklig?
Du behöver inte replikera. Sedan en tid tillbaka så bemödar jag inte mig med att läsa dina repliker.
Jag kommenterar bara på saker som du har skrivit. Men det blir ingen diskussion.