2026-01-16, 21:51
Medlem
Kung. Håller tummarna för att han klarar sista 9 dagarna nu. Vilket han såklart kommer göra. Vore ett underbart långfinger mot Sveriges löjligaste morallag och alla dess förespråkare.
Citera
2026-01-16, 21:55
Medlem
Att skriva att han springer iväg är att ta i. Han joggar lätt bort från henne, sedan går han vidare och ignorerar henne.
Citera
2026-01-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det är olagligt i en rad länder, bland annat hans hemland Irland
Kanske dags att se över lagen så den blir mer jämlik. Inte ok att hänga ut vissa personer, medans säljarna går fria.
Citera
2026-01-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin69
Precis så. Snabba pengar lockar många, men trist att man bara ska hänga ut den ena sidan av problemet. Tjejerna vet vad dom vill och nu råkade det bli en kändis som vart offer för polisens span och en viss media har försökt att tjäna pengar på detta vilket är en katastrof. Dom borde skämmas och återgå till att förmedla relevanta nyheter istället.

Ja, jag såg att TV4 Nyheterna tog upp Dermot ikväll. Helt sjukt. Man trodde TV4 var en någorlunda seriös kanal och inte lika illa som Hänt, Stoppa Pressarna (och tydligen även Aftonbladet och Expressen).
Citera
2026-01-16, 22:08
Medlem
lakritcs avatar
Kanske kommer han undan lagen - bara drygt en vecka kvar - men sexköpare kommer alltid stå i pannan på honom så länge han vistas i Sverige.
Citera
2026-01-16, 22:21
Avstängd
flugornass avatar
Hur fungerar det rent juridiskt måste han bli delgiven i Sverige?
Vem måste delge honom i det land han befiner sig?
Kort sagt hur fungerar det rent juridiskt att delge honom för att bli dömd i Sverige?
Citera
2026-01-16, 22:22
Medlem
Citat:
För mig är det att han kommer som utlänning och kör över Sveriges lagar. Jag skiter egentligen i om män köper sex. Men det förstnämnda stör mig
Men lagarna är väl desamma i hans hemland. Han har bott i Sverige sedan 2013. Är inte detta en storm i ett glas vatten ?
Citera
2026-01-16, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Likaz
Men lagarna är väl desamma i hans hemland. Han har bott i Sverige sedan 2013. Är inte detta en storm i ett glas vatten ?

Ja det är samma där, och det gör det värre. Han förtjänar det för att han är så dryg och stöddig
Citera
2026-01-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Hur fungerar det rent juridiskt måste han bli delgiven i Sverige?
Vem måste delge honom i det land han befiner sig?
Kort sagt hur fungerar det rent juridiskt att delge honom för att bli dömd i Sverige?

Det är i stort sett omöjligt att delge honom i nuläget. För att detta ska kunna ske måste brittisk polis delge honom åtalet, vilket Örebro tingsrätt har begärt hjälp med. Brittisk polis har redan vid tre tillfällen avböjt att bistå Sverige, bland annat eftersom det brott han misstänks för inte är olagligt i Storbritannien. De har även meddelat Sverige att även om de skulle komma i kontakt med honom, har han ingen skyldighet att ta emot delgivningen.
Citera
2026-01-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ja det är samma där, och det gör det värre. Han förtjänar det för att han är så dryg och stöddig

Känner du honom?
Citera
2026-01-16, 22:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Känner du honom?

Nä, men jag har läst hans citat om han "lilla hämnd" mot samhället. Vad har svenska samhället gjort mer än att välkomna honom? Otacksam tjockis som borde dra till de irländska höjderna och aldrig komma tillbaka
Citera
2026-01-16, 22:33
Avstängd
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Det är i stort sett omöjligt att delge honom i nuläget. För att detta ska kunna ske måste brittisk polis delge honom åtalet, vilket Örebro tingsrätt har begärt hjälp med. Brittisk polis har redan vid tre tillfällen avböjt att bistå Sverige, bland annat eftersom det brott han misstänks för inte är olagligt i Storbritannien. De har även meddelat Sverige att även om de skulle komma i kontakt med honom, har han ingen skyldighet att ta emot delgivningen.
Tack för klargörandet.
Moraliskt tycker jag han är en skitstövel, men lite creed för att han lyckats hålla sig undan skall han ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in