2026-01-16, 21:42
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Om du tror en bil kommer användas som vapen mot din kropp och köra över dig och du gör uträkningen i din hjärna undre 0.3 sekunder att du ej hinner bla bla retarderat dravel....
Känns meningslöst att försöka diskutera med dig, frågan gäller inte om en bil eventuellt kan användas som vapen, frågan är övervåld eller inte.
Citera
2026-01-16, 21:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
"Smet"? Det var ju inte så att att han flydde. Ingen behöver leta efter honom.

Jag har en gissning om varför han lämnade platsen, och det är att han blev beordrad så att polisen slapp att hantera en mobb som försöker konfrontera honom på plats, med risk för ännu mera våld.

Den gissningen ger jag inte mycket för. Ey, mannen, lämna platsen så vi slipper mobben. Jalla!
Citera
2026-01-16, 21:47
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Den gissningen ger jag inte mycket för. Ey, mannen, lämna platsen så vi slipper mobben. Jalla!

Jag förstår att du inte ger mycket för den gissningen. Du har skrivit över 500 inlägg i denna tråd och verkar helt besatt.
Citera
2026-01-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det var inte rimligt - hon blev mördad av ett fascistgäng med regimens stöd.

Mördaren hade bara kunnat ta något steg åt sidan, och blev ju inte heller påkörd.

Ändå sitter det en massa fascister i tråden och runkar till mordet, och pratar om vad hade hon gjort tidigare, vilket är helt värdelöst och meningslöst.

Såvida man inte behöver det för att döva den lilla mängd samvete man har kvar.

Hon skulle inte kört på polisen.

Hon kommer inte göra om det.
Citera
2026-01-16, 22:07
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jag förstår att du inte ger mycket för den gissningen. Du har skrivit över 500 inlägg i denna tråd och verkar helt besatt.

Du skulle bara veta, jag är mer besatt av ICE än vad många i tråden är av sanningen.
Senast redigerad av Sobrilbil 2026-01-16 kl. 22:30.
Citera
2026-01-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Känns meningslöst att försöka diskutera med dig, frågan gäller inte om en bil eventuellt kan användas som vapen, frågan är övervåld eller inte.

Frågan kan jämställas med att en snut svarar på ett rånförsök och när snuten anländer ser han rånare springer emot honom med nått i handen. Snuten vet ej vad det är i handen, eller ifall rånaren kommer springa förbi snuten i syfte att undkomma brottplatsen eller springer emot honom i syfte att hugga ner han med en kniv för att undkomma brottplatsen. Det finns bara 50/50 ris/chans att nått av detta kommer hända. Vad tycker du snuten bör göra?
Citera
2026-01-16, 22:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Frågan kan jämställas med att en snut svarar på ett rånförsök och när snuten anländer ser han rånare springer emot honom med nått i handen. Snuten vet ej vad det är i handen, eller ifall rånaren kommer springa förbi snuten i syfte att undkomma brottplatsen eller springer emot honom i syfte att hugga ner han med en kniv för att undkomma brottplatsen. Det finns bara 50/50 ris/chans att nått av detta kommer hända. Vad tycker du snuten bör göra?

Eller att en snut blir attackerad av en lös hund och skjuter ägaren istället för hunden.

Att flytta sig = Skjuta hunden
Att stå kvar och skjuta föraren = Skjuta ägaren
Citera
2026-01-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Bilen är bakom den ljusa, dvs den han lutar sig över. Båda hans ben är bakom röda strecket. Om han bara står där istället för att luta sig över bilen så hade han aldrig kommit i kontakt med den.

Alltså, hur fort tror du att bilen åkte? Accelererade den från 0 till 50 km/h på en millisekund? Bilen är stillastående på halt underlag, den hinner inte få upp någon fart öht, den passerar honom i gånghastighet, 6 km/h max, som är relativt snabb promenadhastighet. Och ja det är möjliga skottvinklar och det innebär fortfarande att han stod långt ifrån bilen men lutade sig över för att skjuta.

Jag förstår nästan inte ens vad det är du försöker säga, att han stod framför bilen och blev påkörd av fronten? Dvs något som är en uppenbar lögn enligt alla videofilmer?
Du menar alltså bilen som är mellan den ljusa i förgrunden och den med öppen dörr i bakgrunden? Jag tycker att det ser ut som att det röda strecket följer hans högra ben, medan bilens vänstra hörn är i kontakt med hans vänstra höft. Det ser ut som att han har intagit en halvlåg Weaver stance, fast utan stödhand (han hade väl telefonen i vänsterhanden). Det måste vara precis i ögonblicket som han blir påkörd av bilens vänstra hörn. Det stämmer med en av mina skottvinklar, att han skjuter mer eller mindre samtidigt som han blir påkörd. Uppföljande skott måste ha kommit strax därefter genom det öppna sidofönstret. Ditt påstående om att uppföljande skott kom först efter att bilen var "LÅNGT förbi honom" är fullständigt orimligt. Hur kunde bilen vara "LÅNGT förbi honom" om den körde så långsamt, samtidigt som att alla tre skott sköts på bråkdelen av en sekund? Med 6 km/h och skjuttid på 0,4-0,7 sekunder, betyder att bilen i så fall rörde sig 0,67-1,17 meter relativt skytten under hela skjuttiden (ännu mindre om den hade inlett högersvängen). Titta igen på möjliga skottvinklar. Hur kunde skott 2 och 3 gå igenom bilen utan att göra hål i den? Eller menar du att skott 2 och 3 gick genom det öppna fönstret i höger bakdörr där hunden satt? Men hur skulle något av de skotten kunnat träffa vänster sida av huvudet, höger sida av bröstet eller vänster underarm? Nej det enda rimliga är att skott 2 och 3 gick igenom den öppna sidorutan, och då hade inte ens halva bilen passerat honom.
Citera
2026-01-16, 23:49
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Enligt en opinionsundersökning anser 27% av
USAs befolkning att denna skjutning var ok.
Samtidigt har det nyligen publicerats undersökningar att 27% ... av USAs befolkning är oförmögna att förstå enkel skriven text och nyheter.....

Kanske bra att också påpeka att 56% anser att den inte var okej...

I övrigt en intressant parallell. Såg för en tid sedan statistik på hur många av namnen på de andra planeterna i vårt eget solsystem som amerikaner kunde räkna upp. Kommer inte ihåg de exakta siffrorna men om jag inte missminner så var det betydligt mindre än hälften av amerikanerna som klarade mer än två (Mars var den vanligaste, med Venus på andra plats). Förstår att en hel del känner gemenskap med Trump, bra om han skulle klara mer än en...
Citera
2026-01-16, 23:54
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du menar alltså bilen som är mellan den ljusa i förgrunden och den med öppen dörr i bakgrunden? Jag tycker att det ser ut som att det röda strecket följer hans högra ben, medan bilens vänstra hörn är i kontakt med hans vänstra höft. Det ser ut som att han har intagit en halvlåg Weaver stance, fast utan stödhand (han hade väl telefonen i vänsterhanden). Det måste vara precis i ögonblicket som han blir påkörd av bilens vänstra hörn. Det stämmer med en av mina skottvinklar, att han skjuter mer eller mindre samtidigt som han blir påkörd. Uppföljande skott måste ha kommit strax därefter genom det öppna sidofönstret. Ditt påstående om att uppföljande skott kom först efter att bilen var "LÅNGT förbi honom" är fullständigt orimligt. Hur kunde bilen vara "LÅNGT förbi honom" om den körde så långsamt, samtidigt som att alla tre skott sköts på bråkdelen av en sekund? Med 6 km/h och skjuttid på 0,4-0,7 sekunder, betyder att bilen i så fall rörde sig 0,67-1,17 meter relativt skytten under hela skjuttiden (ännu mindre om den hade inlett högersvängen). Titta igen på möjliga skottvinklar. Hur kunde skott 2 och 3 gå igenom bilen utan att göra hål i den? Eller menar du att skott 2 och 3 gick genom det öppna fönstret i höger bakdörr där hunden satt? Men hur skulle något av de skotten kunnat träffa vänster sida av huvudet, höger sida av bröstet eller vänster underarm? Nej det enda rimliga är att skott 2 och 3 gick igenom den öppna sidorutan, och då hade inte ens halva bilen passerat honom.

Den ljusa bilen som du pratar om är inte Goods bil.

Om du tittar på filmen så ser du att båda hans ben är bakom röda strecket där, och han lutar sig över bilen som Michael Jackson. Videon är också synkat med MAGA-vinkeln, där ser man också att han klart och tydligt är ur bilens färdriktning och att däcken är vridna bort från honom.

"betyder att bilen i så fall rörde sig 0,67-1,17 meter relativt skytten under hela skjuttiden" - exakt, bilen rullar extremt långsamt.

Och jag vet inte ens vad du pratar om med bakrutan, du ser klart och tydligt på videon att han skjuter skott 2 och 3 genom den nedvevade rutan. Det är också mycket rimligt att skott 2 träffade höger sida av bröstet och skott 3 i huvudet, till och med enligt din egen bild på skottvinklarna.
Citera
2026-01-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Den ljusa bilen som du pratar om är inte Goods bil.

Om du tittar på filmen så ser du att båda hans ben är bakom röda strecket där, och han lutar sig över bilen som Michael Jackson. Videon är också synkat med MAGA-vinkeln, där ser man också att han klart och tydligt är ur bilens färdriktning och att däcken är vridna bort från honom.

"betyder att bilen i så fall rörde sig 0,67-1,17 meter relativt skytten under hela skjuttiden" - exakt, bilen rullar extremt långsamt.

Och jag vet inte ens vad du pratar om med bakrutan, du ser klart och tydligt på videon att han skjuter skott 2 och 3 genom den nedvevade rutan. Det är också mycket rimligt att skott 2 träffade höger sida av bröstet och skott 3 i huvudet, till och med enligt din egen bild på skottvinklarna.
Jag pratar inte om den ljusa bilen, jag pratar om bilen som är mellan den ljusa bilen i förgrunden och den ljusa bilen med öppen dörr i bakgrunden. Jag pratar alltså om bilen som träffar honom på höften med vänstra hörnet. Är vi då överens om att ditt påstående att "När han avlossar skott 2 och 3 är bilen dessutom LÅNGT förbi honom" är fullständigt felaktigt? Skottvinklarna medger inte att ens halva bilen har passerat honom.
Citera
2026-01-17, 00:10
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag pratar inte om den ljusa bilen, jag pratar om bilen som är mellan den ljusa bilen i förgrunden och den ljusa bilen med öppen dörr i bakgrunden. Jag pratar alltså om bilen som träffar honom på höften med vänstra hörnet. Är vi då överens om att ditt påstående att "När han avlossar skott 2 och 3 är bilen dessutom LÅNGT förbi honom" är fullständigt felaktigt? Skottvinklarna medger inte att ens halva bilen har passerat honom.

Ja, exakt den bilen, och den träffar inte honom eftersom båda hans ben är bakom röda strecket och han lutar sig över bilen. Det jag menar med att den är långt förbi honom är att fronten, alltså "hotet" och bilens färdriktning, är långt förbi, han har till 100% uppfattat att bilen är på väg BORT från honom och han avlossar två skott totalt i onödan. Om han bara hade skjutit första så hade hon endast haft en skottskada i armen istället för att ha blivit avrättad med ett skott i huvudet på nära avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in