Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Du menar alltså bilen som är mellan den ljusa i förgrunden och den med öppen dörr i bakgrunden? Jag tycker att det ser ut som att det röda strecket följer hans högra ben, medan bilens vänstra hörn är i kontakt med hans vänstra höft. Det ser ut som att han har intagit en halvlåg Weaver stance, fast utan stödhand (han hade väl telefonen i vänsterhanden). Det måste vara precis i ögonblicket som han blir påkörd av bilens vänstra hörn. Det stämmer med en av mina skottvinklar, att han skjuter mer eller mindre samtidigt som han blir påkörd. Uppföljande skott måste ha kommit strax därefter genom det öppna sidofönstret. Ditt påstående om att uppföljande skott kom först efter att bilen var "LÅNGT förbi honom" är fullständigt orimligt. Hur kunde bilen vara "LÅNGT förbi honom" om den körde så långsamt, samtidigt som att alla tre skott sköts på bråkdelen av en sekund? Med 6 km/h och skjuttid på 0,4-0,7 sekunder, betyder att bilen i så fall rörde sig 0,67-1,17 meter relativt skytten under hela skjuttiden (ännu mindre om den hade inlett högersvängen). Titta igen på möjliga skottvinklar. Hur kunde skott 2 och 3 gå igenom bilen utan att göra hål i den? Eller menar du att skott 2 och 3 gick genom det öppna fönstret i höger bakdörr där hunden satt? Men hur skulle något av de skotten kunnat träffa vänster sida av huvudet, höger sida av bröstet eller vänster underarm? Nej det enda rimliga är att skott 2 och 3 gick igenom den öppna sidorutan, och då hade inte ens halva bilen passerat honom.
Den ljusa bilen som du pratar om är inte Goods bil.
Om du tittar på filmen så ser du att båda hans ben är bakom röda strecket där, och han lutar sig över bilen som Michael Jackson. Videon är också synkat med MAGA-vinkeln, där ser man också att han klart och tydligt är ur bilens färdriktning och att däcken är vridna bort från honom.
"betyder att bilen i så fall rörde sig 0,67-1,17 meter relativt skytten under hela skjuttiden" - exakt, bilen rullar extremt långsamt.
Och jag vet inte ens vad du pratar om med bakrutan, du ser klart och tydligt på videon att han skjuter skott 2 och 3 genom den nedvevade rutan. Det är också mycket rimligt att skott 2 träffade höger sida av bröstet och skott 3 i huvudet, till och med enligt din egen bild på skottvinklarna.