2026-01-16, 21:34
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Silverbane
Varför tror du det? GM gjorde inbrott hos den mördade 2023... Så han visste att där fanns piller...

Ja och jag tror knappast att han stått och väntat utanför apoteket för att kika ner i deras väska. Så någon form av kundkontakt har dom kanske haft med varandra. Sexuell
Citera
2026-01-16, 21:39
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Väck inte den björn som sover, det är väl bra att de lyckas!

Men lägg ner. Din logik är ju lika trasig som min cykel.
Dom ska sitta av sitt straff och begrunda sina synder för att bli en bättre människa. Att personen då blir psykiskt sjuk och begår självmord är såklart ett misslyckande för personen och samhället.
Citera
2026-01-16, 22:14
Medlem
Om någon skulle kunna vara snäll nog att lägga ut FUP vore jag väldigt glad!
Citera
2026-01-17, 00:02
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushhunter
Själv tror jag att grabben sålde dolmen, och att något gick överstyr. Sex mellan unga fattiga 20åringar med dyra vanor och gamla gubbar är trots allt vanligt. DNA borde kunna ge svar på om en 69:a eller liknande aktivitet har ägt rum. Oavsett vilket så behöver man ju inte ta livet av varann bara för att man kanske råkade få satsen i sig. Så Sexuella aktiviteter bör kollas upp noga innan grabben döms och kanske hamnar bakom lås och bom. Vilket han hade gjort ändå förr eller senare med tanke på hur känd han var i stan.
Kan du berätta lite mer om *ustav? Vad fick honom att bli den han blev? Varför höll han på såhär hela livet?
Citera
2026-01-17, 00:10
Medlem
Gällande utredningen av GM:s död så gav polisen en väldigt kryptiskt kommentar till Kriminalvårdsmagasinet.

”Rubriceringen på förundersökningen är mord, med det sagt så finns det ingenting som tyder på att det är ett mord. Egentligen finns det ingenting som tyder på nånting och det gör att vi måste utreda det som har hänt. Inriktningen nu är att utesluta brott, säger Sara Andersson, presstalesperson vid Polisen region Syd.”

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/221438-man-hittad-dod-pa-haktet-ystad/
Citera
2026-01-17, 03:34
Medlem
Jag har ett barn i Gustavs ålder och kan säga säkert att allt inte är på plats. I dessa tider av tjat om strängare straff osv- folk i hans ålder har inte adekvat fattningsförmåga. Den äldre mannens död av våld från Gustav är såklart hemsk, och Gustavs död för egen hand är också hemsk. Bådas död borde ha kunnat förhindras.
Citera
2026-01-17, 09:34
Medlem
versalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Många som avslutat sitt liv på svenska häkten. Mig veterligen förstår jag inte hur. Man får inta ha något vasst, precis som dagis får man plastmuggar, skedar, glas, mm. Finns inga möjligheter att hänga sig då alla"möbler" är sneda vilket gör att man inte kan sätta fast rep/tyg osv. Undrar verkligen hur det går till.

Sorgligt att advokaten varnat för detga och så sker det. Han bör ha haft övervakning.

Jo det går att ”hänga” sig fast inte på det klassiska högt upp, kväva sig med textiler också.
Som sagt de har all tid i världen att lista ut hur man lyckas om man verkligen vill.
Citera
2026-01-17, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Jo det går att ”hänga” sig fast inte på det klassiska högt upp, kväva sig med textiler också.
Som sagt de har all tid i världen att lista ut hur man lyckas om man verkligen vill.
För mig blir det märkligt att man lyckas ta livet av sig på häktet. Efter självmordet på häktet i Örebro för ett antal år sedan togs skosnören bort. Nu förtiden är lakan av den sort att det inte går att riva isär.
Citera
2026-01-17, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
För mig blir det märkligt att man lyckas ta livet av sig på häktet. Efter självmordet på häktet i Örebro för ett antal år sedan togs skosnören bort. Nu förtiden är lakan av den sort att det inte går att riva isär.
Du har frf byxor, strumpor och tröja som du kan göra till en provisorisk rep
Citera
2026-01-17, 11:50
Medlem
Satt i Ystad häkte när de öppnade under ett halvår. Och även jag utan dåligt psykiskt mående kunde ganska lätt klura ut hur man hänger sig.(Man har absolut inget att göra så man tillslut börjar kolla efter allt möjligt)
Ovanför celldörren kunde man dra av en bit metall med en jävla vilja. Så tar man sitt lakan/handuk och gör en snara och då når du inte golvet.
Även över hyllmöblerna kan man ta ihop två handdukar (man får två handdukar i Ystad per vecka. Även ett extra lakan man kan säkerligen få ihop till en snara)
Och dra runt sen sätta stolen så den kilar fast mellan möbeln och skrivbordet. Som sitter som berget.
Och då va jag i ett läge att jag bara hade tråkigt som gjorde att man va nyfiken.
Kan tänka mig någon som verkligen vill dö att det finns så många fler sätt.

Ystad häkte är ju modulhus och efter dagspersonalen går hem vid om jag minns rätt 17.15?! Så kollade natt personalen ALDRIG in i cellen som de gör på andra stället minst 1 gång.
Dock fanns där OBS ganska många om jag minns rätt. Så med tanke på att hans advokat visste så visste garanterat kriminalvården. Och de håller koll. Många tror man får nått fint piller att sova på om man uppger att man mår dåligt. Man hamnar i en cell med kamera alt fönster där de har sekund bevakning. Mindre kul när det enda man vill göra är att runka
Citera
2026-01-17, 11:54
Medlem
Den enda tragedin här är mordet på den gamle mannen!

Att mördaren väljer att ta sitt eget liv är väl det bästa som kan hända.
Både för sig själv men särskilt för samhället.

Att vara så depraverad vid den åldern och begå sådana hemskheter visar tydligt att han aldrig skulle bli någorlunda normal igen.
Oavsett hur många samtal med inkännande psykologer han skulle fått…

Han skulle efter kanske max 14 år kommit ut i samhället igen och fortsätta sin kriminella bana. Nu med extra mycket hat mot alla och samhället.
Eftersom psykologerna berättat för honom under många år hur synd det är om honom efter en svår barndom och att han aldrig fått utlopp för sina inre känslor, så skulle han ha fortsatt noll konsekvenstänk och de allvarliga brotten hade avlöst varandra tills han skulle tagits igen av polis.

Detta skulle fortsätta till han skulle blivit dödad av någon som drabbats av honom eller dö i fängelset.

Det nya lagen som nu kommer om inlåsning på obestämd tid av särskilt farliga personer har behövts länge! Den har funnits i Danmark länge och de har bevisligen mindre problem än Sverige med återkommande kriminalitet.

Nu är det väl dags att Sverige sätter ner foten och ser kriminella som det avskum de är och istället hjälper och tar hand om de brottsutsatta!
Enough is enough!
Citera
2026-01-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad.Von.Viesen
Den enda tragedin här är mordet på den gamle mannen!

Att mördaren väljer att ta sitt eget liv är väl det bästa som kan hända.
Både för sig själv men särskilt för samhället.

Att vara så depraverad vid den åldern och begå sådana hemskheter visar tydligt att han aldrig skulle bli någorlunda normal igen.
Oavsett hur många samtal med inkännande psykologer han skulle fått…

Han skulle efter kanske max 14 år kommit ut i samhället igen och fortsätta sin kriminella bana. Nu med extra mycket hat mot alla och samhället.
Eftersom psykologerna berättat för honom under många år hur synd det är om honom efter en svår barndom och att han aldrig fått utlopp för sina inre känslor, så skulle han ha fortsatt noll konsekvenstänk och de allvarliga brotten hade avlöst varandra tills han skulle tagits igen av polis.

Detta skulle fortsätta till han skulle blivit dödad av någon som drabbats av honom eller dö i fängelset.

Det nya lagen som nu kommer om inlåsning på obestämd tid av särskilt farliga personer har behövts länge! Den har funnits i Danmark länge och de har bevisligen mindre problem än Sverige med återkommande kriminalitet.

Nu är det väl dags att Sverige sätter ner foten och ser kriminella som det avskum de är och istället hjälper och tar hand om de brottsutsatta!
Enough is enough!

Så sant men varför har inte fupen släppts på krimfup än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in