2026-01-16, 21:05
Avstängd
Europa måste nu förbereda sig på nya tullar. Trump hotar att införa dem mot länder som motsätter sig USA:s planer för Grönland.
Citera
2026-01-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Sant. Media världen över har mobbat Trump länge nu, och det finns en gräns för hur mycket en ledargestalt orkar tåla.

Med psykologisk insikt i människors natur så kan man vinna mycket. Det är det som NK, Ryssland samt Kina strategiskt utnyttjar när vi schabblar bort relationen med USA.
Det är inte resten av världen som schabblar bort något, det är Trump som gör det.
Om du är ensam om en åsikt och i princip restan av världen av annan åsikt.
Vem har då enligt alla tillgängliga beräkningsmodeller fel?
Citera
2026-01-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Det är nog snarare din fantasi att din idol och härskare skall genomborra dig som styr din argumentation.
Vi som som är fria människor och tänker med egen hjärna har inga problem att vare sig kritisera eller hylla saker vi gillar.
Jag gillar Trump för att han vill avskaffa Woke och massinvandring.
Jag hatar Trump för att han vill sno andra länders territorium.

När kritiserade du Trump för något senast?
Tänkte väl det, se till att ha massor av vaselin.
Du har svårt och diskutera som vuxen ser jag. Försöka och växa upp lite och bete dig inte som någon lite snorunge som fantiserar om bög sex.
Höj nivån
Citera
2026-01-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Du har svårt och diskutera som vuxen ser jag. Försöka och växa upp lite och bete dig inte som någon lite snorunge som fantiserar om bög sex.
Höj nivån
Det är snarare du som inte har förmåga att tillta dig fakta och information.
Men det är ju iofs bara du och dina stackats anhöriga som behöver lida för.
Åter till ämnet.
Varför kan du inte kritisera din idol Trump för något?
Citera
2026-01-16, 21:10
Avstängd
Strafftullar väntar Europa inom kort
Citera
2026-01-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Strafftullar väntar Europa inom kort
Det är nog första gången jag eller någon annan här håller med dig.
Låt dom komma.
Då kan EU Kina och resten av världen sälja alla US bonds.
Det var ju rätt effektivt sist, eller hur?
Senast redigerad av BambuBengt 2026-01-16 kl. 21:15.
Citera
2026-01-16, 21:16
Avstängd
USA klarar sig alltid. När världen säljer bonds, köper amerikanerna framtiden. 💪🇺🇸

Citat:
Det är nog första gången jag eller någon annan här håller med dig.
Låt dom komma.
Då kan EU Kina och resten av världen sälja alla US bonds.
Det var ju rätt effektivt sist, eller hur?
Citera
2026-01-16, 21:20
Medlem
Citat:
Det är inte resten av världen som schabblar bort något, det är Trump som gör det.
Tja vi har låtit vårat eget försvar förfalla och litat på att usas befolkningen ska rädda oss alltid. Vi har skitit i vårat eget försvar.
Vi har lagt pengarna på att konkurrera ut några av usas största och viktigaste företag som Boeing fordons tillverkare olja osv.
Vi har inte varit bra allierade med usa dom har fått tagit stora kostnader som vi borde stått för själva.
Nu kom en president som inte tillåter sånt här.
Vi i europa snackar om att nu när det är försent då ska vi göra allt. Hur många nya stridsflyg har europa beställt sedan kriget i Ukraina började tror du? 0st hur många nya fartyg? Osv. Vi skulle tillverka 1 miljon artilleri granater om året till Ukraina vad blev det av det jo usa får tömma sina förråd för vi shablar om miljö tillstånd som kommer ta minst 10 år.

För lite för sent och usa kommer nu att se till att skydda sig själva och det har inget med Trump och göra utan det kommer nästa president med göra. Och då behöver dom grönland och då kommer dom ta grönland oavsätt vad vi grinar om här.
Hotar vi usa så säger dom bara ja men då lämnar vi nato så är vi körda.
Europa har grävt ett riktigt djupt jävla hål som vi antagligen aldrig tar oss upp ur igen och det fallet vill usa inte vara med på.
Citera
2026-01-16, 21:23
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Här gäller det att tänka som en General och inte som en dataingenjör. Plötsligt slog det mig när jag läser ditt svar varför Generals grad är svårast att uppnå, medan praktiker och tekniker trivs som Korpraler.
Citera
2026-01-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
USA klarar sig alltid. När världen säljer bonds, köper amerikanerna framtiden. 💪🇺🇸
Du låter som Trumps floskelgenetator just nu.
Men för dom som är intresserade av lite mer fakta än floskler kan ju läsa på lite här.

Kineserna är jättesugna på att tvåla till USA

https://asiatimes.com/2022/05/what-if-china-and-japan-dump-their-us-treasuries/
Citera
2026-01-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Tja vi har låtit vårat eget försvar förfalla och litat på att usas befolkningen ska rädda oss alltid. Vi har skitit i vårat eget försvar.
Vi har lagt pengarna på att konkurrera ut några av usas största och viktigaste företag som Boeing fordons tillverkare olja osv.
Vi har inte varit bra allierade med usa dom har fått tagit stora kostnader som vi borde stått för själva.
Nu kom en president som inte tillåter sånt här.
Vi i europa snackar om att nu när det är försent då ska vi göra allt. Hur många nya stridsflyg har europa beställt sedan kriget i Ukraina började tror du? 0st hur många nya fartyg? Osv. Vi skulle tillverka 1 miljon artilleri granater om året till Ukraina vad blev det av det jo usa får tömma sina förråd för vi shablar om miljö tillstånd som kommer ta minst 10 år.

För lite för sent och usa kommer nu att se till att skydda sig själva och det har inget med Trump och göra utan det kommer nästa president med göra. Och då behöver dom grönland och då kommer dom ta grönland oavsätt vad vi grinar om här.
Hotar vi usa så säger dom bara ja men då lämnar vi nato så är vi körda.
Europa har grävt ett riktigt djupt jävla hål som vi antagligen aldrig tar oss upp ur igen och det fallet vill usa inte vara med på.
Jag håller helt med dig om att vi låtit vårt försvar förfalla.
Men det det har noll att göra med att USA vill sno ett av sina allierades territorium.
Det förstår du med, men din skadliga idoldyrkan av Trump förblindar ditt förnuft.
Citera
2026-01-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Här gäller det att tänka som en General och inte som en dataingenjör. Plötsligt slog det mig när jag läser ditt svar varför Generals grad är svårast att uppnå, medan praktiker och tekniker trivs som Korpraler.
Trivdes du bra i det militära som korpral?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in