2026-01-16, 20:03
Medlem
hippilis avatar
När han fått sin dom och ska låsas in.

Hur funkar det då med tanke på att han gillar ju män och blir förvarad med män, blir det en helt isolerad avdelning så han aldrig har någon i sin närhet?

Vet inte hur det funkar på fängelser men det lär väl knappast bli så bra att sätta en sådan på ett ställe där män har suttit länge och ser en transa ladyboy sheemale eller vad det kallas
Citera
2026-01-16, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Men gud vilken iakttagelseförmåga du har

Oj vad han failade stort där

Nej alltså, det var en artikel i en "tidning" som helt uppenbart var fake, AI genererad rakt igenom.
Allt som stod i den stämde in med utredningen mot Tishko som hade styckmördat riktiga Wilma Andersson.
Bilden i bannern var dock på Robin, åklagaren på bilden har inte med Robins fall att göra och bilden på polisbilen var från ett mord på Gotland.

I den stod det Vilmas familjs juridiska ombud m.m.
Jag bemötte alla påståenden i artikeln med egna svar och frågor för att belysa att allt var fake.

Så det är inga som har sagt att Robins familj har det, det var AI artikeln som fick några att tro att det som stod i den var sant.

Mitt inlägg där jag bemöter artikeln: (under FETADE 3)
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Ja därför jag reagerade på det.

Det låter så fel på många punkter.

Begår man ett brott medans man följer sin medicinering borde man ju klassas som "frisk" vid brottet.
Och då borde rimligtvis utredningen göras med samma mediciner i kroppen.

Men om man då inte får sin medicin vid utredningen så borde ju symptomen från sin psykiska sjukdom komma tillbaka så att säga. Och som du säger, diverse biverkningar.

Och då kanske utredningen visar på att det är pga psykisk störning. Fast förövaren var "helt klar i huvudet" vid brottet.

Förstår hur du tänker men --
Vare sig man tar medicin eller ej kan man nog sällan antas vara "frisk" om man begår ett sådant här dåd.
Citera
2026-01-16, 20:10
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili

Hur funkar det då med tanke på att han gillar ju män och blir förvarad med män, blir det en helt isolerad avdelning så han aldrig har någon i sin närhet?

Vet inte hur det funkar på fängelser men det lär väl knappast bli så bra att sätta en sådan på ett ställe där män har suttit länge och ser en transa ladyboy sheemale eller vad det kallas
De där gosedjuren i GMs bil kan duga som sällskap,lär inte komma till användning på ett tag.
Citera
2026-01-16, 20:10
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Om man diskuterar det så spm en separat handling, här går väl styckningen i led med hans sjuka fantasier om död ich kroppsdelar etc. En del går ju i gång på det. Det betyder ju att styckningen betyder ngt symboliskt.

Det kallas ju också för gravfridsbrott. Man får inte handhava en kropp hursomhelst. Den ska hanteras med respekt. Är väl bara att fråga sig vad man skulle tycka om att få reda på att en nära anhörig blivit styckade, utöver ett mord. Avlidna har i alla tider blivit varsamt behandlade efter döden, man har i vissa kulturer balsamerat dem, sminkat dem, anhöriga vil ta farväl, se och röra kroppen. Det skulle göra så inte i mig om. jag gick reda på att någon älskad, hens kropp, blivit bestialiskt och ovarsamt behandlad av en främling eller illasinnad individ.
När det gäller oss människor så hsr det stor betydelse hur kroppar hanteras efter döden. Det är ändå någons anhörige, som levt ett liv en gång. De flesta som råkatcut för qtt anhöriga försvinner, uttrycker ju smärta över att de u inte ens en kropp att ta hand om. Kroppen är det enda man har när någon älskad dött.

Jag lyssnar på en del true crime och det slår mig hur lite respekt en seriemördare har för sina offer. Efter brottet slänger han dem som sopor någonstans. Det är liksom ett led i hur avstängda dessa mördare är: Inte ens när döden trätt in kan man visa den döda respekt. Att visa en människa respekt efter döden, och hantera kroppen med varsamhet, som om denna vore levande, ett subjekt, är att hedra den levande människan hen var. Den driften hos oss att förmänskluga andra levande människor tar inte slut vid döden. Tvärtom. Nät någon verkligen går bort, är det sista gången man ser/hanterar denna människas kropp som en kropp bland oss levande människor.

Håller med om att det borde gälla för djur också. Men även om styckning inte "känns" för den mördade, är drt en extra skymf mot den avlidne ich verkligen mot den avlidne/as närstående. Som är något som definierar oss människor, dvs de relationer vi har. Det, dvs en styckning, slår mot själva kärnan av att vara människa, trots att personen inte lär känna det.
Så, med detta sagt: den mördade personen om den upplever mordögonblicket så är det ju det som är absolut värst. Styckningen upplevs ju inte av den som blir styckad. Morbid diskussion, men var ska man annars prata om sånt här?

Haha, din sista mening kände jag igen mig i. Jag ville knappt trycka iväg mitt första inlägg i ämnet för jag tänkte att nu kommer folk totalt (med vilje eller inte) missförstå mig och just tänka att jag är morbid men samtidigt som du säger... var annars prata om det?

Och jag håller med om det du skriver. Mycket välskrivet och nyanserat från flera olika perspektiv.
Citera
2026-01-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Att stycka en kropp kräver ett visst psyke, vilket majoriteten av alla människor saknar. Jag själv skulle aldrig kunna vara jägare, dels för att jag måste döda ett djur och sedan stycka upp kroppen efteråt. Jag har inte alls psyket för att göra det. Att skära upp lite falukorv i köket är en annan sak.

Att stycka en kropp visar också på en likgiltighet för både offer och dess anhöriga. Det ger också en tydlig signal om att du är så pass störd att du är beredd att göra vad som helst för att komma undan med ditt brott. I det här fallet är nog styckningen av kroppen något som GM länge fantiserat om att få uppleva. Han beter sig som en lustmördare.

Så är det. Som jämförelse kan man titta på amerikanska undersökningar som visar att 50% av alla köttätare skulle sluta äta kött, om dom var tvungna att döda djuret själv. Många människor har psykologiska barriärer som hindrar oss från att skada och döda.

Men även av dom som klarar av att döda/mörda en människa, är det väldigt få som klarar av en styckning. Ca 2% av alla mordoffer blir styckade, och då består majoriteten av dessa av transportstyckningar. Den lilla lilla grupp, där Robin verkar ingå, som styckar för njutningens skull, är så ovanliga och avvikande så dom väcker både avsky och fascination.

För personer som klarar det, är inte kroppen kopplad till en person eller relation, utan mer ett objekt eller redskap för egen njutning. Då är man bortom empatistörd, man saknar mänsklig insikt.

Normala har spärrar mot lukt, blod, vävnad, död osv som utlöser äckelkänslor, men hos dessa avarter så är intrycken antingen normala eller t.o.m stimulerande.
Citera
2026-01-16, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Det klart det är värre när nån styckar ett mordoffer! Mörda nån är en sak, att stycka krävs mycket, tänk själv. Börjar skära i en människas kropp, först lite mjukt sen blir det hårdare från skellet osv det sprutar blod och ger ifrån sig lukter!

Dom som jagar och styckar djur är något helt annat, pga det är ingen människa som dig själv eller nån annan!

En del styckmord har ju hänt där pundare små kriminella först mördat en vän, och sen styckat under kraftig drogpåverkan

Så krävs en mycket känslokall obrydd människa att utföra detta! Ej att jämföras med obducenter på obduktioner! Flertalet har jag sett står och äter mackor/mat när dom obducerar!

(mitt kursiva).

En del styckmord har även haft motivet svartsjuka som drivit folk till en sådan här vämjelig händelse.
Då finns det ett stort raseri och hämndbegär som tar över.

Stället mig litet frågande till den sista meningen i ditt inlägg. Exakt hur har du sett att flertalet obducenter står och äter mackor/mat medan de obducerar? Brukar du närvara vid obduceringar?

Jag har sett det i filmer, möjligtvis.
Citera
2026-01-16, 20:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Enligt rapport från avdelningen han befinner sig på just nu så sminkar han sig där och spelar tv-spel. Egen balkong har han också.

Vilket äckligt jävla daltande. Sverige är sjukt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43109a/haktade-vilma-anderssons-vardag-tv-spel-och-egen-balkong?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2026-01-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Enligt rapport från avdelningen han befinner sig på just nu så sminkar han sig där och spelar tv-spel. Egen balkong har han också.

Vilket äckligt jävla daltande. Sverige är sjukt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43109a/haktade-vilma-anderssons-vardag-tv-spel-och-egen-balkong?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Att han blir ompysslad och får må så bra som möjligt är kanske bra. För då kanske han inte visar upp någon psykisk ohälsa och får livstids fängelsen...får vi hoppas
Citera
2026-01-16, 20:49
Medlem
riskybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili

Gillar han män? Är det så säkert? Det enda vi vet är väl att han gillar barn...
Citera
2026-01-16, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Att han blir ompysslad och får må så bra som möjligt är kanske bra. För då kanske han inte visar upp någon psykisk ohälsa och får livstids fängelsen...får vi hoppas

Han skulle väl kunna få livstids rättsmedicinsk vård också? Då tror jag han skulle vara instängd för alltid.
Citera
2026-01-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
(mitt kursiva).

En del styckmord har även haft motivet svartsjuka som drivit folk till en sådan här vämjelig händelse.
Då finns det ett stort raseri och hämndbegär som tar över.

Stället mig litet frågande till den sista meningen i ditt inlägg. Exakt hur har du sett att flertalet obducenter står och äter mackor/mat medan de obducerar? Brukar du närvara vid obduceringar?

Jag har sett det i filmer, möjligtvis.

Jag jag har närvarat vid några kliniska obduktioner.
Citera
2026-01-16, 21:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybusiness
Gillar han män? Är det så säkert? Det enda vi vet är väl att han gillar barn...
Och kvinnor, snippor och vaginor! Noll prat om snoppar!
Sen bara för att man vill vara kvinna betyder det inte att man tänder på män.
Vet en som opererade sig till kvinna, men var endast ihop med kvinnor!

Denna man tänder uppenbarligen på kvinnor och barn av kvinnligt kön, då Robin nämner en massa om just deras könsorgan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in