2026-01-16, 17:59
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Fibblande får man göra efter skoltid!
Ska jag hälsa det till min elev med diabetes?

"Sorry, jag kan inte kontrollera ditt blodsocker nu. Du får vänta till efter skoltid. Skit samma om du hamnar i koma. Någon tomte på FB har sagt att jag inte får fibbla med din telefon."

Citera
2026-01-16, 18:06
Medlem
Snubchurps avatar
Finns det länk till insamlingen?
Citera
2026-01-16, 18:13
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Nu var det ju en kommunal skola. Det här är väl snarare ett exempel på den allmänna inkompetens som råder inom all form av kommunal verksamhet och varför vi bör privatisera mera...

Verkar mycket bättre på exempelvis Waldorf i Umeå.
Citera
2026-01-16, 18:14
Medlem
Snögrotta? Hade de byggt upp en igloo?
Så klart, fruktansvärt. Men Hassela är ju rövhålet självt. Tveksamt någon fattade ett piss.
Citera
2026-01-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Finns det länk till insamlingen?

https://gofund.me/4a2501a76
Citera
2026-01-16, 19:21
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Grejen här är att det hände på skoltid på skolgården, när skolpersonal har betalt för att hålla barnen vid liv. Likt HVB-hem o dyl. Därför kan det inte jämföras med olyckor i hemmet.

Pojken ska ha dött i onsdags, ett dygn innan nyheten kom ut. Han beskrivs som en utomhusperson.

Men föräldrabalken gäller väl vid olyckor i hemmet? Tillsynsplikt för både föräldrar och de som tillfälligt tar över vårdnaden under skoltid.

Sen behöver ju yngre barn mer tillsyn. En nästan 12-åring har läst eller fått uppläst boken Snögrottan och borde ha lite koll på riskerna med lek i snö jämfört med en elev på lågstadiet.

Inte lika hög bemanning på fritidsklubben där mellanstadieelever går. De förväntas ta mer ansvar. Hur många nästan 12-åringar behöver ens extra tillsyn för att inte förolyckas?
Citera
2026-01-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Såg på TikTok att några hade kommenterat att barnet brukade få lämna lektionerna och att det är under ett sådant tillfälle som han befann sig i snögrottan. Det ska ha upptäckts när lektionen slutade och de andra fick rast. Vet någon om detta stämmer?

Låter ju vansinnigt om det stämmer
Citera
2026-01-16, 20:01
Medlem
Utbildningshäxan är ute i media igen och försvarar skolan. Läraren agerade inte bara rådigt, utan också kraftfullt. Det var dock försent.

SVT konfronterade henne med uppgifter om händelseförloppet. Att lektionen börjat utan pojken. Först senare upptäcktes att han var borta. SVT har fått händelseförloppet berättat "inifrån skolan". Personalen kanske är osams och det finns lärare som avslöjar hur olyckan gick till.

När man hör damen bör man ha i åtanke att hon riskerar att dömas för vållande till annans död.

Inslaget:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/uppgifter-inifran-skolan-sa-gick-dodsolyckan-i-hassela-till
Senast redigerad av Angeliqa 2026-01-16 kl. 20:15.
Citera
2026-01-16, 20:04
Medlem
Att inte en jävel i klassen märker att man saknas hade varit sorgligt även utan olyckan
Citera
2026-01-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Att inte en jävel i klassen märker att man saknas hade varit sorgligt även utan olyckan

Pojken kämpade ensam. Inte ens om han hade kunnat ropa på hjälp hade någon på skolan hört honom.

Jag undrar om det stämmer att en klasskompis upptäckte att pojken saknades.

Man har uppenbarligen noll koll på Hassela skola.
Utbildningshäxan borde avgå.
Citera
2026-01-16, 20:17
Medlem
Citat:
Utbildningshäxan är ute i media igen och försvarar skolan. Läraren agerade inte bara rådigt, utan också kraftfullt. Det var dock försent.

SVT konfronterade henne med uppgifter om händelseförloppet. Att lektionen börjat utan pojken. Först senare upptäcktes att han var borta. SVT har fått händelseförloppet berättat "inifrån skolan". Personalen kanske är osams och det finns lärare som avslöjar hur olyckan gick till.

När man hör damen bör man ha i åtanke att hon riskerar att dömas för vållande till annans död.

Vad menar du med häxa?

Vad tycker du att läraren ska göra när lektionen startar och en elev saknas? Rapportera i lärarens app tror jag de gör, det går en signal till vårdnadshavare att eleven inte är på plats, som de ska vara.

Du som lärare kan inte lämna de andra 25 eleverna då vind för våg.

Detta är en tragisk händelse.

Du bara hintar om hur det gått till och skyller på skolpersonalen. Vidrigt.
Citera
2026-01-16, 20:18
Medlem
Citat:
Pojken kämpade ensam. Inte ens om han hade kunnat ropa på hjälp hade någon på skolan hört honom.

Jag undrar om det stämmer att en klasskompis upptäckte att pojken saknades.

Man har uppenbarligen noll koll på Hassela skola.
Utbildningshäxan borde avgå.

Många föräldrar kommer inte sätta sina barn där nu eller kommer flytta på dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in