2026-01-16, 15:17
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Verkar lite så. Tror den kommer bli kortvarig dock, precis som de här båda tränarnas tid i respektive lag.

Absolut! Kan redan nu efter 10 minuter med Migge konstatera att Ekong inte kommer bli långvarig. Senast höst är han såld för stor summa.
Citera
2026-01-16, 15:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Håller helt med dig om att försäljningen är förvånande. Tror Sirius gör en kanondeal här. Det är förmodligen också ett bra steg för Adindu, med tanke på hur bra Sirius har varit på att ta fram offensiv spelare de senaste säsongerna. Med det sagt kan man ju hoppas att det ligger en ekonomisk uppsida för oss bakom beslutet, och att det inte handlar om att vi skeppar spelaren på grund av noll förtroende för hans framtida utveckling.

Hade varit gladare om det var OJS som flyttade till Uppsala istället hehe.

P.S. Kudos att du orkar ta debatten..
Ja, alltså OJ har ett år kvar och han får gärna spela kvar eller gå kan rentav vara bra att ha en smart hårt arbetande som accepterar rollen som rotationsspelare som via sitt sätt att vara och (med andra) upprätthåller kulturen som Kim byggt upp. Kan också vara rejält nyttig om man ska försvara en ledning borta i Degerfors. Men lämnar han så är det inte att man blir knäckt. Han skulle vara ett rejält tillskott för Kalmar exempelvis.
Citera
2026-01-16, 15:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Jag skulle säga att han varit väldigt bra defensivt också. I och med att Steinke varit väldigt offensiv på vänsterbacken och Essayas som högerback också kan spela mittback, så har man ibland vridit lite på formationen i försvar. Där har Adindu verkligen tagit jobbet när han behövt ligga betydligt lägre till höger än sin motsvarighet på vänsterkanten. Dessutom duktig i presspelet där snabbheten gynnar honom.

Jag har sett Adindu som en självklar spelare i A-laget i år. Gillar verkligen att han är en snabb, högerfotad spelare till höger som är skolad att främst gå på utsidan, vilket han ju enkelt gör ofta när han bara trampar förbi längs kanten. Touré var ju precis samma fast till vänster. Gillar att ha såna alternativ också och inte bara yttrar som vill vika inåt i planen.

Sen fattar jag ju verkligen att konkurrensen är brutal och kan leda till den här typen av beslut. Jag har aldrig varit i den här situationen tidigare där jag inte önskar att det kom in någon ny spelare utifrån. Snarare varit positivt när t.ex. Hedlöf kommit högre i hierarkin i och med försäljningen av Vagic.
I Tuttosvenskan så är Hjelmberg är lite inne på mitt spår, att det det är en helhetsbedömning och att kan vara lite för stor konkurrens för Adindu så som dom värderar honom, och då vill han prova något annat.
Tråkigt när knoppar brister, och kanske hade det varit bäst för Adindu att ha lite mer is i magen? Men samtidigt förstår jag att ett kontrakt med Sirius kan locka mer då konkurrensen är mindre där.

Kan Hammarby få lite pengar och en vfk så blir worst case scenariot, dvs att Adindu slår igenom stort, ändå rätt bra för Bajen med denna deal.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-16 kl. 15:27.
Citera
2026-01-16, 15:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
I Tuttosvenskan så är Hjelmberg är lite inne på mitt spår, att det det är en helhetsbedömning och att kan vara lite för stor konkurrens för Adindu så som dom värderar honom, och då vill han prova något annat.
Tråkigt när knoppar brister, och kanske hade det varit bäst för Adindu att ha lite mer is i magen? Men samtidigt förstår jag att ett kontrakt med Sirius kan locka mer då konkurrensen är mindre där.

Kan Hammarby få lite pengar och en vfk så blir worst case scenariot, dvs att Adindu slår igenom stort, ändå rätt bra för Bajen med denna deal.
Ditt spår? Att det är en helhetsbedömning utifrån parametrar alla utanför Årsta inte känner till är väl en självklarhet. En helhetslösning föreligger alla transfers, nota bene.

Hybrisen är total, slutat tidigt? Redan på flaskan?
Citera
2026-01-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det är fråga om (favorit)sida också.

Har sett Persson spela bra även till vänstersidan innan skadan, men vet inte om lika bra.
Passar Bjerkebo lika bra på högersidan?
Vad jag vet är det helt högersidan som gäller för Adindu.

((Som jämförelse har Bajen har ballansproblem gällande antal höger-vänster för ytterforwards. Få passar på högersidan, medan många passar tydligt bättre på vänstersidan.))

Skulle säga
Vänster: Bjerkebo, Ljungberg
Höger: Milleskog, Jönsson
Båda: Persson (spelar på den kant som kompletterar den andra som startar, även backup som nia)

Om det stämmer att Adindu gillar det mer klassiska att gå på utsidan är det ett bra komplement till en grupp som har förkärlek för att vika inåt. Men konkurrens har han även här.
Citera
2026-01-16, 15:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Skulle säga
Vänster: Bjerkebo, Ljungberg
Höger: Milleskog, Jönsson
Båda: Persson (spelar på den kant som kompletterar den andra som startar, även backup som nia)

Om det stämmer att Adindu gillar det mer klassiska att gå på utsidan är det ett bra komplement till en grupp som har förkärlek för att vika inåt. Men konkurrens har han även här.
Han är en högerytter med sin spets i djupledsspelet. Han följer ej med på lägret utan besöker en klubb (er). Blir spännande att följa honom hos er.
Citera
2026-01-16, 15:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ditt spår? Att det är en helhetsbedömning utifrån parametrar alla utanför Årsta inte känner till är väl en självklarhet. En helhetslösning föreligger alla transfers, nota bene.

Hybrisen är total, slutat tidigt? Redan på flaskan?
Var det något du inte förstod första gången ja sade det till dig, så kan du läsa det igen: (FB) Silly Season inför och under säsongen 2026 - Svensk fotboll

Stämmer rätt bra med det Hjelmberg precis sa. Jag har sett det mesta av HTFF förra året och även om han var bra så håller inte jag Adindu som topp 3. Så jag ser det inte som lika stor förlust som ni andra verkar göra.

Jag lämnar diskussionen, för så intressant är den inte och jag märker att folk har svårt när man inte håller med dem till 100%.
Citera
2026-01-16, 16:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Var det något du inte förstod första gången ja sade det till dig, så kan du läsa det igen: (FB) Silly Season inför och under säsongen 2026 - Svensk fotboll

Stämmer rätt bra med det Hjelmberg precis sa. Jag har sett det mesta av HTFF förra året och även om han var bra så håller inte jag Adindu som topp 3. Så jag ser det inte som lika stor förlust som ni andra verkar göra.

Jag lämnar diskussionen, för så intressant är den inte och jag märker att folk har svårt när man inte håller med dem till 100%.
Du bemötte ju inte det jag skrev när jag visade att din generella bild var felaktig och dina jämförelser med Alioum och Clemmesen ej stämde. det som förvånar är att en spelare gjort det väldigt bra i HTFF, vi skriver långt kontrakt och att vi sedan släpper honom innan försäsongen. Sedan är jag inte dummare än att många parametrar korrelerar men som jag också skrev så sitter vi inte inne på all information utan får diskutera utifrån ett supporterperspektiv. Att häva ur sig vad sportchefer säger i en podd och saluföra det som egna teser är tecken på högmod eller fylla. Eller allt på samma gång
Citera
2026-01-16, 17:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Sivert Heggheim Mannsverk står på 4 starter efter 4 månader under sitt utlån till Sparta Prag utan någon längre skadeperiod. Sista matcherna har han bara fått korta inhopp. Kan inte tänka mig att vare sig han eller Ajax är nöjda med den situationen.

Bosse Andersson har mycket goda relationer med Mannsverks agentur Solbakken, men misstänker att han kommer bli för dyr för Allsvenskan. Ajax degade 6 miljoner euro och vill säkerligen ha tillbaka majoritet av de pengarna, samt att han säkert vill tjäna sina pengar.

Det hade varit ett perfekt tillskott för Djurgården, vi hade kunnat både vända på triangeln eller spela vad som helst bredvid i en sittande roll. Men låg sannolikhet, tyvärr.
Finns det någon substans angående Mensvärk eller är det bara en dröm från din sida?
Citera
2026-01-16, 18:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Nyheter i Solna
Citera
2026-01-16, 19:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Spännande och jävligt ovisst är spontana känslan med José Riveiro.

Kan verkligen bli fågel, fisk eller mittemellan så here we go!
Citera
2026-01-16, 20:06
Avstängd
skogsburkans avatar
Bazdar anfallare från Zaragoza som MFF är intresserade av jagas nu också av AIK enligt FK. AIK försöker Lån+köpoption enligt en vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in