2026-01-16, 17:23
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Läste idag att man tagit fram eidmust, en must med smak av granatäpple som ska passa den muslimska högtiden eid.
Någon som provat denna dryck och vad tyckte ni i så fall?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/reza-35-skapade-julmust-for-muslimska-hogtiden-eid/
Citera
2026-01-16, 17:44
Medlem
Svavelbryggas avatar
Fan vad gott det låter!!! Säkert toppen att göra grogg på också.
Citera
2026-01-16, 17:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Läste idag att man tagit fram eidmust, en must med smak av granatäpple som ska passa den muslimska högtiden eid.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/reza-35-skapade-julmust-for-muslimska-hogtiden-eid/

Finns inte i butik förrän på måndag. Men dom hade den på Babylon grill i Malmö igår. Mörk som julmust. Sötaktig & syrlig. Smakar inte direkt som granatäpple, som är mer strävt. 3* av 5.
Citera
2026-01-16, 17:59
Medlem
Eurodiscos avatar
Kommer naturligtvis inte att köpa skiten. Men jag misstänker att den bara kommer att säljas i mångkulturella butiker och där handlar jag ändå inte. Om ett halvår säljer matsmart skräpet för 5kr burken och sen hör vi aldrig mer talas eidmust
Citera
2026-01-16, 18:05
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Finns inte i butik förrän på måndag. Men dom hade den på Babylon grill i Malmö igår. Mörk som julmust. Sötaktig & syrlig. Smakar inte direkt som granatäpple, som är mer strävt. 3* av 5.
Tack för recensionen. Får väl se om den nån gång dyker upp på min ICA-affär, då kanske jag provar. Kommer inte aktivt att leta efter den men får jag se den så blir det nog ett smakprov!
Citera
2026-01-16, 18:05
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Ett test kan man ju alltid göra
Citera
2026-01-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Fan vad gott det låter!!! Säkert toppen att göra grogg på också.

Skulle vara ett partytrick om de hade lanserat en alkoläsk baserat på det
Citera
2026-01-16, 18:17
Medlem
Jazkers avatar
Larvigt att kalla det för "eid-must" när det framgår att man vräker i sig alla möjliga söta sockrade drycker av alla de slag så fort man får bryta fastan. Islamisterna är traditionella, det känns oklart om detta slår.
Citera
2026-01-16, 18:24
Medlem
Riksreptilens avatar
ICA brukar vara lite misstänkt "konservativa" angående mat från Mellanöstern, så jag kommer spana efter drycken på min lokala Willys i första hand om den börjar sprida sig över landet.

Den finns bara på burk om jag tolkade bilderna i artikeln rätt?
Citera
2026-01-16, 18:25
Medlem
burialhexs avatar
Citat:

låter riktigt gott
granatäpple är en favorit
Citera
2026-01-16, 18:34
Medlem
sommarlovs avatar
Någon smart har lagt pusslet.

Islams fasta är bara trams.
Äta på dagen, för att vräka i sig godis på kvällen!
Citera
2026-01-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Någon smart har lagt pusslet.

Islams fasta är bara trams.
Äta på dagen, för att vräka i sig godis på kvällen!
Nej någon fasta är det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in