2026-01-16, 07:43
Medlem
Hur det än är tycker jag det är sorgligt
Självklart kan soc skaka fram en bostad åt som
Problemet är att dom inte heter Abdahhall
Citera
2026-01-16, 07:44
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Socialtjänsten kan inte räkna och består av ett gäng mycket sjuka individer.

Men familjen verkar frisk tycker du?
Citera
2026-01-16, 07:48
Medlem
Det är kul att han uttrycker det som att han inte förstår hur pengar kan vara så viktiga när det är just pengar han är i behov av.

För övrigt tyckte jag att det lät som en person som var ganska talbar och inte orimligt fet och stämde inte riktigt med bilden jag fick upp i huvudet när jag snabbt skummade vad tråden handlade om.
Citera
2026-01-16, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Hur det än är tycker jag det är sorgligt
Självklart kan soc skaka fram en bostad åt som
Problemet är att dom inte heter Abdahhall
Är det därför du ser en massa svenska familjer som bor på gatan?

Självklart bygger inte kommuners regler kring akutboende olika ut beroende på etnicitet.
Citera
2026-01-16, 07:54
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Synd att de inte var somalier, då hade de fått boende av socialtjänsten och massor av pengar.
Nu är de svenskäckel, då omhändertas barnen och de får sova i en snögrotta medans socialtjänsten hoppas den ska rasa över dem.
Citera
2026-01-16, 08:51
Medlem
En dyr hund har dom också. Den kan visserligen vara 11+ år men svårt att tro det. Dom skulle letat lägenhet eller billigare hus att hyra och sålt huset men istället har skulderna tickat på. Dom små barnen kan väl dela rum? Jag fick dela med min syster i många år. Inga konstigheter. Trist för barnen att deras päron satt dom i denna skitsits.
Citera
2026-01-16, 08:55
Medlem
HomosexuellSkurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Socialtjänsten kan väl hjälpa dem med en ny bostad istället för att splittra familjen? Det vore både billigare och mer humant än att sända iväg sex barn till sex olika familjehem.

Man önskar att det gick till så..
Citera
2026-01-16, 08:56
Medlem
Amors avatar
Visste inte ens att man kunde skaffa hus genom att ta bluestep-lån med 8-12 % ränta. Låter som en riktigt riskabel fälla för människor som inte heller verkar ha så mycket konsekvenstänk i vardagen.
Citera
2026-01-16, 08:56
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Deras största misstag var att ingen av dem var med i a-kassan. Så korkad kan man ju bara inte vara i deras situation med osäkra anställningar och åtta ungar. Och varför skaffar man åtta barn när man egentligen inte har råd med mer än max ett barn? Det verkar vara nåt fel på dem. NPF-diagnoser?
Snarare låg IQ
Citera
2026-01-16, 09:03
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Håller verkligen med Kurt-Sune. Socialtjänsten måste fan hjälpa till att skaffa ett boende här. Man kan inte splittra en familj på det här sättet, som dessutom är betydligt dyrare än att de får bo tillsammans.
Vad skulle i så fall drivkraften vara för alla oss andra i samhället att anstränga oss och sköta oss? Fullständigt självklart att man inte bara kan skaka fram ett boende för en 7-barnsfamilj.
Citera
2026-01-16, 09:07
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Vad skulle i så fall drivkraften vara för alla oss andra i samhället att anstränga oss och sköta oss? Fullständigt självklart att man inte bara kan skaka fram ett boende för en 7-barnsfamilj.

De flesta av oss är inte så korkade som familjen i artikeln så vi behöver liksom inte "drivkraften".
Att placera bort barnen vore ekonomiskt vansinne för kommunen och dessutom oetiskt.

Hur svårt ska det vara att förstå?
Citera
2026-01-16, 09:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/ExpKAj/kronofodgen-salde-familjens-hus-nu-ska-de-atta-barnen-vrakas

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/wre0GG/bluesteps-svar-om-de-hoga-rantorna-pa-bolanen

Hur ser ni på deras situation?

Funderar på den aggressiva tonen i artikeln gentemot deras lånegivare Bluestep. Det fattar väl varenda normalbegåvad människa att om man inte har en fläckfri kredithistorik så får man såklart betala en högre ränta, Bluestep tar ju en finansiell risk här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in