2026-01-15, 23:39
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Möjligheten att sätta in pengar åt intagna på häkte och anstalt försvann helt för något år sedan.
Är de i sysselsättning så får de en liten peng i timmen - men för häktade blir det oftast bara ett häktesbidrag som de får ut. Möjligheterna till sysselsättning är ju lägre där.
Så man kan inte skämma bort polarna på kåken längre?

Vet du varför man ändrade detta?

Måste alla jobba för 5kr i timmen så att allt ska vara rättvist?
Citera
2026-01-15, 23:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Så man kan inte skämma bort polarna på kåken längre?

Vet du varför man ändrade detta?

Måste alla jobba för 5kr i timmen så att allt ska vara rättvist?
Jag tror ersättning är mellan 11-16 kr - beroende på vad det är för sysselsättning.
Det ändrades för att man kom på att statens pengar får inte blandas med privata pengar - och kontona för intagna är statliga. Till det kom också kravet på att staten måste kontrollera varifrån alla pengar kommer - så att ingen intagen kan handla med olagliga pengar .. och där blev det svårt att administrera.
Citera
2026-01-15, 23:51
Medlem
Chipsochcolas avatar
Ursäkta, men Anjos senaste video, den som släpptes idag.

Vad fan var det för något?
Helt plötsligt från ingenstans så tycker Lisen typ synd om Linnea? Och kan känna med Linnea, hur hon ska känna nu när Chrippa är häktad. Lisen hade ju emot Linnea? Hur ska hon ha det?

Och Anjo. Vad höll han på med? Han kunde lika gärna ha skippat lägga upp videon. Såg ut som han hade noll motivation. Nu bryr han sig inte alls om de två. Han är varken glad eller ledsen över att Chrippa är häktad och blablabla
Trodde han var den första som skulle jubla över det häromdagen. Men icke.
Nu låter allt helt annorlunda. Eller är det bara jag, eller? 🤨
Citera
2026-01-15, 23:56
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Jag tror ersättning är mellan 11-16 kr - beroende på vad det är för sysselsättning.
Det ändrades för att man kom på att statens pengar får inte blandas med privata pengar - och kontona för intagna är statliga. Till det kom också kravet på att staten måste kontrollera varifrån alla pengar kommer - så att ingen intagen kan handla med olagliga pengar .. och där blev det svårt att administrera.

Det ligger på 14 i timmen. Har en polare på Tidaholm och han får 14 spänn per timme. Han jobbar i tvätteriet
Citera
2026-01-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola

Helt plötsligt från ingenstans så tycker Lisen typ synd om Linnea? Och kan känna med Linnea, hur hon ska känna nu när Chrippa är häktad. Lisen hade ju emot Linnea? Hur ska hon ha det?

Du vet att man kan ha två tankar i huvudet samtidigt?
För att Lisen inte gillar Linnea eller vad hon gjort, behöver hon ju inte vara empatilös.
Citera
2026-01-16, 00:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Och Anjo. Vad höll han på med? Han kunde lika gärna ha skippat lägga upp videon. Såg ut som han hade noll motivation. Nu bryr han sig inte alls om de två. Han är varken glad eller ledsen över att Chrippa är häktad och blablabla
Nej, det är inte bara du. Jag såg i o f bara en kort stund men fick uppfattningen att det handlade om att tvätta bort intrycket från hans kommentarer i Hatet. Det kan ju inte vara så kul att gå till historien som den fick Mona Sahlin att kräkas. Nåja, det var min reaktion på det jag hörde.

Citat:
Det ligger på 14 i timmen. Har en polare på Tidaholm och han får 14 spänn per timme. Han jobbar i tvätteriet
Ok. Tack för info.
Citera
2026-01-16, 00:16
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Jag fattar. Men fortfarande kan dom betala sina skulder med knarkpengar, kedjor och dyra märkeskläder.

Vill man fynda guld och div annars kan man göra det på kfm auktion. Så visst blandas det
Citera
2026-01-16, 00:22
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Haha, måste vara det sämsta anställningsavtalet jag någonsin har sett.
En provisionslön utan någon garantilön, men ska ändå dra in LAS i detta. Kom igen, man kan väl anstränga sig lite om man ändå ska förfalska ett anställningsavtal.
Att "ägaren" skriver under med just "ägaren" är väldigt intressant. En ägare har inte per automatik rätt att skriver under avtal för ett aktiebolag, som är en egen juridisk person. Det är normalt sätt firmatecknaren som gör detta, och det behöver inte vara ägaren. Det kan vara VDn eller någon annan i styrelsen. Det är bara högst oklart vad man menar med "ägaren"

https://ironcoach.se/om-ironcoach/

Är det han som är arbetsgivaren? Och som samtidigt äger chrippa.nu?
Citera
2026-01-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Hur då?

Antingen via sysselsättning (arbetar, studerar eller deltar i någon form av annan sysselsättning) man får ca 17kr/timme eller häktesbidrag (ca 100 kr/vecka) om man av olika skäl inte kan erbjudas en sysselsättning.

Så inga stora summor vi snackar om direkt. Iofs så slipper du köpa mat, hygienartiklar och betala hyra.
Senast redigerad av Knarkblomman 2026-01-16 kl. 00:34.
Citera
2026-01-16, 00:43
Medlem
Citat:

Extremt tråkig video av Anjo. Karln hade ingen energi, återupprepade sig och en video han inte borde ha gjort.
Citera
2026-01-16, 01:04
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Eller så håller du käften och lär dig hur systemet fungerar? Kan det vara ett alternativ tro?

I brottsmål (som detta är) så är det ytterst ovanligt att den som döms tvingas betala tillbaka rättegångskostnaderna. Om detta sker är det ofta bara en bråkdel av den verkliga kostnaden.
Däremot så är det annorlunda i civilrättsliga mål, förvaltningsmål, familjerättsliga mål etc. där någon part alltid får stå för kostnaderna och inte staten.

Så innan du är tuff på nätet, ha lite mer kött på benen.

Du fattar inte vad jag var ute efter tydligen.
Brukar du läsa micros inlägg?
Citera
2026-01-16, 01:32
Medlem
wicks avatar
Citat:

Håller helt med. Han har gjort massa videos där han alltid slagit hål på clownens lögner men nu när han sitter där han ska sitta så är han plötsligt helt lam och visar ingenting bara hans ”I don’t give a fuck” och varför skulle han inte vara glad när muppen är häktad så som han har hållit på mot honom? Senast skrek ju dom till Anjo o höll på när de var rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in