2026-01-15, 19:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Ah, fast där har du fel.så håll käften bara.
Det är vanligt. Snarare standard än ovanligt. Om du inte är försatt i personlig konkurs eller liknande. Vilket hon inte är.
Nej, det är tydligen skärpta regler sedan 2024 - men det är fortfarande inkomstbaserat.
Saknar du inkomst så ska du max står för 4% av advokatkostnaderna .. sedan finns en stigande skala uppåt som är inkomstbaserad.

Citat:
Det är därför folk inte stämmer varandra från höger till vänster i Sverige.
Det är något helt annat. Du får inte offentlig försvarare vid tvister - det får du enbart vid brottmål.
Citera
2026-01-15, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Roligaste man läst idag.... Hittills....

Jacke på Instastory:
"...Ni upprepar bara "Chrippa då, han är värst", men också så tar ni mig för min bror också? Jag är Jacke en helt egen person med mina åsikter och värderingar. Ni kommer aldrig vinna över mig för jag vet vart jag står tillsammans med min familj och många av er där ute. Dags att förändringar sker på sociala medier!!"

Också Jacke, svarar "följare" som gett konstruktiv kritik på Instagram:
"Stick hem och ta med din äckliga familj, äckliga parasit svartskalle. Ser dig som en insekt om ens det, du är en skam för invandrare!"

Hörde jag nån säga värderingar, förändringar på sociala medier.....?
BGB, hörde vi dig säga Hatet?
Pundaren från Motala har totalt tappat det. Fyfan vad bra han måste må.
Citera
2026-01-15, 19:36
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Ah, fast där har du fel.så håll käften bara.
Det är vanligt. Snarare standard än ovanligt. Om du inte är försatt i personlig konkurs eller liknande. Vilket hon inte är.

Det är därför folk inte stämmer varandra från höger till vänster i Sverige.

Eller så håller du käften och lär dig hur systemet fungerar? Kan det vara ett alternativ tro?

I brottsmål (som detta är) så är det ytterst ovanligt att den som döms tvingas betala tillbaka rättegångskostnaderna. Om detta sker är det ofta bara en bråkdel av den verkliga kostnaden.
Däremot så är det annorlunda i civilrättsliga mål, förvaltningsmål, familjerättsliga mål etc. där någon part alltid får stå för kostnaderna och inte staten.

Så innan du är tuff på nätet, ha lite mer kött på benen.
Citera
2026-01-15, 19:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Linnea 2024: "Ska sänka Christophers liv".

2 år senare är hon nästan klar.

Bra jobbat Linnea!

Han hade dock lyckats själv men kraschen nu blir hårdare.
Hade tagit lite längre tid bara utan Hinken.

Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Såg det, så coolt med en kjendiz bland oss!
Stort!
Citera
2026-01-15, 20:34
Medlem
Hur mycket har dessa bröder kostat oss skattebetalare för långa utredningar där polisen, socialen, skattemyndigheten, domstolen, advokater m.m. har varit inblandade? Och häktet, och framöver fängelse. Helt obegripligt, om man jämför med normala personer, hur de har kunnat orsaka denna röra och detta kaos. Dessutom så har Chrippa inte betalat in någon skatt under de senaste åren. Hans enda sysselsättning har varit att skrika i en mikrofon, och sätta sprätt på pengar. Alltså inget annat än en stor förlust för samhället.
Senast redigerad av Newton555 2026-01-15 kl. 21:04.
Citera
2026-01-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Roligaste man läst idag.... Hittills....

Jacke på Instastory:
"...Ni upprepar bara "Chrippa då, han är värst", men också så tar ni mig för min bror också? Jag är Jacke en helt egen person med mina åsikter och värderingar. Ni kommer aldrig vinna över mig för jag vet vart jag står tillsammans med min familj och många av er där ute. Dags att förändringar sker på sociala medier!!"

Också Jacke, svarar "följare" som gett konstruktiv kritik på Instagram:
"Stick hem och ta med din äckliga familj, äckliga parasit svartskalle. Ser dig som en insekt om ens det, du är en skam för invandrare!"

Hörde jag nån säga värderingar, förändringar på sociala medier.....?
BGB, hörde vi dig säga Hatet?

Tycker det är tråkigt att han som verkade vara den mest mogna och lugna när allt drog igång har blivit precis som chrippa nu och verkar hata alla som inte kan arbeta pga sjukdom eller annat.
Citera
2026-01-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Tycker det är tråkigt att han som verkade vara den mest mogna och lugna när allt drog igång har blivit precis som chrippa nu och verkar hata alla som inte kan arbeta pga sjukdom eller annat.

Håller med dig. Jag hade hopp för Jacke, innan han började veva som paret. Förhoppningsvis lugnar han ner sig, när Christofer inte står över hans axel.
Citera
2026-01-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, så fungerar det inte.

Kanske skulle förtydliga då ni inte har så många högskolepoäng poäng bland lådvinet och pojkrummet för andra.

Ja det vanliga i ekobrott om du har pengar är du har en offentlig sedan anlitar du en personlig advokat . Båda kan ej företräda dig i rätten men den du anlitar hjälper dig kollar djupare på fallet etc . Så jobbar dom flesta som har pengar men eftersom dessa 2 är brookies så kan dom inte bekosta nåt själv så då får man ta det man får
Citera
2026-01-15, 21:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Kanske skulle förtydliga då ni inte har så många högskolepoäng poäng bland lådvinet och pojkrummet för andra.

Ja det vanliga i ekobrott om du har pengar är du har en offentlig sedan anlitar du en personlig advokat . Båda kan ej företräda dig i rätten men den du anlitar hjälper dig kollar djupare på fallet etc . Så jobbar dom flesta som har pengar men eftersom dessa 2 är brookies så kan dom inte bekosta nåt själv så då får man ta det man får
Vilket trams du sysslar med.
Du hade fel, du får inte ha båda i rätten. Det var frågan.
Den som företräder dig i rätten är din försvarare.

Du kan inte blarra bort det du påstod .. inlägget finns kvar.
Citat:
Är man åtalade för så grova brott som hon och Kräftan är så tar man en privat försvarare sen kan man även ha en offentlig kvar om man nu har pengar men eftersom dom är som dom skulle sagt Broooookies så har dom inte den möjligheten utan får ta dom som tar i dom med tång

Du kan läsa det du själv skrev ovan ...
Citat:
När du inte förstår ska du kanske inte svara lägg undan lådvinet förstår du sörjer när dina älsklingar åker in en efter en. Vem ska du älska och hata nu? Måste va tungt då kräftan snart sitter i 4 år då blir ditt liv meningslöst .
Du gör bara bort genom att låtsas att det är jag som inte kan läsa när du har stoltserat med din okunskap.
Senast redigerad av micro113 2026-01-15 kl. 21:13.
Citera
2026-01-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Håller med dig. Jag hade hopp för Jacke, innan han började veva som paret. Förhoppningsvis lugnar han ner sig, när Christofer inte står över hans axel.

Ja det får vi verkligen hoppas.
Citera
2026-01-15, 21:22
Medlem
Riddars avatar
Citat:
När du inte förstår ska du kanske inte svara lägg undan lådvinet förstår du sörjer när dina älsklingar åker in en efter en. Vem ska du älska och hata nu? Måste va tungt då kräftan snart sitter i 4 år då blir ditt liv meningslöst .

Du stavar och bygger meningar som en analfabet.
Till det har du fel i allt du skriver, kryp tillbaka till din håla.

I Sverige har du rätt till offentlig försvarare. Du har alltid möjlighet att önska försvarare, görs inte det alternativt om den du önskar inte vill företräda dig så blir du tilldelad en försvarsadvokat. Du kan alltid vägra och välja att företräda dig själv.
Vill du ha en specifik försvarsadvokat/jurist/bilmekaniker så kan du alltid avsäga dig offentlig försvarare och då själv anlita en försvarare.
Väljer du att anlita en försvarsadvokat så kan du inte samtidigt få en utsedd av staten.

Jag är ändå imponerad över att du kan stava till högskolepoäng. Duktigt.
Citera
2026-01-15, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Ja det får vi verkligen hoppas.
Nej, det är för sent. Han är förlorad, Pundaren från Motala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in