2026-01-15, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jaha han vill bli åtalad för urkundsförfalskning också. Det där är precis som flera skriver inte hans underskrift. Bra noterat, den ser kvinnlig ut
Han kan inte bli åtalad för urkundsförfalskning för att ha utgett sig för att vara sig själv i ett dokument.
Citera
2026-01-15, 13:03
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Varför skulle det vara uppenbart för det?

Det kan lika gärna vara Jocke som "hotat" sig själv. Isf upphör ju också hoten när han önskar.

Det enda vi vet är att vi ingenting vet.
Än.
Citera
2026-01-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
att polisen säger att dom har hittat ett ip-nummer behöver inte säga så mycket. han kan ha använt en vpn. och beroende på vilken han använt så kanske polisen kan få ut dom uppgifterna. bara ett fåtal som inte sparar sådant. kan inte tänka mig en klant som chrippa läsa på om avtal och sekretess. han kör nog bara och tror allt är grönt. dom flesta vpn'er som jag ser folk köper och använder sparar ip'n i loggar. när folk snålar på pengar så snålar dom även på sin integritet.

De första "spåren" hade väl dött ut pga vpn.
Men eftersom puckot (vem det nu än är) hela tiden skapat nya konton så hade polisen till slut fått fram ett ip-nummer.
Vad det sägs.
Citera
2026-01-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hinken vill inte betala kostnaden för sin offentliga försvarare...

Göta HR B 66-26 Aktbil 22 - Överklagande fr adv V.Banke
https://pixeldrain.com/u/Gu5qHzTN

Tack banal 🙏 trodde inte pengar var ett problem.
Citera
2026-01-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Sant. Precis som det är ganska naturligt att anta att det är Kräftan som ligger bakom hoten, då Jocke skulle vittna till Julias fördel i en rättegång mot honom antar jag.

Nu har plötsligt hoten slutat komma skönt för dom att slippa vakna till det varje morgon under en sån lång tid.
Citera
2026-01-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
De första "spåren" hade väl dött ut pga vpn.
Men eftersom puckot (vem det nu än är) hela tiden skapat nya konton så hade polisen till slut fått fram ett ip-nummer.
Vad det sägs.

Jag hoppas att Chrippa hade mobilen med sig.

Jag tror inte Chrippa ensam har hotat Jocke. Det baserar jag historien kring allt detta.

Jag vet att den skrev jag en gång. Det är ju lätt att slinta. Men kan också vara medvetet av annan person.

Att det blev tyst på hot när Chrippa åkte in kan så klart bero på att det är Chrippa eller någon som vill att det ska se ut som Chrippa. Sånt har ju hänt förr.
Citera
2026-01-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tack banal 🙏 trodde inte pengar var ett problem.

Ja det är ju märkligt.
Familjerna, som står bakom deras brottslighet, kan ju gå samman och betala åt henne.

Eller får det inte gå till så när hon är dömd och utreds för ekobrott?
Citera
2026-01-15, 13:38
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, självklart vill hon inte det. Det är ju inte så vanligt att en åtalad tvingas betala hela sitt försvar utan att ha god grundekonomi. Du skulle också ha överklagat, det är jag övertygad om.

Det borde också vägas in att hon ville byta advokat men nekades, och att den advokat hon hade inte ens slutförde uppdraget utan var frånvarande sista dagen. Det är knappast vad man kallar effektivt försvar.

Bra att hon fått byta advokat nu ... och att det trots alla hån i tråden blev V.B. som hon begärde.
Men nu har ju Linnea en bra ekonomi enligt henne själv. Hur många miljoner hade hon inte på avanza? 4 miljoner? Du borde veta.
Citera
2026-01-15, 13:41
Medlem
Citat:
Vilket sägs även i podden, för den som orkar eller bryr sig om att lyssna, för att bilda sig en egen uppfattning istället.

De vet inte vem det är som skickat alla hundratals hot. Man kan misstänka, eftersom tidpunkter, information, ordval osv kan peka åt ett visst håll.
MEN det sägs också att det lika gärna kan vara nån galen följare och att de inväntar polisens utredning eftersom de nu har fått fram en ip-adress samt lite mer att gå på.
Men spekulera måste de ju få göra, det är ju det enda hela den här tråden består av också? Spekulationer o insinuationer.

Exakt!

Jag tror inte att Chrippa ensam har hotat. Minst en till. Eller en ensam galning.

Jag ser väldigt mycket fram emot att den som är skyldig dras ut i ljuset. Likaså om det är någon mer även dras ut i ljuset.

Det som kan tyda på att det är en person är ju att nya konton skapas hels tiden.

Oavsett vem eller vilka fungerade det ju inte.
Citera
2026-01-15, 13:51
Medlem
Roligaste man läst idag.... Hittills....

Jacke på Instastory:
"...Ni upprepar bara "Chrippa då, han är värst", men också så tar ni mig för min bror också? Jag är Jacke en helt egen person med mina åsikter och värderingar. Ni kommer aldrig vinna över mig för jag vet vart jag står tillsammans med min familj och många av er där ute. Dags att förändringar sker på sociala medier!!"

Också Jacke, svarar "följare" som gett konstruktiv kritik på Instagram:
"Stick hem och ta med din äckliga familj, äckliga parasit svartskalle. Ser dig som en insekt om ens det, du är en skam för invandrare!"

Hörde jag nån säga värderingar, förändringar på sociala medier.....?
BGB, hörde vi dig säga Hatet?
Citera
2026-01-15, 13:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Men nu har ju Linnea en bra ekonomi enligt henne själv. Hur många miljoner hade hon inte på avanza? 4 miljoner? Du borde veta.
Det är ju ganska betydelselöst eftersom det vanliga är att inte hela kostnaden krävs om så är det självklart att hon invänder mot det.
Oavsett hennes ekonomi så är hon ju inte dum.
Senast redigerad av micro113 2026-01-15 kl. 14:08.
Citera
2026-01-15, 13:56
Medlem
Citat:
Roligaste man läst idag.... Hittills....

Jacke på Instastory:
"...Ni upprepar bara "Chrippa då, han är värst", men också så tar ni mig för min bror också? Jag är Jacke en helt egen person med mina åsikter och värderingar. Ni kommer aldrig vinna över mig för jag vet vart jag står tillsammans med min familj och många av er där ute. Dags att förändringar sker på sociala medier!!"

Också Jacke, svarar "följare" som gett konstruktiv kritik på Instagram:
"Stick hem och ta med din äckliga familj, äckliga parasit svartskalle. Ser dig som en insekt om ens det, du är en skam för invandrare!"

Hörde jag nån säga värderingar, förändringar på sociala medier.....?
BGB, hörde vi dig säga Hatet?
Han är fortfarande rasist alltså fast han polare Öman är mörk! Ofattbar vänskap men c....lad tomte tyckte Öman var ett fruktansvärt uttalande men att vara värsta polare med två vidriga rasister som är Sverigedemokrater är helt i sin ordning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in