2026-01-15, 15:41
Medlem
eftersom det är ett par blåbärsmatcher först så kommer sam hallam gissningsvis testa spela ihop nylander/raymond alternativt "kempe" istället för raymond. både kempe och nylander kan spela båda sidor av isen utan problem. (raymond med)
Citera
2026-01-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
eftersom det är ett par blåbärsmatcher först så kommer sam hallam gissningsvis testa spela ihop nylander/raymond alternativt "kempe" istället för raymond. både kempe och nylander kan spela båda sidor av isen utan problem. (raymond med)

Är du full? Nylander utan puck är en katastrof
Citera
2026-01-15, 18:50
Medlem
I ett drömläge skulle Eriksson-Ek vara 3e eller 4e-center. I dagsläget är han tyvärr förstacenter. Pettersson har haft ett bra 2026 än sålänge. Men han brukar blixtra till och sedan försvinna. Dock inga dominanta matcher. Vågar inte lita på att de har anammat "full tank" än och att det är därför han inte presterar eftersom att det gått 2 år...

Även om Carlsson är iskall funkar han bättre som 2a center än bottom 6.

Vi var fuckade innan skadorna och formkurvan pekade neråt, så spelar ingen roll ändå

Fjärde plats. Varken bu eller bä

Vi borde göra en rebuild i svensk hockey
Citera
2026-01-15, 18:50
Medlem
I ett drömläge skulle Eriksson-Ek vara 3e eller 4e-center. I dagsläget är han tyvärr förstacenter. Pettersson har haft ett bra 2026 än sålänge. Men han brukar blixtra till och sedan försvinna. Dock inga dominanta matcher. Vågar inte lita på att de har anammat "full tank" än och att det är därför han inte presterar eftersom att det gått 2 år...

Även om Carlsson är iskall funkar han bättre som 2a center än bottom 6.

Vi var fuckade innan skadorna och formkurvan pekade neråt, så spelar ingen roll ändå

Fjärde plats. Varken bu eller bä

Vi borde göra en rebuild i svensk hockey
Citera
2026-01-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Är du full? Nylander utan puck är en katastrof

utan puck? vad pratar du om? varken nylander/raymond/kempe har några som helst problem spela vänster eller höger vinge. raymond/nylander spelade tillsammans hela VM och kommer troligen göra det igen.

du och ditt intresse för att sniffa klister? håll det för dig själv och blanda inte in mig i ytterligare yrningar
Citera
2026-01-15, 19:07
Medlem
Citat:
utan puck? vad pratar du om? varken nylander/raymond/kempe har några som helst problem spela vänster eller höger vinge. raymond/nylander spelade tillsammans hela VM och kommer troligen göra det igen.

du och ditt intresse för att sniffa klister? håll det för dig själv och blanda inte in mig i ytterligare yrningar

Båda sidor av isen brukar betyda defensiv zon och offensiv zon, gullet. Inte höger eller vänster
Citera
2026-01-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Zibanejad i riktig form nu. Poäng i 7 matcher i rad och 16p på senaste 7.

Är nog nyttigt att låta han ta pressen som förstacenter istället för Leo som varit iskall det sista. Hade Z som extraforward för ett tag sen men nu är han ju definitivt top 6.

Bratt - Z - Forsberg
Nylander - JEE - Raymond
Leo - EP - Kempe
Rakell - Wennberg - Lindholm
Landeskog/ersättare, Holmberg

Helt enig. Han har fått väl mycket kritik och är en av de jag hoppas kan överraska positivt och leda det här laget.

Att sätta Leo som förstacenter som många föreslått tror jag är ett kapitalmisstag och den åsikten hade jag även i höstas när han var vår hetaste spelare. Det är sällan bra att sätta den typen av press på unga stjärnskott. OS är stort.
Citera
2026-01-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Båda sidor av isen brukar betyda defensiv zon och offensiv zon, gullet. Inte höger eller vänster

absolut. jag pratar om anfallspar och din klistersniffande hjärna tror att jag vill spela forwards som backar. låter helt rimligt. som sagt blanda inte in mig ytterligare.

och om det inte var tillräckligt tydligt? så stäng igen käften din
Citera
2026-01-15, 19:35
Medlem
Citat:
Defenceman Jonas Brodin and forward Joel Eriksson Ek were both ruled out for the game by head coach John Hynes on Thursday morning.

Hynes told reporters that Brodin is week-to-week, while Eriksson Ek is day-to-day.

Eriksson Ek does appear close to a return, as Hynes said the forward will join the team on its upcoming road trip, which begins Saturday in Buffalo.

Along with being teammates on the Wild, both players were also named to Sweden's Olympic hockey team. Hynes said Thursday that he wouldn't put Brodin's status for the Winter Olympics in jeopardy just yet.

Brodin suffered a lower-body injury in Monday's 5-2 loss to the New Jersey Devils. The 32-year-old defenceman has three goals and 12 assists in 42 games with the Wild this season.

brodin week to week. men ek tillbaka
Citera
2026-01-15, 19:36
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Lustigt att tråden diskuterat ett B-lag.
Satt i bilen på väg hem idag och lekte med en annan men något liknande tanke.

Spelare som lagt av men spelat under 2000-talet. I sin peak-form. Tanken att de var tillgängliga nu.

Foppa
Sudden
Lidas
Z
Alfie
Sedinarna
Jörgen Jönsson
Tomas Holmström
Markus Näslund
Kenny Jönsson
Mattias Öhlund
Bäckis
Hörnqvist

Henrik Lundqvist
Salo

Minst hälften av dagens lag hade rykt. No offense
Citera
2026-01-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Zibanejad i riktig form nu. Poäng i 7 matcher i rad och 16p på senaste 7.

Är nog nyttigt att låta han ta pressen som förstacenter istället för Leo som varit iskall det sista. Hade Z som extraforward för ett tag sen men nu är han ju definitivt top 6.

Bratt - Z - Forsberg
Nylander - JEE - Raymond
Leo - EP - Kempe
Rakell - Wennberg - Lindholm
Landeskog/ersättare, Holmberg

Kan inte se att lagkaptenen är avbytare på läktaren, men visst, det vore hans rätta plats.
Jag misstänker att det är Rakell som får sitta i fördel Landeskog.

Kjedjorna ser faktiskt rätt ok ut, med EP i sitt rätta element i tredjelinan. Synd att Bratt har en svag säsong. Sverige hade behövt en het Bratt, det hade gett en komplett topp 9. Lindholm ser väl också rätt ok ut i år?
Citera
2026-01-15, 20:12
Medlem
Citat:
absolut. jag pratar om anfallspar och din klistersniffande hjärna tror att jag vill spela forwards som backar. låter helt rimligt. som sagt blanda inte in mig ytterligare.

och om det inte var tillräckligt tydligt? så stäng igen käften din

Är du efterbliven? Båda sidorna av isen betyder i anfallszon eller defensiv zon oavsett om det är forwards eller backar ditt dumma fanskap. Noll kunskap om hockey

Tex är Backlund bra pp bägge sidor. Eriksson-Ek ek också. Nylander nej. Däremot kan Nylander spela till vänster eller höger

Sopa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in