2026-01-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det har du nog fått om bakfoten. Hans primära skada är den han fick när Cale Makars skridsko cuttade upp hans knä. Sen körde han på ett tag och köttade sig genom slutspel.

Det du verkar dela upp som knä och lårskada är egentligen samma sak. Det var helt klart övre knät som blev cuttat och inte låret förresten.

Han pratar om sin resa i dokumentären A Clean Sheet: Gabe Landeskog.

Citat:
Gabriel Landeskog's major thigh injury started with a skate-blade laceration to his right quadriceps (vastus lateralis muscle) in 2020, leading to subsequent surgeries, including a complex cartilage transplant in his right knee in 2023, which sidelined him for nearly three years, highlighting a long recovery from this freak skate cut that damaged muscle, tendon, and cartilage.
Initial Injury & Diagnosis (2020)

The Incident: During the 2020 playoffs, Cale Makar's skate accidentally cut Landeskog's right thigh.
The Damage: It wasn't just a surface cut; the vastus lateralis (a quad muscle) and the quadriceps tendon were nicked, causing significant issues.

Long-Term Complications

Knee Involvement: The initial thigh injury led to cartilage damage in his right knee, necessitating further interventions.
Multiple Surgeries: He had surgery for the initial issue, followed by another in March 2022 for the knee, and then a major cartilage transplant in May 2023.
Recovery Road: This resulted in Landeskog missing the entire 2022-2023 season and much of the following, enduring a prolonged, complex rehabilitation involving PRP treatments and advanced biomechanical monitoring.

rätt säker på att quadriceps _INTE_ sitter i knäet.
Citera
2026-01-14, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Har jag missat nåt om nån skada på Brodin? Jag anser honom klasser bättre än Sandin.

Dom diskuterar hur Tre Kronors B-lag hade sett ut, dvs de som ej blev uttagna till OS. Lustigt dock att Brodin var den enda du reagerade på fattades.
Citera
2026-01-14, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Dom diskuterar hur Tre Kronors B-lag hade sett ut, dvs de som ej blev uttagna till OS. Lustigt dock att Brodin var den enda du reagerade på fattades.
Haha, det förklarar saken. Får skylla på att jag är jetlaggad.
Citera
2026-01-14, 08:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det säger ju en del om hur bra han är
Ständigt underskattade Brodin...
Citera
2026-01-14, 16:20
Medlem
På min lista av spelare som kan ersätta skadade spelare, och de börjar bli en del nu, är följande i rangordning:

Forwards: Backlund, Johansson, Heineman
Backar: Sandin, Edvinsson, Klingberg
Citera
2026-01-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det säger ju en del om hur bra han är
Ständigt underskattade Brodin...

Vår bästa back skulle jag påstå
Citera
2026-01-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Haha, det förklarar saken. Får skylla på att jag är jetlaggad.

😂
Citera
2026-01-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
På min lista av spelare som kan ersätta skadade spelare, och de börjar bli en del nu, är följande i rangordning:

Forwards: Backlund, Johansson, Heineman
Backar: Sandin, Edvinsson, Klingberg

Känns som vissa, t.ex Johansson betalat spelare för att skada vissa ur Sveriges trupp
Citera
2026-01-15, 08:06
Medlem
m4tt145s avatar
Zibanejad i riktig form nu. Poäng i 7 matcher i rad och 16p på senaste 7.

Är nog nyttigt att låta han ta pressen som förstacenter istället för Leo som varit iskall det sista. Hade Z som extraforward för ett tag sen men nu är han ju definitivt top 6.

Bratt - Z - Forsberg
Nylander - JEE - Raymond
Leo - EP - Kempe
Rakell - Wennberg - Lindholm
Landeskog/ersättare, Holmberg
Citera
2026-01-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Zibanejad i riktig form nu. Poäng i 7 matcher i rad och 16p på senaste 7.

Är nog nyttigt att låta han ta pressen som förstacenter istället för Leo som varit iskall det sista. Hade Z som extraforward för ett tag sen men nu är han ju definitivt top 6.

Bratt - Z - Forsberg
Nylander - JEE - Raymond
Leo - EP - Kempe
Rakell - Wennberg - Lindholm
Landeskog/ersättare, Holmberg

den där första kedjan är katastrof. tack och lov förstår sam hallam det med. det är en kort turnering. det rimligaste är att bygga kedjor baserat på kemi mellan spelare. (så som kanada och usa kommer göra) eftersom det måste funka typ direkt vi har ett par blåbärsmatcher först och sedan är det allvar
Senast redigerad av dip 2026-01-15 kl. 12:48.
Citera
2026-01-15, 14:45
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
den där första kedjan är katastrof. tack och lov förstår sam hallam det med. det är en kort turnering. det rimligaste är att bygga kedjor baserat på kemi mellan spelare. (så som kanada och usa kommer göra) eftersom det måste funka typ direkt vi har ett par blåbärsmatcher först och sedan är det allvar
Zibanejad och Forsberg kommer nog spela ihop. Det är inte alls omöjligt. Bratt kommer nog spela med Carlsson och Raymond när det väl kommer till kritan. Inlägget var mest menat som att Z är glödhet och Leo iskall. Du kan se mina tidigare lag jag postat i denna tråden.

Sam Hallam är en värdelös coach har inte koll på något, och kommer inte leda Tre Kronor topp någon medalj i denna turneringen. Slår vi finland får vi vara nöjda med turneringen.

Du får jättegärna posta din lineup i samband med ett så enormt korkat inlägg du precis gjorde.
Senast redigerad av m4tt145 2026-01-15 kl. 15:29.
Citera
2026-01-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Zibanejad och Forsberg kommer nog spela ihop. Det är inte alls omöjligt. Bratt kommer nog spela med Carlsson och Raymond när det väl kommer till kritan. Inlägget var mest menat som att Z är glödhet och Leo iskall. Du kan se mina tidigare lag jag postat i denna tråden.

Sam Hallam är en värdelös coach har inte koll på något, och kommer inte leda Tre Kronor topp någon medalj i denna turneringen. Slår vi finland får vi vara nöjda med turneringen.

Du för jättegärna posta din lineup i samband med ett så enormt korkat inlägg du precis gjorde.

poäng är inte värt speciellt mycket på en (c) om du samtidigt läcker mål bakåt som ett såll. se rangers. -6 på senaste fem matcherna? och han vill du ha som förste center? blir kanon. bratt kommer inte spela första kedja. nylander är given i första. han kommer få ek eller carlsson bredvid sig.

sam hallam är skräp ja. är han en bättre coach än dig? tveklöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in