2026-01-15, 16:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ingen aning men det lutar åt att hon har gjort något väldigt dumt. Då ryker hon så det osar om det hoppas jag.

Såg precis att svar väntas först nästa vecka, felinformerad tydligen.

Silicagel ändrar konsistens över tiden när det drar åt sig vatten. Det kan ha betydelse för när det går att göra en bra analys.

Skulle det vara kokain, så kommer katja att ryka. Det har till och med Jimmie sagt och han vet ingenting som vanligt.
Citera
2026-01-15, 16:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det uppenbara är ju vad som hände den kvällen som ledde till att hon togs till stationen och fick ta blodprover, och dessutom fick sitt körkort omhändertaget. Vad fanns egentligen i påsen, och vad trodde Nyberg att den innehöll? Brukar hon kokain?

Som sagt, ett frikännande betyder ju inte att hon är oskyldig. Det skiljer såklart från fall till fall, och det händer ju rentav att oskyldiga blir felaktigt döma, men överlag så är en frikänd person mer troligen skyldig än oskyldig. Den oskyldige behöver så att säga inte frikännas överhuvudtaget.

Och om (och jag har tidigare i tråden lagt fram gått om stöd för att så inte är fallet) hon är oskyldig, har hon medvetet och avsiktligt agerat för att undergräva förtroendet för svensk media? Den anklagelsen får nog ses som ännu värre än den att vara rattfull kokainist, då den rattfulle kokainisten kan hävda någon form av missbruk eller personliga problem.

Katja kan också vara "en godhetsknarkare" som inte vill kritisera pressen även om hon är helt oskyldig? Det är väldigt storsint av henne i så fall!
Citera
2026-01-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja, hoppet är det sista som lämnar människan. Vad ser du för teknikaliteter som skulle kunna rädda Katja?

Vi har ju alltid: "Någon okänd måste lagt Ipren-påsen i min väska, jag är en typisk Magnecylmänniska".

"Jag köpte väskan begagnad på plattan och slängde bara plånboken och passet som låg i väskan eftersom det inte var mitt namn på dem. Någon zipperpåse såg jag inte till. Killen som sålde väskan till mig såg lite skum ut, men jag behövde en väska och slog till ändå."

Hahaha ja men precis. Men mer troligt att det är fel på något av proverna eller att det på något annat sätt går att ifrågasätta dem, eller att pulvret är så utspätt att det inte kan klassificeras som kokain. Tänk på att för att räcka som bevisning så måste allting kring provtagande, förvaring, märkning, och labbets process och slutsats vara helt och hållet fläckfritt. Jag kan tänka mig att Sverige ligger i framkant vad gäller detta, men det betyder ju inte att misstag inte görs. Och dessutom ligger Sverige i framkant vad gäller rättssäkerhet, vilket gör att toleransen är minimal.
Citera
2026-01-15, 16:11
Medlem
Citat:
Katja kan också vara "en godhetsknarkare" som inte vill kritisera pressen även om hon är helt oskyldig? Det är väldigt storsint av henne i så fall!

Hahaha visst är det härligt med ett gammalt hederligt blandmissbruk
Citera
2026-01-15, 16:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hahaha ja men precis. Men mer troligt att det är fel på något av proverna eller att det på något annat sätt går att ifrågasätta dem, eller att pulvret är så utspätt att det inte kan klassificeras som kokain. Tänk på att för att räcka som bevisning så måste allting kring provtagande, förvaring, märkning, och labbets process och slutsats vara helt och hållet fläckfritt. Jag kan tänka mig att Sverige ligger i framkant vad gäller detta, men det betyder ju inte att misstag inte görs. Och dessutom ligger Sverige i framkant vad gäller rättssäkerhet, vilket gör att toleransen är minimal.

Om det är så att Katja kommer undan på en teknikalitet så blir det intressant att se vad Jimmie gör om hon inte blir åtalad.

Petad från listan till valet har hon nog redan blivit bakom kulisserna.
Citera
2026-01-15, 16:19
Medlem
Citat:
Om det är så att Katja kommer undan på en teknikalitet så blir det intressant att se vad Jimmie gör om hon inte blir åtalad.

Petad från listan till valet har hon nog redan blivit bakom kulisserna.

Ja men precis. Nyberg är redan en belastning, och i ett parti där väldigt många har bristande vandel är finns det ju begränsningar på hur många belastningar man vill ha. Hon är ju inte en "i gänget" heller, där man visat på något högre tolerans.
Citera
2026-01-15, 16:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hahaha visst är det härligt med ett gammalt hederligt blandmissbruk

Katja verkar ha missbrukat reglerna för dubbelt boende också, så nog finns det en missbruksproblematik i bakgrunden alltid.

En vaken försvarsadvokat kan säkert använda detta till Katjas fördel om man inte får tag på råttan på Värmdö som orsakade det hela.
Citera
2026-01-15, 16:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja men precis. Nyberg är redan en belastning, och i ett parti där väldigt många har bristande vandel är finns det ju begränsningar på hur många belastningar man vill ha. Hon är ju inte en "i gänget" heller, där man visat på något högre tolerans.

Katja kan väl ha byggt upp "tolerans" över tiden?

Nej, Katja verkar vara en av dem som liemannen Jimmie offrar utan att blinka.

Vi får vänta på vad åklagaren säger då provresultaten knappast är offentliga i en pågående polisutredning.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-15 kl. 16:33.
Citera
2026-01-15, 16:30
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=988133e640b42ae9f993bdbaace9aab0

SD begär att Katja Nyberg entledigas
Citera
2026-01-15, 16:30
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=988133e640b42ae9f993bdbaace9aab0

SD begär att Katja Nyberg entledigas

Goda nyheter. Borde ha skett för flera dagar sedan.
Citera
2026-01-15, 16:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beteendevetare77
De fleta i landet Sverige kommer till en punkt i livet där man slutar bry sig helt enkel för att man är så jävla less på allt.

Katja kan ha varit less på uppdraget i Riksdagen och valt "knarkpåsen" som en slags utväg från tristessen?

Det kanske är roligare att knarka i en krockad bil i ett dike ute på Värmdö än att knarka på toaletten utanför justitieutskottets mötesrum?

Nåja, även om Katja blir av med Riksdagsuppdragen behöver hon ju inte sluta "hobbyknarka" bara för det?
Citera
2026-01-15, 16:32
Medlem
Nyberg börjar bli lite obekväm för SD nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in