2026-01-15, 16:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Helt vanlig? Låt se nu. Efter skilsmässan från hennes förste make så lät hon honom få ensam vårdnad av deras två barn. Det låter inte som en helt vanlig kvinna. Hon flyttade dessutom 150 mil bort från sina äldsta barn. Det låter definitivt inte som en helt vanlig kvinna. Efter att hennes andre make gick bort bytte hon sexuell läggning. Det är inte heller jättevanligt. Tillsammans med sin fru ägnade hon sig åt att aktivt obstruera (inte demonstrera, obstruera) myndighetsutövning av ICE.

Nej, hon var inte en helt vanlig amerikansk medborgare. Ganska långt därifrån faktiskt. De flesta amerikanska medborgare är inte vänsterextremister som vägrar åtlyda order från federala agenter. Helt vanliga amerikanska medborgare försöker inte köra över federala agenter. Hon var dessutom tillräckligt gammal för att begripa att det inte var en lek. Men det var uppenbarligen så hon uppfattade situationen, en lek där hon fick lov att ändra reglerna efter sitt huvud. Play stupid games, win stupid prizes. Om hon inte hade blivit ihjälskjuten, så hade hon kunnat se fram emot ett långt fängelsestraff.

Ja, du bekräftar ju själv hur äckliga MAGA är. Den här typen av person ser MAGA som extremt avvikande och stämplar henne som terrorist.

Dessutom stämmer inte påståendet att hon försökte köra över agenten.
Citera
2026-01-15, 16:17
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du vet inte hur rättegångar funkar heller, förstår jag.

Man ska övertyga en jury beyond a reasonable doubt. "Reasonable doubt" är definierat och starkare krav än tex "preponderance of the evidence".

Men det här är OT.

Du inser kanske att det blir problem för en åklagare som skall stämma Jonathan när denne skall berätta för juryn hur föraren framför ICE-agenten behöver använda "lite lätt gas" för att kunna svänga på bilen?

Det blir betydligt jobbigare än det är här på flashback. Tror du förklaringar om att "så gör man, det vet alla som har körkort..." kommer gå hem?

"Min klient behövde få lite rörelse i bilen för att kunna svänga SUVEN åt höger...."

Om det öht någonsin blir rättegång så har försvaret två olika bra anledningar som ger ICE-mannen rätt till självförsvar.
Citera
2026-01-15, 16:22
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil

Ja direkt uppsåt var det inte men en flykt med noll hänsyn till vem man kör över är det. Jag har tidigare skrivit dråp vilket är fel men AI ger : DBCD (death by careless driving) eller attempted DBCD.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag har redan tagit bort ett rysstroll ur tråden men det finns två kvar.

Hoppas du inte insinuerar att jag är ett. Du föreslog att jag skall se på en video med Orban och Tucker Carlson.
Senast redigerad av Afro-Greger 2026-01-15 kl. 16:29.
Citera
2026-01-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Du inser kanske att det blir problem för en åklagare som skall stämma Jonathan när denne skall berätta för juryn hur föraren framför ICE-agenten behöver använda "lite lätt gas" för att kunna svänga på bilen?

Det blir betydligt jobbigare än det är här på flashback. Tror du förklaringar om att "så gör man, det vet alla som har körkort..." kommer gå hem?

"Min klient behövde få lite rörelse i bilen för att kunna svänga SUVEN åt höger...."

Om det öht någonsin blir rättegång så har försvaret två olika bra anledningar som ger ICE-mannen rätt till självförsvar.
Du påstår att jag har fel?
Citera
2026-01-15, 16:34
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Du påstår att jag har fel?

Jag påstår att de som vill ha upprättelse för Renee Good har en låååång uppförsbacke.

Det ser inte ut att bli rättegång, om det blir rättegång så finns det starka argument för självförsvar. Den detaljen jag tjatar om är att det är starkare än enbart "hon rattar åt höger" då filmbevis finns för att hon både slirar och accelererar mot honom innan hon rattar höger.

Där kommer sagan om hur man behöver lite gas för att svänga en SUV vara lite svettig.

Sist men inte minst så kan man misstänka att Trumpeten benådar om han fortfarande sitter.
Citera
2026-01-15, 16:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Hoppas du inte insinuerar att jag är ett. Du föreslog att jag skall se på en video med Orban och Tucker Carlson.

Du förstår nog vilka som åsyftas, även om dina åsikter skiljer sig starkt från t ex mina, och den som du svarade, kan du åtminstone föra en diskussion.
Citera
2026-01-15, 16:41
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Jag påstår att de som vill ha upprättelse för Renee Good har en låååång uppförsbacke.

Det ser inte ut att bli rättegång, om det blir rättegång så finns det starka argument för självförsvar. Den detaljen jag tjatar om är att det är starkare än enbart "hon rattar åt höger" då filmbevis finns för att hon både slirar och accelererar mot honom innan hon rattar höger.

Där kommer sagan om hur man behöver lite gas för att svänga en SUV vara lite svettig.

Sist men inte minst så kan man misstänka att Trumpeten benådar om han fortfarande sitter.
Ett argument är tidsspannet mellan mellan upplevd hotbild och reflex för avlossning av skott!
Citera
2026-01-15, 16:44
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så när hon inte hade någon i bilen så var hon där för att släppa av någon? Och inte hade hon hämtat någon. Men att hon som vänsteraktivist som var där för att störa ICE bara råkade störa ICE av rent misstag kan vi nog avskriva.
Hennes fru bor där. Huset var väl några meter bort.

Eller har jag missförstått det hela?
Dessutom vinkade hon förbi en del förare så att hon blockerar ice kan nog inte stämma. Det var fri sikt i vänster led.

Kämpa på sekt-Helge. Fortsätt stödja mango Mugabe
Citera
2026-01-15, 16:58
Medlem
Citat:

Ja, jag säger inte emot något här.

Men jag argumenterar inte med Trump och jag är inte försvarsadvokat. Jag sitter och tjafsar med efterblivna idioter på nätet som kallar Ross för "Rambo" och "Lucky Luke" och påstår att han hade blivit "överkörd" om han inte hade haft blixtsnabba reflexer och skjutit den galna terrorist-mamman i skallen tre gånger.

Har du hört något så galet?
Citera
2026-01-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, du bekräftar ju själv hur äckliga MAGA är. Den här typen av person ser MAGA som extremt avvikande och stämplar henne som terrorist.

Men hon lyckades köra på honom ändå.

1. Det syns på film hur han blir träffad av bilens vänstra hörn.
2. Läkare har konstaterat inre blödningar i torson.
3. Kulhålet i bilens vindruta. Om han hade stått väl vid sidan av bilen så hade inget av skotten gått genom vindrutan. Kom ihåg att han sköt med höger hand.

Om hon var en helt vanlig amerikansk medborgare, betyder det att Ulrike Meinhof var en helt vanlig tysk medborgare? Meinhof hade också minderåriga barn när hon bestämde sig för att bli terrorist på heltid.
Citera
2026-01-15, 17:10
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:

3. Kulhålet i bilens vindruta. Om han hade stått väl vid sidan av bilen så hade inget av skotten gått genom vindrutan. Kom ihåg att han sköt med höger hand.

Om hon var en helt vanlig amerikansk medborgare, betyder det att Ulrike Meinhof var en helt vanlig tysk medborgare? Meinhof hade också minderåriga barn när hon bestämde sig för att bli terrorist på heltid.
Höger hand innebär givetvis att vänster sidan av kroppen var ännu mer exponerad mot bilen!
Citera
2026-01-15, 17:22
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ja det är den enda aspekten som är kvar i caset som är intressant att diskutera. Men du verkar låtsas som att momentet inte finns. Det finns på film, observera en gång till om du vill. Påståendet "hon svängde till höger" är bara en delsanning.

Du tror att det är det enda som är relevant att diskutera, men det är för att du inte förstår bilkörning. Påståendet att hon skulle svänga till höger är inte en delsanning, det är 100% sanning. Om hon tänkte köra rakt fram så hade det varit en helt annan manövrering av bilen än om hon skulle svänga höger. Man kan inte manövrera på det sätt hon gjorde och köra rakt fram. Alla som har körkort förstår det här eftersom det är absolut grundläggande manövrering. Jag kan tänka mig att man har lärt sig det här efter första körlektionen.

Citat:

Självklart kommer det inte bli rättegång, det var MAGA. Det finns inget bevis för att hon gasar innan hon lägger om ratten, eftersom man ser klart och tydligt på hans video att hon lägger om ratten, vilket alltså är INNAN hon har gasat. Sen är däcken vinklade framåt en millisekund samtidigt som däcken spinner, vilket också är samtidigt som ratten fortfarande läggs om till höger. Det du säger stämmer inte överens med dom solklara bevisen som finns.

(och nu kommer du länka till nate the lawyer eller vad fan han heter, med MAGA-vinkeln, där däcken spinner en millisekund samtidigt som ratten läggs om till höger)

Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Ett argument är tidsspannet mellan mellan upplevd hotbild och reflex för avlossning av skott!

Det är sant att han fick en "jump scare", men tidsspannet mellan upplevd hotbild och skottet är väldigt långt och under den tiden har han 100% uppfattat att bilen är på väg bort från honom.

Citat:

1. Det syns på film att han inte blir påkörd, det syns också på film att han lutar sig över motorhuven istället för att backa
2. Det är fysiskt omöjligt att få inre blödningar av den där händelsen. Bilen åker långsamt, kraften han utsätts för genom att "parera" bilen med vänster och luta sig över motorhuven för att avrätta henne är typ som att råka springa ihop med någon lite under en fotbollsmatch. Han har 100% gått till en MAGA-läkare som har sett lite rodnad och sagt att det betyder inre blödningar.
3. Kulhålet är längst ut mot kanten. Och bra att du påminner om att han sköt med höger hand, eftersom det bevisar att han lutade sig in över motorhuven istället för att backa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in