Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Ja, hoppet är det sista som lämnar människan. Vad ser du för teknikaliteter som skulle kunna rädda Katja?
Vi har ju alltid: "Någon okänd måste lagt Ipren-påsen i min väska, jag är en typisk Magnecylmänniska".
"Jag köpte väskan begagnad på plattan och slängde bara plånboken och passet som låg i väskan eftersom det inte var mitt namn på dem. Någon zipperpåse såg jag inte till. Killen som sålde väskan till mig såg lite skum ut, men jag behövde en väska och slog till ändå."
Hahaha ja men precis. Men mer troligt att det är fel på något av proverna eller att det på något annat sätt går att ifrågasätta dem, eller att pulvret är så utspätt att det inte kan klassificeras som kokain. Tänk på att för att räcka som bevisning så måste allting kring provtagande, förvaring, märkning, och labbets process och slutsats vara helt och hållet fläckfritt. Jag kan tänka mig att Sverige ligger i framkant vad gäller detta, men det betyder ju inte att misstag inte görs. Och dessutom ligger Sverige i framkant vad gäller rättssäkerhet, vilket gör att toleransen är minimal.