2026-01-15, 14:30
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror snarare att hon säger så vagt och oklart för att man efteråt inte skulle kunna säga att hon ljög rakt av. Hon ”kände bara igen sig”.. Hade hon sagt att det är omöjligt att man skulle hitta droger i hennes blod skulle hon ju åka fast för en fet lögn om blodprovet visade positivt för ex kokain.

Det är samma som när folk tappar minnet och svarar helt kaiko att de exempelvis ”inte kommer ihåg” om de har stuckit kniven i någon.
Men tänk om hon är så beräknande att hon uttrycker sig vagt och oklart för att hon vet att det kommer bli ett negativt resultat. Låter media trassla in sig mer och mer i spindelnätet och sen slår bilan ner när det visar sig att hon var oskyldig.
Citera
2026-01-15, 14:36
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Men tänk om hon är så beräknande att hon uttrycker sig vagt och oklart för att hon vet att det kommer bli ett negativt resultat. Låter media trassla in sig mer och mer i spindelnätet och sen slår bilan ner när det visar sig att hon var oskyldig.

Ojojoj, om Katja är oskyldig då lär Aftonbladet m.fl Sosseblaskor få det hett om öronen!

Vi pratar om +10M SEK-klassen i skadestånd till den utpekade.
Citera
2026-01-15, 14:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Ojojoj, om Katja är oskyldig då lär Aftonbladet m.fl Sosseblaskor få det hett om öronen!

Vilket utpekande?

De har bara rapporterat vad som är känt och just nu känns det inte som om Katja sitter och väntar på att slå tillbaka.

Den som lever får se.
Citera
2026-01-15, 14:41
Medlem
BananKlases avatar
Citat:

Ja vilken vändning det skulle vara. Då åker popcorna fram.
Hoppas nästan på det.
Citera
2026-01-15, 14:45
Medlem
erikp121s avatar
"Världens sämsta kompis" Åkesson i farten igen och kastar dödsknarknazistiska Katja under bussen?

Låt det svänga lite, ska vi vara puritaner eller ska vi drämma till fienden med blixtar och dunder, hehe?

AVE
Citera
2026-01-15, 14:45
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:

Och Katja "vita näsan" kan sitta hemma och snorta en lång tid framöver
Citera
2026-01-15, 14:46
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vilket utpekande?

De har bara rapporterat vad som är känt och just nu känns det inte som om Katja sitter och väntar på att slå tillbaka.

Den som lever får se.
Det är väl inte "känt" att hon hade över en promille som AB skrev.
Om Katja väntar lär hon göra det tills resultatet offentliggörs.
Citera
2026-01-15, 14:46
Medlem
Citat:
Men om Katjas Ex är en "nobody" kan väl detta ex inte utnyttja anklagelser i pressen för att påverka henne? Att felaktiga uppgifter i pressen skulle kunna användas mot Katja verkar väl inte troligt?

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt?
Jag ville ha sagt att man kan vänta med att analysera proverna när man analyserat alla äldre prover än att kräva att vi ska ha labratoriepersonal tillgänglig dygnet runt 7 dagar i veckan. Jag vill säga att personalen kan arbeta normala arbetstider än att vi ska kräva att de jobbar under storhelger och klämdagar.
Citera
2026-01-15, 14:54
Medlem
Citat:
Men om jag förstått det rätt prioriterar man om hela tiden på NCF så då kunde man gjort det nu också. Regler och metoder kan vara flexibla. Allt är inte hugget i sten.

Ja det gör man - men man prioriterar enligt rättsstatens behov, inte enligt politikernas. Detta är oerhört viktigt distinktion. Och även om man troligen hade kunnat köra testerna tidigare utan någon betydande påverkan på andra fall, så skulle detta likväl vara ett exempel på där politikerna intressen sätts före rättsstatens. Till och med om man ska frångå från regler så bör man rimligen ha bättre skäl än politiska personfrågor. Regler ska med andra ord vara huggna i sten, eftersom rättsvårdande myndigheter inte är politiska aktörer.

Vidare så är det viktigt att rättsvårdande myndigheter är politiskt neutrala, och att de dessutom klart och tydligt framstår som det. Prioriterar man ett test som visar på påverkan eller fylla så kommer det väldigt snart vändas till ett exempel på hur statens institutioner hjälper oppositionen med opinionen, vad det egentliga skälet för att man gjort testet tidigare än är. Det hjälper alltså inte att människor har byggt upp en hög grad av faktaresistens.
Citera
2026-01-15, 14:54
Medlem
Citat:
Det "Sjelvklart" försöker säga är att Katja inte har en aning om vad påsen innehåller och är lika nyfiken som du och jag på vad som kan gett utslag på ett snabbtest.

"Sjelvklart" menar att Katja gjort sig omaket att krossa och fylla en frimärkspåse med en legal medicin, men sedan "glömt bort" vad påsen innehåller. Att Katja själv inte vill berätta om vad påsen innehöll tyder på dåligt minne, eller rent av dåligt omdöme?

Sånt kan hända vem som helst enligt skribenten "Sjelvklart".

Själv brukar jag veta vad påsar som jag bär med mig innehåller.

Nej nej för fan alla jag känner har smärre apotek med diverse krossade tabletter i frimärkspåsar på sig
Citera
2026-01-15, 14:55
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag ville ha sagt att man kan vänta med att analysera proverna när man analyserat alla äldre prover än att kräva att vi ska ha labratoriepersonal tillgänglig dygnet runt 7 dagar i veckan. Jag vill säga att personalen kan arbeta normala arbetstider än att vi ska kräva att de jobbar under storhelger och klämdagar.
NFC arbetar redan med skiftgång, man har också möjlighet att kalla in personal när det så krävs.
Nu kan du sluta tjata om att personalen måste få ha ledigt.
Senast redigerad av BananKlase 2026-01-15 kl. 14:57.
Citera
2026-01-15, 14:57
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt när man hittade zippåsen. Även om det var vid bilen, så måste hon haft otaliga tillfällen att få undan påsen.

Jag tror hon hade den i sin handväska, och jag antar att polisen är tränade att hålla god uppsikt över vad en misstänkt GM gör just för att förhindra att hen gör sig av med olagliga eller komprometterande föremål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in