2026-01-15, 13:36
Avstängd
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Det ena utesluter väl inte det andra?

Är Jockiboi rätt person att kalla andra för omogna? Vad styrde den blonderade mytomanen själv med när han var i Linneas ålder?
Citera
2026-01-15, 13:43
Medlem
Citat:
Det ena utesluter väl inte det andra?
Joakims mamma och familj gillar inte honom (enligt Joakim), men Joakims mamma och familj gillar- och umgås med Linnea och hennes familj. Det är en talande vinkel som det kan ses som lite uteslutande genom. Linnea beter sig- och mår i princip inte särskilt annorlunda än Joakims mamma och familj gör.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-15 kl. 13:46.
Citera
2026-01-15, 14:04
Medlem
Om jag har förstått det hela rätt så har Joakim (enligt honom själv) fått ta emot hot varje dag i över ett års tid via DM, detta via Instagram. Stämmer detta?

Om ja, varför fortsatte han då att ta emot meddelanden på sitt konto och detta i över 1 års tid!!!

Om jag inte minns fel, så finns det väl en funktion på Instagram där man kan neka att ta emot meddelanden.

Om det finns någon sanning i det han säger/skriver överhuvudtaget (låter otroligt), varför utsatte han då sig själv och sin familj för detta, istället för att stänga av meddelandefunktionen?
Han kunde ju stängt av funktionen redan efter några veckors hot och ändå kunnat göra en polisanmälan...

Så frågan är:
1. Ljuger Joakim igen.
2. Är det som sägs sant och är då Joakim mer intresserad av att ta emot meddelanden från främmande människor än att tänka på sin egen och familjs välmående.
Citera
2026-01-15, 14:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Joakims mamma och familj gillar inte honom (enligt Joakim), men Joakims mamma och familj gillar- och umgås med Linnea och hennes familj. Det är en talande vinkel som det kan ses som lite uteslutande genom. Linnea beter sig- och mår i princip inte särskilt annorlunda än Joakims mamma och familj gör.

Gillar dom verkligen henne eller ställer upp för kryptochrippa?

Hade någons respektive i min familj agerat som Linnea, hade jag aldrig accepterat det.
Citera
2026-01-15, 14:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Är Jockiboi rätt person att kalla andra för omogna? Vad styrde den blonderade mytomanen själv med när han var i Linneas ålder?

Han om någon har väl erfarenhet av att vara dum i huvet.
Citera
2026-01-15, 14:21
Avstängd
Damien-s avatar
Citat:
Han om någon har väl erfarenhet av att vara dum i huvet.

Exakt!
Citera
2026-01-15, 14:25
Avstängd
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Om jag har förstått det hela rätt så har Joakim (enligt honom själv) fått ta emot hot varje dag i över ett års tid via DM, detta via Instagram. Stämmer detta?

Om ja, varför fortsatte han då att ta emot meddelanden på sitt konto och detta i över 1 års tid!!!

Om jag inte minns fel, så finns det väl en funktion på Instagram där man kan neka att ta emot meddelanden.

Om det finns någon sanning i det han säger/skriver överhuvudtaget (låter otroligt), varför utsatte han då sig själv och sin familj för detta, istället för att stänga av meddelandefunktionen?
Han kunde ju stängt av funktionen redan efter några veckors hot och ändå kunnat göra en polisanmälan...

Så frågan är:
1. Ljuger Joakim igen.
2. Är det som sägs sant och är då Joakim mer intresserad av att ta emot meddelanden från främmande människor än att tänka på sin egen och familjs välmående.

Klart att Jockiboi ljuger igen. Alla offentliga personer får väl hat, speciellt om de är blonderade mytomaner. Att Jockiboi vill få det till att det är Chrippa eller Linnea som ligger bakom dessa hot är garanterat ytterligare en lögn.
Citera
2026-01-15, 14:27
Avslutad
Citat:
Spännande hoppas det går lika bra som förtalsåtalet mot rask och badbollen.

Ja det hoppas jag också
Citera
2026-01-15, 15:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa

Så frågan är:
1. Ljuger Joakim igen.

Nej, man blockar den som skickar meddelanden man inte vill ha.
Varför ska man sluta ta emot meddelanden helt? Hans instagram är ett arbetsredskap, ett av flera. Idiotiskt att stänga meddelandefunktion i så fall.
Jocke blockade direkt, varje gång meddelande kom. Dåren/dårarna som skickat hot skapade nya konton varje dag. Polisen ville att Jocke skulle fortsätta blocka, så att nya konton skulle skapas, så att de hade fler möjligheter att spåra var det kom ifrån. Vilket de nu kommit en bit på vägen med.

BTW, efter en fråga sätter man ett frågetecken. Inte punkt.
Citera
2026-01-15, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Klart att Jockiboi ljuger igen. Alla offentliga personer får väl hat, speciellt om de är blonderade mytomaner. Att Jockiboi vill få det till att det är Chrippa eller Linnea som ligger bakom dessa hot är garanterat ytterligare en lögn.

Kan inte allt vara korrekt?
Jocke vill ha uppmärksamhet samtidigt som chrippa och linnea är dumma i huvet?
Citera
2026-01-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
En fördel är att Jocke hänger ut sig själv och sina egna lögner extremt tydligt där. För de som är intresserade av att förstå vem Joakim är i sin kärna, och reda ut hur saker gått till (till skillnad från hans fasad-lögner) så är det en relativt bra informationskälla.
Bara titeln "Sanningen måste fram" är rätt bra, för det för fram den egentliga sanningen på samma sätt som när Joakim själv lägger ut uppgifter och dokumentation som avslöjar honom utan att han förstår det själv.

Sen hur mycket värt det är i pengar, det är förstås en intresse eller känslofråga. 23 papp hade nog inte många inte lagt ut Att Joakim vill göra pengar på de misärer som han själv skapar för folk och för sig själv och sin egna familj, det är förstås en emotionell baksida. Anjo presenterade det, i sitt Youtube-drev, som "samtal från en person som har insikt i sekten". Han presenterade det inte som 'det här är Julia som fått manus av mig och Jocke'. Det var inte meningen att folk skulle veta om att det var Julia, känna igen att det var hon. Då hade ju folk fattat att sekt-lögnen var bullshit på en gång. Hade ju blivit samma som om folk hört att det var Jonna som agerade 'anonym uppringare' som tipsar Anjo att Chrippa är medlem i 3MST eller så.

Jag minns det inte så, utan det var tydligt att det var Julia han pratade med. Däremot nämndes också en annan kvinna med koll (lol) på sekter som hade snackat om att det är så vanligt att låna någon annans persons kläder för att typ förhäxa dem etc.
Citera
2026-01-15, 15:46
Medlem
Jag har lyssnat senaste avsnittet av Sanningen måste fram.
Tänkte på en sak Jocke sa.
Han sa att mottagit hot när han skulle vittna i Chrippas rättegång.
Han påstod att Linnea postat på Insta story att dom minsann sov hela den natten.
Och Jocke tyckte det var ett konstigt uttalande för att han hade inte sagt vilken tid hotet inkom.

Tycker det är lite taget ur sin kontext.
Jag minns att jag reagerade på Linneas Insta story vid det här tillfället. Tyckte att hon tappat det helt.
Linnea la upp minst 2 storys efter varandra.
I en story la Linnea upp en del av den "hemliga chatten" som Jacke läckt och klippt ut den helt ur sin kontext.
Chatten utspelade sig långt före rättegången. Och hade inget med rättegången att göra.
Men Linnea ville få det att se ut som om chatten utspelat sig i nutid och att Jocke hade legat sömnlös inför rättegången.
I nästa story skrev Linnea att dom sovit hela natten.

https://ibb.co/39zYzDF1
https://ibb.co/JDBRs44
Senast redigerad av 10686 2026-01-15 kl. 15:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in