2026-01-15, 14:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Eller är det bara något man sa för att skrämmas?

Hade detta avskräckt folk från att begå brott i dag om det gällde?
Citera
2026-01-15, 14:26
Medlem
Skulle inte tro det.
Citera
2026-01-15, 14:26
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Förr så var det så.
Sedan kom ord som medmänsklighet in i bilden och vips fick brottslingarna bra mat.
Citera
2026-01-15, 14:28
Medlem
Onanikrems avatar
Ja, och de dog ganska snabbt i fängelset också.

Nej, det hade inte avskräckt dem, men de kom heller aldrig ut för att göra om samma skit igen och igen och igen. De flesta dog i fängelse.
Citera
2026-01-15, 14:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Hur kan du tro att det inte var på riktigt?

Vet du hur standarden är i fängelser i U-länder eller? Dom sover på golvet på varandra i högar!

Och nej, Sverige ska inte förflytta sig mot att bli mer av ett U-land och servera fängelsekost så snål så att vi får massa folk som blir sjuka i kropp och psyke. Även om vissa kanske tycker att det skulle vara rätt åt en fängslad kriminell att bli sjuk, så är det idiotiskt då det har negativ påverkan på alla andra i landet också.
Citera
2026-01-15, 14:30
Medlem
Jo, visst var det ett riktigt straff. Har sett det många gånger i fångrullorna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vatten_och_br%C3%B6d

Edit: Här letade jag fram ett exempel på måfå:
https://imgur.com/a/FilS31b
"...dömd med förskoning från dödsstraff till 28 dagars fängelse med vatten och bröd."

Källa: Centralfängelset Långholmen (AB) DIIIaa:3 (1855-1856) Bild 90 / sid 542 (AID: v911464.b90.s542, NAD: SE/SSA/1694)
Senast redigerad av ladicius 2026-01-15 kl. 14:34.
Citera
2026-01-15, 14:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Hur kan du tro att det inte var på riktigt?

Vet du hur standarden är i fängelser i U-länder eller? Dom sover på golvet på varandra i högar!

Och nej, Sverige ska inte förflytta sig mot att bli mer av ett U-land och servera fängelsekost så snål så att vi får massa folk som blir sjuka i kropp och psyke. Även om vissa kanske tycker att det skulle vara rätt åt en fängslad kriminell att bli sjuk, så är det idiotiskt då det har negativ påverkan på alla andra i landet också.
De gjorde sitt val i livet. I väldigt många fall gör de det valet om om om igen genom hela livet.
Gröt en citrusfrukt och två ägg i veckan överlever du på, du blir varken fet eller undernärd.

Vatten och bröd dör du till sist på i skörbjugg.

Tvivlar på att Martin Jonsson som mördade Lotta Rudholm kommit ut som en anaboltorsk efter hans första mord om han fått den dieten. Nu var hon ju tvungen att dö för han släpptes ut, väntar bara på han skall släppas ut igen.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-01-15 kl. 14:48.
Citera
2026-01-15, 14:43
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Varför inte? Hur påverkar det mig eller dig att en pedofil knarkar nazist dör utav hungersnöd?

Tänk dig massa kriminella som ser ut att ha varit i koncentrationsläger.
Citera
2026-01-15, 14:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Varför inte? Hur påverkar det mig eller dig att en pedofil knarkar nazist dör utav hungersnöd?

Tänk dig massa kriminella som ser ut att ha varit i koncentrationsläger.

Det får du tänka ut själv. Alldeles för komplicerat för att jag ska orka beskriva här hur dessa saker hänger ihop.

Du är verkligen ett klockrent exempel på någon som backar människoartens utveckling.
Citera
2026-01-15, 14:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De gjorde sitt val i livet. I väldigt många fall gör de det valet om om om igen genom hela livet.
Gröt en citrusfrukt och två ägg i veckan överlever du på, du blir varken fet eller undernärd.

Vatten och bröd dör du till sist på i skörbjugg.

Vilka menar du gjorde sitt val i livet? Dom som sover på varandra i högar på golvet? Inte alla, vissa av dom blev tvingade eller lurade att begå brott.
Citera
2026-01-15, 14:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vilka menar du gjorde sitt val i livet? Dom som sover på varandra i högar på golvet? Inte alla, vissa av dom blev tvingade eller lurade att begå brott.
Uppdaterade mitt inlägg. Här är det igen. Tvivlar på att Martin Jonsson som mördade Lotta Rudholm kommit ut som en anaboltorsk efter hans första mord om han fått den dieten. Nu var hon ju tvungen att dö för han släpptes ut, väntar bara på han skall släppas ut igen.

Det blir väl snart kan jag tro..
Citera
2026-01-15, 14:54
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Uppdaterade mitt inlägg. Här är det igen. Tvivlar på att Martin Jonsson som mördade Lotta Rudholm kommit ut som en anaboltorsk efter hans första mord om han fått den dieten. Nu var hon ju tvungen att dö för han släpptes ut, väntar bara på han skall släppas ut igen.

Det blir väl snart kan jag tro..

Så du menar att det var hans diet som orsakade hans våld mot kvinnor?
En människa som har dålig hälsa pga dålig diet blir ännu mer instabil och chanserna ökar att dom gör något destruktivt som förstör för oss alla i samhället!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in