2026-01-15, 13:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Det är klart samhället inte fungerar så bra när vänstern mördar sina politiska motståndare men nu är vi här och måste förhålla oss till det.

Jag skrev ju att du kan hoppa över det svaret, men då ställer jag frågan igen. Tror du att det kommer fungera? Tycker du det är bra med maskerade ICE-agenter? Förstår du inte frågan?
Citera
2026-01-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag skrev ju att du kan hoppa över det svaret, men då ställer jag frågan igen. Tror du att det kommer fungera? Tycker du det är bra med maskerade ICE-agenter? Förstår du inte frågan?

Du verkar ha svårt att förstå svaret som du redan fått.

När vänstern mördar sina politiska motståndare så är det nödvändigt att skydda sig så gott man kan. Det är så klart bra för de som har en hotbild mot sig att göra vad de kan för att minimera risken.
Citera
2026-01-15, 13:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

När vänstern mördar sina politiska motståndare så är det nödvändigt att skydda sig så gott man kan. Det är så klart bra för de som har en hotbild mot sig att göra vad de kan för att minimera risken.

Jag förstår fortfarande inte om du tror att samhället kommer fungera eller om du inte tror det. Om du tänker några år framåt, tror du att ICE kommer bidra till ett mer välfungerande samhälle?
Citera
2026-01-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ett skott som dödar en trebarnsmamma i hennes bil i hennes hemkvarter är definitionen på "skjuter vilt". Poliser är tränade att inte skjuta in i bilar.

Det är faktiskt ännu värre om du antyder att han siktade mot huvudet och sköt 2-3 skott som träffade exakt där han ville, mot ett sådant offer.

Här Piers Morgan, den senaste i raden av Högermän på youtube som tar kraftfullt avstånd mot Jonathan Ross och att en trebarnsmamma dog. Nu har alla mina 4 högerkanaler tagit avstånd.
https://www.youtube.com/watch?v=ydVl6N89GGc
Att ta avstånd från ett mord som detta är naturligtvis att visa intelligens och trovärdighet. Motsatsen är en lismande indoktrinerad papegoja. Så det känns kul att just mina kanaler Rogan Carlson Shapiro Morgan visar på folkvett och jag kan fortsätta följa dem.

Spelar absolut ingen roll vilka kanaler, personer eller kändisar som yttrar sig för eller emot.
Vi måste inse fakta. Han är en Federal agent på officiellt uppdrag i Minnesota.
Han kan inte bli åtalad , han har immunitet.
Han kommer inte bli fälld. Bara om Trump vill det och det vill han inte.
Citera
2026-01-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag förstår fortfarande inte om du tror att samhället kommer fungera eller om du inte tror det. Om du tänker några år framåt, tror du att ICE kommer bidra till ett mer välfungerande samhälle?

Jag svarade ju på det redan, hur trög är du egentligen?

Jag skrev att samhället förstås inte kan fungera så bra när vänstern mördar sina politiska motståndare men nu är det den verklighet vi har och då får man förhålla sig till det.

Det är klart ICE är viktiga för ett fungerande samhälle, illegala migranter måste ut och det är deras uppdrag.
Citera
2026-01-15, 13:50
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
En bil går inte alltid i riktningen av däcken, det vet alla som kört i halt väglag.
Hon gasade från stillastående och körde på honom, det är grund för nödvärn.

Du har aldrig kört en bil så du vet inte. Förklara hur en bil inte alltid går i däckens riktning. Hur kan jag köra rakt fram med däcken vridna åt höger? Låter livsfarligt att en bil kan åka i en annan riktning än däcken! Funkar cyklar så också? Hatar när man kommer mot en korsning och svänger, så fortsätter cykeln åka rakt fram!

Citat:
Ursprungligen postat av styyr
Haha, var du där i bilen och mätte så du vet att bilen "aldrig" hade kört rakt fram. Varför spekulera? Det som hänt har hänt och är filmat från flera vinklar. Bilen rörde sig framåt när föraren gasade, så vi vet att den åkte framåt och sen svagt åt höger. Man kan tro att hon bara ville därifrån, men det underlättar inte hennes försvar att hon helt ignorerar polisens order. Ganska puckat. Hon står faktiskt inte över lagen. Hade hon bara lyssnat så hade det inte blivit en hotfull situation som nu tyvärr resulterade i hennes död.

"Sen svagt åt höger"

Jag vet att bilen aldrig åkte rakt fram för att:

1. Hon lägger om ratten
2. Däcken är vridna åt höger
3. Man ser långt i förväg vad som håller på att hända, hon backar med ratten till vänster och lägger om ratten till höger när mördarens psykopatkollega kommer och börjar rycka i dörren och försöker åka därifrån
4. Man ser på filmerna att bilen aldrig åkte rakt fram
5. Man ser att hela mördarens kropp är långt på sidan om bilen
6. Skotthålet i framrutan är längst ner i hörnet till höger
7. Mördaren lutar sig över bilen
8. Han siktar på henne i en sekund innan han skjuter
9. Skott 2 och 3 är skjutna från sidan
10. Hans kollega är typ 25 cm från pistolen vilket är fysiskt omöjligt han stod framför bilen

Och massa annat.

Vad hade ni för argument nu igen? "Däcken är rakt fram en millisekund under ögonblicket hon vänder bilen"
Citera
2026-01-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Varför svarar du inte på frågan och byter ämne till något irrelevant? Är det din vänsterblivenhet som spökar?

Du menar att föraren krypkör lite mysigt i 5km/h medans detta händer?

Lite försiktig krypkörning och sedan ratta till höger och sen gas?
Jag har svarat på frågan flera gånger. När ett hjul tappar fäste (och det räcker med att ett av hjulen gör det) så spinner det. Vad är det som är konstigt här?

Föraren krypkör inte lite mysigt eftersom bilen står still, eftersom ett hjul har tappat fäste.

Men föraren försökte köra till höger, som alla kan se.

Har man körkort så vet man hur man svänger till höger.

Det vet uppenbarligen ingen av er.
Citera
2026-01-15, 13:56
Medlem
Citat:

Du svamlar bara. I just Minnesota är det tex förutom ICE-Ross högerdåren Vance Luther Boelter som mördar politiska motståndare.

I Minnesota är det alltså "vänstern" som behöver skydda sig.
Citera
2026-01-15, 13:56
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Varför säger du att hon försökte köra rakt fram när man klart och tydligt ser på hans video att hon lägger om ratten?

För att innan det spinner däcket framåt på isen. Däcken är riktade mot agenten. Det syns tydligt på en av filmerna. Så du slösar allas energi genom att förneka det.
Citera
2026-01-15, 13:59
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jag har svarat på frågan flera gånger. När ett hjul tappar fäste (och det räcker med att ett av hjulen gör det) så spinner det. Vad är det som är konstigt här?

Föraren krypkör inte lite mysigt eftersom bilen står still, eftersom ett hjul har tappat fäste.

Men föraren försökte köra till höger, som alla kan se.

Har man körkort så vet man hur man svänger till höger.

Det vet uppenbarligen ingen av er.

Tidigare hävdar du att den enbart går långsamt, nu att bilen står still vilket enligt dig den inte ska när man rattar och att ingen gör det. Innan hon svänger till höger spinner däcken på isen riktade framåt. Utan spinn hade bilen kört rakt in i agenten.
Citera
2026-01-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Tidigare hävdar du att den enbart går långsamt, nu att bilen står still vilket enligt dig den inte ska när man rattar och att ingen gör det. Innan hon svänger till höger spinner däcken på isen riktade framåt. Utan spinn hade bilen kört rakt in i agenten.
Jag vet inte vad du svamlar om. Du får nog citera exakta stycken som gör dig förvirrad, så ska jag försöka förklara för dig lite tydligare.

Men om du går ut och kollar på bilar i korsningar som blinkar att de ska svänga höger så ska du se att ingen av dem står med hjulen ställda åt höger. Alla står med hjulen ställda rakt fram.

Sen när man ska svänga höger så gasar man lite lätt så att bilen börjar rulla samtidigt som man vrider ratten åt höger.

Detta kan man efter någon kvart när man kör bil för första gången när man är 16 år.
Citera
2026-01-15, 14:05
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Varför säger du att hon försökte köra rakt fram när man klart och tydligt ser på hans video att hon lägger om ratten?

https://www.youtube.com/watch?v=bDda-L_ZOE8

Därför att man ser det i videon och det förklaras extremt pedagogiskt med både tal, stillbilder och video. Efterblivna dagisbarn skulle begripa filmen så jag antar att även du är kapabel. Om du vill kan du istället förklara var Nate the Laywer med sin demo har fel. Bildmoment finns med spinnande hjul riktade framåt mot skytten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in