2026-01-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Det är en sladd innan däcken får grepp. 6:10 https://www.youtube.com/watch?v=bDda-L_ZOE8

Om däcken teoretiskt hade fått grepp blir det en överkörning istället för en påkörning från sidan.

Det jag invände emot var en formulering som antydde att föraren tappat kontrollen över bilen och att det därför inte var uppsåt. Det håller inte då bilen stod still och flatan stampade på gasen när polisen stod framför.

Spelar då ingen roll hur mycket bilen slirade, det var uppsåtligt.
Citera
2026-01-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Denne maskerade agent ... varför är de maskerade?

För att vänstern mördar sina politiska motståndare.
Citera
2026-01-15, 11:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Denne maskerade agent ... varför är de maskerade?

"Viral Philadelphia Sheriff Clip Condemns ICE Shooting" https://www.youtube.com/watch?v=FR750pj6AoM
För att inte bli identifierade.
Säger en hel del om denna extrema del av " rättsväsendet " eller vad man ska kalla dom.
Citera
2026-01-15, 11:08
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Det jag invände emot var en formulering som antydde att föraren tappat kontrollen över bilen och att det därför inte var uppsåt. Det håller inte då bilen stod still och flatan stampade på gasen när polisen stod framför.

Spelar då ingen roll hur mycket bilen slirade, det var uppsåtligt.

Förtydligar genom att dela upp det i två moment som man kan se i filmen jag länkade.

1. Däcken är riktade mot agenten. Föraren accelererar men sladdar på isen.
2. Däcken får grepp, bilen rör sig och ratten riktas åt höger.

Det som händer i punkt ett är allvarligare än punkt två. Enbart den hala isen förhindrar att bilen kör rakt mot agenten.
Citera
2026-01-15, 11:08
Medlem
Citat:
Du har samma material som jag med andra ord. Du verkar enormt säker på att hjulen spinner långsamt på isen och inte fort. Jag undrar hur du kan vara säker på det?

Hade däcken fått väggrepp så hade bilen krypit fram i 5km/h enligt dig?

Märkligt tillfälle att krypköra när man precis låst centrallåset så ICE-agenterna inte kan öppna dörren och så att även frun inte kommer in. Lyssnar hon på lugn klassisk musik och kopplar av samtidigt?

Krypkörning under flykt.... intressant idé....
Har du körkort?

Vrider du ratten när bilen står still och sedan gasar?

Resten av världen gör tvärtom.
Citera
2026-01-15, 11:12
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Har du körkort?

Det är klart att dom inte har körkort, dom förstår ju inte ens hur en ratt fungerar.
Citera
2026-01-15, 11:13
Medlem
Citat:
Förtydligar genom att dela upp det i två moment som man kan se i filmen jag länkade.

1. Däcken är riktade mot agenten. Föraren accelererar men sladdar på isen.
2. Däcken får grepp, bilen rör sig och ratten riktas åt höger.

Det som händer i punkt ett är allvarligare än punkt två. Enbart den hala isen förhindrar att bilen kör rakt mot agenten.

Ja men detta säger inte emot något jag skrivit.
Det var uppsåtligt, gaspedalen trycktes ned av föraren och körde på polisen.
Citera
2026-01-15, 11:13
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
För att vänstern mördar sina politiska motståndare.

Så högerinriktade politiker är maskerade men inte vänsterinriktade/demokratiska?
Citera
2026-01-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag känner till lagen och det här är ett solklart fall av nödvärn.

"Om vi skall tala om vad som är solklart i detta så är det faktumet att Ice/agenten stod ur bilens köriktning när han avlossade samtliga skott! "

Nej. Han ju blev påkörd. Det bevisas inte bara av videoklipp utan även av att han fick inre blödningar i torso när han blev påkörd.

"The federal agent who fatally shot Renee Nicole Good in Minneapolis suffered internal bleeding to his torso following the incident, the Department of Homeland Security confirmed."
https://www.youtube.com/watch?v=rywpv-hhMWk
Vad är du för tomte som skriver ett 40tal inlägg på nätterna? Du har en agenda? vadå ”nej han blev påkörd” ? Jag har inte skrivit ett ord om hurvida han blev påkörd eller inte, Det jag säger är följande: man ser tydligt på en av filmerna att ice-agenten står ur bilens färdriktning när han avlossar samtliga skott,, Är du blind?
Citera
2026-01-15, 11:15
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Har du körkort?

Varför svarar du inte på frågan och byter ämne till något irrelevant? Är det din vänsterblivenhet som spökar?

Du menar att föraren krypkör lite mysigt i 5km/h medans detta händer?

Lite försiktig krypkörning och sedan ratta till höger och sen gas?
Citera
2026-01-15, 11:16
Medlem
Dessa vänster aktivister, man berättar till sina barn, ni får inte kasta snöbollar på folk, det kan skada och det är att mobba någon.
Sonen men du kastar snöbollar när du är ute o protestera? varför får du mobba folk?

Uppenbart en skjutning till på snubben som anföll med spaden, men enbart skjuten i benet av ICE som eskalera snöbolls kriget mot polis.
Citera
2026-01-15, 11:18
Medlem
Citat:
Det verkar finnas vänstermänniskor som på allvar tror att om skytten yttrar "fucking bitch" så har man ett "bevis" på att han minsann är en arg mördare eller nåt. Begriper inte fokus på den detaljen öht. Som att det skulle påverka något öht.

Det är kanske den sista pusselbiten i "mordgåtan". "Fucking bitch" avslöjar mordisk intent.
Det anses också högintressant att hon fött tre barn, varav hon hade vårdnaden om det tredje. Ju fler barn man fött, desto större rätt har man att köra på folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in