Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Din analys är ju inte direkt knivskarp. Dessa personer får tusentals likes och jättemycket uppmärksamhet. Att du sitter hemma och tycker att de är "efterblivna och sjuka" märker de inget av, och de har ingen som helst anledning att bry sig.
Någon som kännetecknar en riktigt dum människa, är att han förklarar olika företeelser i omvärlden med att andra människor är dumma, sjuka eller beter sig irrationellt. Alla mänskliga beteenden fyller ett syfte. När/om ett beteende inte längre fyller ett syfte, så upphör det.
I beg to differ, alla ser dom som efterblivna och sjuka även jämnåriga till dom. Sjuka? Ja det är man väl om man är en narcissist? Det klassas som en psykisk störning.
Jag skickar denna länken här igen till dig, bara klicka upp ingressen i videon. Alla är ju inte narcissister som sökt vård men de lider t.ex. av depression och ångest som är vanligt. Det jag tar upp i TS är de värsta utav dom och är det ämnet avhandlar. (Jag föreslår att du lär dig att läsa innan du kommer med teorier som hör hemma i humorsidan av forumet.)
https://www.svt.se/nyheter/video/11c5e0db3cf6d5dd-unga-battre-pa-att-soka-vard-for-psykisk-ohalsa/n464tw
Sen att vissa beteenden inte uppfyller någon funktion och folk slutar med det då är ju tokfel. T.ex. ditt beteende, du är så dum att du inte vet grundläggande saker inom psykologi eller vad som är allmänkunskap och statistik från vår egen vård och hur hela samhället ser på det problemet som vitt och brett betraktas som psykisk ohälsa idag.
Detta beteendet kommer ju inte upphöra utan du kommer ju fortsätta att hävda din sak även om allmänkunskapen i samhället och debatten ligger helt åt andra hållet.
Att det skulle finnas logik i sånna beteenden är mycket svårt att se.