Citat:
Ursprungligen postat av
Toppadshuuno
Detta var nog årets mest korkade kommentar synd att det var första två veckorna i januari blir svårt att slå denna kommentaren.
Du måste tillhöra islam och dina föräldrar måste vara syskon.
Nu var min post lite åt skämthållet (eller med viss sanning givetvis) men....
Ja, folk som inte är torsk för skitigt utbankat pulver som förstör hjärtat, kärlek, skapar psykiska problem måste vara religiösa och dylikt.
Dessutom så finns det muslimer som är mer vettiga än vad du verkar vara.
Om du är torsk på det så sök hjälp på rehab, nyktra till och kom tillbaka till verkligheten så ska du förstå oss nyktra, utan missbruksproblematik men erfarna och vetenskapligt pålästa. Och som sett vad missbruk kan göra med folk, vilka effekter bruk kan ha o.s.v.
Väldigt många forskare, läkare och andra utbildade samt vetenskapliga studier håller med mig, absolut största majoriteten.
Fortsätt du förstöra din hälsa genom att missbruka något som ger effekt som kaffe+(och typ 10-20% rent resten koffein, dextro och fentanyl om du har otur) samtidigt som det förstör din ekonomi.
Om du tror att missbruk eller ens regelbundet bruk av kokain är bra för psyket, kognitiva förmågor så har du nog friterat bort ditt intellekt med sagda pulver. Men när man själv är i missbruket är det svårt att se effekterna det har på hjärnan och kroppen, folket runtomkring märker det dock mer än du tror.
Jag är för en liberal narkotikapolitik då alla ska bestämma över sitt egna liv och kropp så jag anser att det bör åtminstone avkriminaliseras, men vi bör vara ärliga med drogernas nackdelar och risker. Att glorifiera rent rekreationella droger (som inte kan bota något som t.ex. psykedelier kan) är aldrig bra.
Kokain har lett till många dödsfall p.g.a. okunniga trott det var säkert och kört på, p.g.a. dess negativa effekter på det kardiovaskulära systemet. Kokain har även blivit spetsat med fentanyl vilket också lett till dödsfall.
Det är inte värt det med tanke på riskerna, priset och effekterna det har.
Hade det varit lagligt, helt rent och kostat 100kr grammet så kanske det skulle passa när man dricker på nyår eller något för att vara mer social. Men det är väldigt onödigt då den lilla boosten man får av kokain kan du få av många andra mer pålitliga, billigare och säkrare alternativ. Folk är bara okunniga och vet ingenting om det.
Eller är du sådan naiv person som tror att bara för det härstammar från naturen att det är säkert? Naturliga ting i all ära men det finns många dödliga giftiga toxiner i naturen så det är ett feltänk. Om ett preparat är naturligt eller ej kommer inte avgöra om det är säkert eller inte, även om naturliga preparat ibland tolereras väl så behöver det absolut inte vara så i alla fall.
Nu vill jag inte demonisera alla stimulanter men jag har sett alldeles för många skadas av att missbruka stimulanter, det är verkligen inte bra, därav vill jag inte att andra ska utsättas för samma skit. Kokain är en lömsk drog då dessa popkulturella status gör det mer utspritt i samhället och folk tror att det är ofarligt typ. Jag har inget emot folk som intar kokain, men man behöver inte ljuga om dess risker och nackdelar bara för man inmundigar preparatet. Harm reduction är otroligt viktigt!
Knowledge is power. Hade du studerat mer vetenskap så hade du förstått mig. Men utöver det har jag även erfarenheter från den världen.