2026-01-15, 08:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Der känns märkligt. Stina Lennartsson borde vara given som högerback Hon och Smilla växlade sina positioner på högerkanten, back och ytter. En högerkant med Stina och Vilde ser väldigt stark ut.

Är rätt säker på att en eller två spelare IN presenteras imorgon eller senast på fredag.
Tänkte också på det där med Stina, men tolkade det som att dom kanske ser henne som yttermittfältare mer?

Bajen säger sig leta efter en back och en "offensiv spelare", sedan är truppen klar.
Citera
2026-01-15, 10:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Piteå gör en riktigt intressant värvning i artonåriga Mia Endacott från Tottenham. Hon har många landskamper i U17 och ses som ett stort löfte.
Gick hon som Bossman?
Citera
2026-01-15, 11:16
Medlem
Verkar bli England även för Leidhammar. 3,9 miljoner för henne och damallsvenskt försäljningsrekord.

https://fotbolldirekt.se/silly-season/uppgifter-peking-saljer-succen-i-rekordaffar/
Citera
2026-01-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Verkar bli England även för Leidhammar. 3,9 miljoner för henne och damallsvenskt försäljningsrekord.

https://fotbolldirekt.se/silly-season/uppgifter-peking-saljer-succen-i-rekordaffar/

Oj. Det där är mycket pengar för en spelare som inte ansetts ha tillräcklig potential för att spela i A-landslaget.

Dock vet man sällan vad som exakt är övergångssummor i England. De uttrycker sig ofta i termer som ”a 3 million deal”, där dealen ju innehåller spelarens lön under kontraktstiden. Dvs summan som nämns är kostnaden för nya klubben och inte vad de betalar till säljande klubb. Ofta svensk media m fl feltolkar. Men mer info kommer nog.

My Cato gick väl förresten för något liknande. Norrköping är bra på att ta betalt för sina spelare. Men då klubben är så dyr i drift innebär det kanske ingen stor skillnad i praktiken. Det är undre halvan eller bottenstrid som gäller, då man knappast har råd att värva fullgoda ersättare till de spelare man tappat.
Citera
2026-01-15, 11:53
Medlem
Förresten inte bra för Damallsvenskan att så många spelare just under landslagsnivå säljs. Hur får de förresten arbetstillstånd i England?
Var det kanske sista chansen för Leidhammar nu? (Fyller 23 i juni)
Citera
2026-01-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Förresten inte bra för Damallsvenskan att så många spelare just under landslagsnivå säljs. Hur får de förresten arbetstillstånd i England?
Var det kanske sista chansen för Leidhammar nu? (Fyller 23 i juni)

Kul för Leidhammar. Birmingham har ju goda möjligheter att gå upp. Då kan man också stryka snacket om Hammarby, Häcken, Malmö för henne. Vilket jag egentligen själv inte trodde på.
Bra med lite transparens gällande övergångssumma (trots vissa oklarheter).
Svenska klubbar måste börja få bättre ersättning för att kunna bibehålla talangutveckling plus ge rimliga löner till sina spelare.
Citera
2026-01-15, 16:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Det ser väl inte så positivt ut för Norrköping.
Citera
2026-01-15, 16:19
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det ser väl inte så positivt ut för Norrköping.

Och nu är det officiellt. Maya Antoine går till Roma.
Citera
2026-01-15, 17:05
Medlem
Gudrún Arnardóttir till Hammarby.
Citera
2026-01-15, 17:14
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebe11
Gudrún Arnardóttir till Hammarby.

Känns som en rätt bra värvning. Ordinarie i landslaget, ordinarie i Braga och tidigare ordinarie i Rosengårds dreamteam från 2024.

En IN idag blir en UT imorgon och sedan ytterligare en (forward) IN innan helgen är över. Sen ska väl detta vara över.

Jag ber på mina bara knän att man inte släpper Joramo nu.
Citera
2026-01-15, 17:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Känns som en rätt bra värvning. Ordinarie i landslaget, ordinarie i Braga och tidigare ordinarie i Rosengårds dreamteam från 2024.

En IN idag blir en UT imorgon och sedan ytterligare en (forward) IN innan helgen är över. Sen ska väl detta vara över.

Lämnade Rosenborg för hon "var klar med Sverige och ville prova annat". 6 månader senare så är hon tillbaka, trots att hon var ordinarie i Braga?

Känns spontant som en bra värvning dock.
Citera
2026-01-15, 17:51
Medlem
Citat:

Ja hon och Carlsson som mittbackar kan bli bra!
Officiellt imorgon då att Wange lämnar. Deppigt värre... Men hoppas Bajen får bra
betalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in