Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Nu är ju argaangelica ett forumtroll så jag skulle ta det hon säger med en nypa salt.
Jag har inte hört om att Sara ännu en gång ska försöka skjuta upp rättegången. På Twitter så skrev hon igår en lång rant där hon mer eller mindre erkände att hon gjort fel men det var rättfärdigat, så jag tror det blir en rättegång på måndag (även om det inte skulle förvåna mig om hon försöker allt för att skjuta upp den ännu en gång).
Yes, hon erkänner mer eller mindre förtal där ja. Samt så handlar inte sakfrågan om mannens avsikter, utan enbart förtal. Hon uppfyller alla kriterier för grovt förtal med råge. Sen får man tycka vad man vill om saken i övrigt.
Att det isåfall skulle bli 3e gången den ställs in, när hon nyligen var och sprang omkring i Norrlands vinterlandskap och konfronterade män, ser minst sagt illa ut. Har väldigt svårt att tro att rätten anser det är ok - utan snarare systematiskt.
Bäst vore om målet avgörs trots Saras frånvaro av nämnda anledningar, hon behövs inte för att konstatera att det bortom tvivel är grovt förtal + systematiskt undviker ansvar.
Om så fallet blir, så finns det som alla vet 700+ identiska fall - varav allt är grovt förtal isåfall. Detta ärende skulle skapa ett prejudikat, så då är det bara köra på för alla män. Skicka in ansökan och hänvisa till denna dom isåfall.
Sist men absolut inte minst, högst oklart om webhotellet uppskattar en kund vars innehåll enbart är grovt förtal (som minst), även brott mot GDPR art 10 då domar delas ut också.