2026-01-15, 02:04
Medlem
Jag tycker inte Klarna är så dåliga. De som tycker Klarna är dåliga är väl ofta de som själva är skuldsatta och inte betalat sina fakturor?

Vet inte riktigt vad som är så dåligt. Det är som att folk inte förstår att de själva måste ta ansvar över sin ekonomi.

Klarna erbjuder ofta flera lösningar att betala om man ska handla på nätet.

Tycker även Klarna-kortet är bra eftersom det är gratis och man kan koppla det till ens vanliga bankkonto, då behöver man inte betala extra för egna bank egna bankkort.
Senast redigerad av Anonym555 2026-01-15 kl. 02:07.
Citera
2026-01-15, 02:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Tankar om det här, kommer folk gå över från Swish till Klarna då man lär kunna använda det ute i Europa?
Klarna är en döende entitet. De har alldeles för många bedragare som kunder för att ha en chans att överleva nån betydande tid in i framtiden.
Citera
2026-01-15, 03:25
Medlem
Svenska banker har bromsat men 2027 kommer betalningar mellan bankkonton i EU gå blixtsnabbt. Funkar bra i Finland. Så Klarna behövs inte.
Citera
2026-01-15, 05:54
Medlem
Majasmokers avatar
Jag tror inte att jag köper så mycket som många andra men den enda person jag vet som har haft krångel med Klarna flera ggr, är också en sån som återkommande har problem med pengar. Intressant nog tjänar personen minst 5K mer än jag & jag ligger några tusen under både medel & median, dessutom har jag en dyr bil medan denna bekanta inte har nåt fordon alls såsom bil/motorcykel/båt el dylikt kostnadsdrivande.

Visst ja, det handlar ju om en ev. Swish-konkurrent & inte om Klarna är bra eller dåliga. Hursomhelst, jag personligen har inget behov av att kunna föra över pengar till utlandet & jag är nöjd med hur Swish funkar så för mig finns det ingen anledning att byta till en klarnavariant. Ytterligare en app & lösen att hålla reda på bara.
Senast redigerad av Majasmoker 2026-01-15 kl. 06:03. Anledning: Hade inget OnT
Citera
2026-01-15, 07:02
Medlem
KillPus avatar
Klarna är ett pissförerag som bör bojkottas. Det försöker jag göra alltid när andra alternativ finns.
Citera
2026-01-15, 08:44
Medlem
Kommer väl funka som Alipay i Kina. Man kopplar sitt bankkonto där och kan betala i butiker och enkelt föra över till varandra. Superbra att det kommer en konkurrent. Swish och BankID är helt sjukt att bankerna har sån makt över oss, när man måste ha BankID och Swish idag...
Citera
2026-01-15, 09:22
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Kan man "swisha" med kredit eller måste man ha pengar på sitt Klarna-konto. Om "swish" på kredit har jag svårt att se att det skulle godkänna av FI för det vore ett helt nytt sätt att skuldsätta sig.

Tror inte det går hem i Sverige där Swish är så etablerar, men andra länder kanske saknar motsvarande lösning.
De flesta länder har någon liknande lösning, men Sverige är extremt i sin användning av Swish. Jag ser gärna att Swish byts ut. Fullständigt värdelös lösning som skadar turismen något otroligt (bara människor som bor i Sverige kan använda Swish) och lika värdelöst är det när man är utomlands. Snacka om tillbaka gång i teknologi när de flesta satsar på lösningar som kan fungera över gränserna.

Det har ju funnits liknande försök till att utveckla en Swish över gränserna, men oftast saknas både internationell infrastruktur och kritisk massa för att få projektet att ta fart. Klarna tror jag har bredden för att kunna ro det hela i hamn.
Citera
2026-01-15, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Går ju Revoluta annars

Eller paypal.
Citera
2026-01-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Till och med länder som Brasilien har ju Swish-motsvarighet nu för tiden. Men om man kan få till det där med internationella betalningar blir det helt annat, då blir det nog populärt. Speciellt om det blir utanför Europa.

Så klart ingen kredit. Utan från ditt saldo.

Klarna är en bank redan och kunderna har saldon och betalkort som alla andra gammelbanker.

Detta kommer bli en stor grej!
Citera
2026-01-15, 10:30
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så klart ingen kredit. Utan från ditt saldo.

Klarna är en bank redan och kunderna har saldon och betalkort som alla andra gammelbanker.

Detta kommer bli en stor grej!
Kanske läge köpa aktier nu då? Nere på 30,13 USD nu
Citera
2026-01-15, 10:31
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Eller paypal.
Är det inte en dyr växlings avgift då
Citera
2026-01-15, 11:04
Medlem
talcsofts avatar
Bra med ökad konkurrens. Revolut tar ut avgifter och är långsamma, flaggar överföringar som misstänkta och tjurhåller på överföringen i upp till 3 dygn. Får se hur klarna gör här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in