2026-01-14, 13:44
Medlem
https://omni.se/klarna-lanserar-egen-variant-pa-swish/a/wrex3M

"Tjänsten ska tillhandahållas i 13 europeiska länder, bland annat Sverige. Till en början kommer enbart kunder med Klarna-konton kunna använda tjänsten. Målet är att på sikt kunna skicka pengar över landgränserna."

Tankar om det här, kommer folk gå över från Swish till Klarna då man lär kunna använda det ute i Europa?
Citera
2026-01-14, 13:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8686

"Tjänsten ska tillhandahållas i 13 europeiska länder, bland annat Sverige. Till en början kommer enbart kunder med Klarna-konton kunna använda tjänsten. Målet är att på sikt kunna skicka pengar över landgränserna."

Tankar om det här, kommer folk gå över från Swish till Klarna då man lär kunna använda det ute i Europa?

Kan man "swisha" med kredit eller måste man ha pengar på sitt Klarna-konto. Om "swish" på kredit har jag svårt att se att det skulle godkänna av FI för det vore ett helt nytt sätt att skuldsätta sig.

Tror inte det går hem i Sverige där Swish är så etablerar, men andra länder kanske saknar motsvarande lösning.
Citera
2026-01-14, 13:51
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
andra länder kanske saknar motsvarande lösning.
Till och med länder som Brasilien har ju Swish-motsvarighet nu för tiden. Men om man kan få till det där med internationella betalningar blir det helt annat, då blir det nog populärt. Speciellt om det blir utanför Europa.
Citera
2026-01-14, 13:56
Medlem
Citat:

Klarna har inte det bästa rykte jag skulle aldrig använda de till någonting.
Citera
2026-01-14, 13:59
Medlem
Det jag själv saknar med Swish är möjligheten att skicka pengar över landsgränserna, så om Klarnas tjänst har denna möjlighet kan jag tänkas vara intresserad. Men det beror på vilka länder man kan skicka till (eller ta emot från), jag har ingen personlig nytta av att kunna skicka pengar till tex Afrika. Däremot andra EU-länder, USA och Kanada är klart intressanta.
Citera
2026-01-14, 14:24
Medlem
Citat:

Bra dagar för onlinebedragare som kan sno folks pengar ännu enklare och snabbare när de sitter i andra länder när man kan skicka pengar till andra länder lika snabbt från mobilen.

Bara lågbegåvade idioter som inte orkar använda hjärnan använder skit som swish och kortbetalning som skapat så mycket arbetslöshet och kriminalitet i onödan och skickar pengarna till bankmaffian ut från konsumtionsekonomin.

Vi behöver inte ännu en sån skräptjänst som skapar misär och arbetslöshet.

Det vi behöver är fler bankomater och återöppnande av 100% fullservice bankkontor i varenda stad som förut.
Senast redigerad av Blatteman 2026-01-14 kl. 15:05.
Citera
2026-01-14, 14:42
Avstängd
kyrkstockens avatar
Någon försökte nätfiska via klarna 299 dollar. efter det har jag inte klarna, rör inte skiten. Hände även någon på jobbet.

KLarna kräver inte bank-id
Citera
2026-01-14, 14:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Det finns ju också Vipps. Fungerar dock inte till så många länder. Heller inte alla banker.
Citera
2026-01-14, 14:48
Medlem
AndersABs avatar
Går ju Revoluta annars
Citera
2026-01-14, 15:07
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tror inte det går hem i Sverige där Swish är så etablerar, men andra länder kanske saknar motsvarande lösning.
Förstår vad du menar, men du måste tänka på att Klarna också är väldigt etablerade.

Nästan alla har Swish och Klarna fast för olika former av betalningar. Om Klarna kan göra det Swish gör, så behöver man bara Klarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Fanochhans
Klarna har inte det bästa rykte jag skulle aldrig använda de till någonting.
Klarna är skitbra och den den uppfattningen delas av de flesta som använder Klarna.

Annars skulle inte 84% av alla vuxna svenskar använda tjänsten, för att betala hälften av all näthandel.
Annars skulle inte Klarna kunnat etablerat sig internationellt, med över 100 miljoner användare. Mer än 10% av alla i europa och nordamerika.

De som klagar och gnäller på Klarna, är de som inte kan sköta sin ekonomi och inte fixar detta med kredit, avbetalningar, avgifter, får inkassokrav osv. Idioter alltså.
Citera
2026-01-14, 15:27
Medlem
needAlifes avatar
Citat:

Haha, jag testade en beta-version av detta redan för runt 8 år sedan när jag jobbade på Klarna. Trodde de hade skrotat den iden sedan för hörde aldrig något mer efter den interna releasen. Funkade hyffsat redan då så jag är osäker på vad som tagit sådan tid eller om de bara valde att satsa på annat under tiden och lade denna produkt i skrivbordslådan under tiden?

Så vad har vi nu då? Swish, Vipps och nu detta? Finns det fler alternativ?
Citera
2026-01-14, 15:34
Medlem
En betalfunktion som funkar internationellt vs 100 olika nationers som bara funkar inhemskt.

Jag satsar mina pengar på klarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in