Citat:
Ursprungligen postat av
Vackarklockan
Men ingen vet hur hon fick tag på kolan? Du har en teori om det ja men ingen vet. Har hon tillgång till något beslagsrum? Jag skulle inte bli förvånad om hon stulit kolan därifrån.
Äntligen en relevant fråga. Huruvida Katja har ett problem med bruk/missbruk är inget jag bryr mig om eller har en åsikt om egentligen (förutom att knarkare i gemen är usla på arbetsplatsen oavsett var).
Är det:
-
Gatuladd (2-8, i bästa fall 15%) - ingen fara egentligen, hon har skaffat det utan vidare kontakter. Genom kompis eller via signal och gatulangare.
-
Finkola (15-40, till och med upp till "helt rent" som ligger runt 60% och över) - Den riktigt stora risken. Är det kola av denna typen talar det för att hon har kontakter hon inte skall ha ur ett säkerhetsperspektiv. Detta kan vara katastrofalt, finns ingen yttre horizont på vad det kan betyda. Med tanke på hennes fallhöjd kan man tvinga henne till nästan vad som helst. Som att sätta dit konkurrenter eller låta partier passera via hamnar.
-
Beslagskola - kan ju vara vad som helst, allvarligt då hon stulit från beslag men det blir precis som gatukola mest ett bekymmer för Katja.
Betyder det helt olika saker för utredningen. I och med att Katja är den hon är och gör det hon gör borde hon satts i förvar omgående, all hennes kommunikation ha tömts och analyserna fått ett snabbspår. Och det borde hanterats av SÄPO egentligen utan att vi fått reda på något innan vi visste mer.
Så tänker jag. Att det är en lus från SD och specifikt Katja som möjligtvis åkt dit får mig bara att njuta lite personligt men hoppas att alla skulle få samma behandling. Med lön kommer ansvar och konsekvenser.